Tweakers zegt: 8,5

OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart - Reviews

OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart Review

RainwormNL 8 augustus 2018, 698 views Product gekocht

OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart

Mijn 2e toestel van OnePlus stelt zoals de OnePlus 3 niet teleur. Geweldig beeld, top snelheid en een uitmuntende camera maken dit toestel een topper. Wat extra functies maken van het toestel een zeer prettige ervaring.

Pluspunten

• Oxygen OS mooi + veel functies
  • Geweldige camera
  • Speaker lekker hard
  • Gezichtsherkenning erg snel
  • Gebaren werken goed
  • Opladen snelste wat ik ken
  • Inclusief Gelly-Case geleverd

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Destijds niet te koop in een winkel
  • Geen QHD

Voorwoord
Ik heb zelf al eerder een OnePlus gehad en was weer toe aan een nieuw toestel. De OnePlus 5T zou uitkomen en ik koos ervoor om dit toestel te nemen met 128GB opslag. Dit vooral voor de 8GB Ram. Bij bestellen meteen een case en glass protector voor het toestel gekocht. Bij levering het doosje opengemaakt om een hoesje in het doosje te vinden. Dit vond ik wel balen aangezien ik dus eigenlijk geen extra hoesje had hoeven kopen.
Beeldscherm
Het beeldscherm van de 5T is zonder de tegenwoordig veel bekende "notch". Ik ben zelf geen fan van de notch en ben dus ook blij dat deze er niet op zit. Het scherm is goed verlicht en heeft een prettige resolutie. Helaas geen QHD maar dat is in mijn opzicht ook niet nodig voor een telefoon. Met 6 Inch is het scherm ook zeker niet te klein. De navigatietoesten zitten in het beeld verwerkt met een mogelijkheid om dit met gebaren te doen. Ik gebruik sinds kort de gebaren omdat de rand voor de navigatietoetsen dan verdwijnt. Hiermee raak je wel de mogelijkheid kwijt om dual-screen te gebruiken. Maar dat neem ik maar voor lief. Het verschil de laagste en hoogste helderheid is groot. Maar de tussenopties schelen naar mijn mening niet veel. T is of heel donker voor 's-nachts of meteen fel. In de avond kan dat dus niet heel prettig zijn.
Camera
De OnePlus 5T heeft een dubbele lens aan de achterkant zitten. Bestaande uit een 16MP en een 20MP sensor. Na wat spelen met de camera ook een portretfunctie gevonden. Deze zorgt er voor dat de persoon in de voorgrond mooi scherp is en de achtergrond wat vervaagt. Met een mooi kleurenbereik is dit een van de beste camera's die ik tot nu toe in gebruik heb gehad. Dikke 5 sterren dus voor de camera.
Dash Charge + Batterij
Dit is toch wel een van de dingen die een OnePlus zo fijn maken in dagelijks gebruik. Het opladen van het toestel gaat zo snel dat ik regelmatig even 10 a 15 minuten oplaad om zo een hele avond weer door te kunnen. Bij de aanschaf heb ik er meteen een Dash Charge Autolader bij gekocht. Ik was sceptisch of dit ook echt zou werken, maar na de eerste keer testen kwam ik er achter dat ook deze lader erg snel is! Heel prettig dus. De batterij duur van het toestel is zoals je zou verwachten. De eerste paar maanden doe je er langer mee en dit wordt geleidelijk minder. Na een half jaar doe ik er nog steeds een volle dag mee, en ik gebruik hem zeer intensief. Zo stream ik dagelijks minimaal 3 kwartier video en Spotify gebruik ik dagelijks meerdere uren. Zodra ik een avond wat langer van huis ben (kroeg of feestje) leg ik hem een half uurtje aan de lader voordat ik weg ga en dan heeft het toestel weer zo'n 60 a 80% extra. Meer dan genoeg dus!
Ik ben zelf een persoon die gemiddeld elk halfjaar een nieuw toestel koopt. Mijn vorige OnePlus heb ik iets meer als een jaar gebruikt en door mijn ervaring met dit toestel ben ik dat ook zeker van plan met dit toestel. Een geweldig toestel voor een geweldige prijs. De camera en alle andere hardware maken dit een geweldig High-End toestel. Mijn volgende toestel zal ook hoogstwaarschijnlijk een OnePlus worden. Wel zou ik graag zien dat er waterdichtheid bij komt.

Heb jij ook een OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart?

Goede, to the point, review hoor! Heb zelf ook de 5T en ben er net als jij goed over te spreken.

Een ding is misschien wel interessant. De 5T is inderdaad officieel niet waterdicht. Maar dat is hij zeker wel. Er zijn genoeg video's te vinden op YouTube met mensen die hem 30min onderdompelen in water. OnePlus heeft hem stiekem wel waterdicht gemaakt namelijk, maar niet de IP licentie gekocht, want daardoor zou de telefoon duurder worden. Ook adverteren ze er niet mee, want stel iemand heeft toch waterschade, dan is dat makkelijker af te handelen. Want tja, hij is officieel niet waterdicht :9.
Goed om te weten! Thanks.
Dual screen is met gebaren ook te gebruiken. Veeg omhoog alsof je naar home gaat maar laat dan je vinger op het scherm. Zo kom je bij je recente apps, houd een app ingedrukt en sleep die maar boven. Daarna krijg je de keuze om het 2de scherm aan te wijzen.