Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9) Review

Dragonfly_tp 10 januari 2006, 350 views

Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• hele mooie foto's
  • snel
  • klein
  • degelijk
  • mooi lcd schermpje
  • camera ziet er ook gwoon goed uit

Minpunten

• geen batterij indicator (tegen de tijd dat de indicator wel iets aangeeft kan je nog 3 foto's maken met flits.)

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb weinig toe te voegen aan de voorgaande surveys over deze camera. Ik zocht een kleine digitale camera, maar wel van hoge kwaliteit en degelijkheid. een camera die ik aanzet en zonder veel nadenken een goede foto kan schieten. Deze camera voldoet hier perfect aan en overstijgt mijn verwachtingen en ervaringen die ik met vorige digitale camera’s had (zwaar en traag als je een beetje kwaliteit wil).

Ook een reden is dat ik deze camera heb aangeschaft was dat de camera altijd in de top 3 stond van verschillende testen (o.a. Test aankoop in België)

De automatische zoeker (AIAF, zo iets als een intelligente zoeker) heeft een eigen willetje, maar doet het goed in 99% van de gevallen. In de macro functie en ook bij slechte belichting is het een stuk minder, meer iets van 80 tot 90%
Video is van enorm formaat (iets van 15mbit/s?) Ik kan +/- 10 minuten video opnemen op een lege kaart van 1GB (is tevens het maximum, heb je een kaart van 2GB kan je 2 bestanden van 1GB opnemen)

Prijs was wel heftig, ik heb er ¤ 399,- voor betaald in maart 2005.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)?