Wacom Intuos M Bluetooth Review

jjchriz 8 augustus 2018, laatste update op 9 augustus 2018, 569 views Product gekocht

Wacom Intuos M Bluetooth

beste in zijn soort, goede bouw kwaliteit. maar er zijn een paar dingen die je moet weten. prijs is ook erg netjes.

Pluspunten

• premium bouwkwaliteit
  • handige knoppen
  • tekenen lijkt erg op het tekenen op papier.
  • groot genoeg om comfortabel op te kunnen tekenen.
  • erg plat.
  • knoppen zijn makkelijk aan te passen met de bijkomende software.

Minpunten

• pen punten slijten snel
  • pen punten kosten 1 euro per stuk in europa
  • knoppen op de pen druk je snel per ongeluk in.
  • pen past niet in de lus op de tablet. verliest hem snel.
  • kan lang duren voordat je went aan het tekenen op dit ding.

de tablet is erg goed, na een week tekenen ben ik er wel aan gewend. en gaat het super goed.

wat je wel moet weten/tips.

als je een slechte oog hand coördinatie hebt word het een strijd, ik hoorde van een kerel die 6 maanden nodig had om hier echt aan te wennen, verschilt enorm per persoon. doorzettingsvermogen is key.

de pen punten slijten erg snel als je veel tekent, niet als een potlood natuurlijk. maar na een paar maanden intensief tekenen word ie scherp. en dan ben ik toch bang voor krassen...

een pen punt kost in Europese webshops 1 euro per stuk. hoge prijs voor een klein stukje plastic...
heb nu in China besteld voor 1.50 voor 10 stuks, heb die nog niet binnen. maar china is altijd risicovol natuurlijk...

edit:
ik heb pen punten uit china binnen, 1.50 voor 10. lijkt prima te werken. dus dat scheelt in kosten.

als je eenmaal een tablet hebt is het nog niet over, je moet ook nog een tekenprogramma. ik heb een lange tijd gratis programma's zoals krita en medibang paint gebruikt maar uit eindelijk toch 45 euro neer gelegd voor clip studio paint pro.. gratis is gewoon niet zo goed als ik hoopte.. helaas.

de pen raak je erg snel kwijt. je kan hem niet in de lus op de tablet bevestigen, die is veel te klein. uiteindelijk maar een lint aan mn pen getaped en die aan mn tablet vast door de lus. je moet toch wat..

je krijgt trouwens 3 pen punten in de achterkant van de pen. weinig maar beter dan niks.

de pen knoppen waren niet bruikbaar voor mij, drukte ze constant per ongeluk in. gelukkig kan je ze uitzetten.

heb de bovenste keys ingesteld op:
-UI van tekenprogramma weg
-undo (vorige actie deleten)
-ronddraaien naar links
-ronddraaien naar rechts (van het canvas)

het is een goed idee om een tablet te kopen die een beetje overeen komt met de maat van het canvas waar op je tekent, als je een gigantisch scherm hebt moet je niet de intuos small kopen.

heb een redelijk grote gaming laptop en de maat van de medium voelt erg natuurlijk hiermee.

ben trouwens geen professionele artiest, voor een beginner is dit ding perfect. en je kan er prima professioneel mee tekenen, alleen voor een optimale workflow willen de pro's toch wat meer knoppen, een groter scherm, ect.

maar dus niet voor het tekenen zelf! dat werkt prima hiermee.

Heb jij ook een Wacom Intuos M Bluetooth?