Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL5604H Zwart Review

AntonyterHorst 12 juli 2010, laatste update op 9 december 2011, 1.215 views

Philips 42PFL5604H Zwart

Pluspunten

• Verpakking zat goed inelkaar, en stevig
  • Goed beeld
  • Bedien je PS3 met je afstandsbediening
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Stof magneet, op de behuizing op het scherm zelf niks
  • Geluid, maar dat is nou eenmaal zo bij flatscreen..
  • Om het volume van de koptelefoon in te stellen moet je in het menu duiken, en word dus niet minder als je de normale volumeknop indrukt, groot minpunt!!

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na een tijd te hebben rond gestruind op het internet op zoek naar een goede LCD/Plasma TV, had ik een aantal tv's langs elkaar gezet en vergelijken.

Zo stonden er onder andere de Philips 42PFL5604H in en ook een Samsung PS50B550.
Nou bleek de Samsung dus iets te groot voor hier, en is het uit eindelijk de Philips geworden, mede omdat de prijs zeer goed was.

Na deze beslissing eerst nog even rondgekeken bij de BCC. Stonden mooie TV's maar veel te duur voor een 18 jarige. En dus uiteindelijk toch op deze TV uitgekomen. ( Maar voordat ik de winkel uit was waren we alweer een kwartier verder, omdat ze mij nog wat super goede HDMI kabels probeerde te verkopen :P )
TV in de auto, en snel naar huis om hem te installeren. En dat was een fluitje van een cent!

De grote doos bestaat uit 2 delen, een onderkant waar de tv inzit, en daarom heen een kartonnen doos.
Aan de onderkant zitten 2 'sluitingen' en als je die los haalt kun je de doos eraf halen en staat er een mooie ingepakte TV.
De TV op het standaard gezet, en het viel me op dat de TV helemaal niet zwaar was. Tilde hem met gemak op.
Eenmaal de TV op haar voet gezet staat ie stevig, en kun je hem ook nog draaien.

Nu heb ik te maken met een schuin dak, en moest ik dus nog een goede meubel uitzoeken voor de TV.
Heb een oude speaker gepakt van vroeger, zon hoge, alle woofers eruit gehaald en neergelegd. En werkt ideaal! Foto'tje: http://i44.tinypic.com/20h7r87.jpg
Heb de foto's niet meer op mijn PC dus kan ze niet meer uploaden.

Heb helaas nog analoge TV dus dat komt niet helemaal toch zijn recht op de TV, maar met de Pixel Plus HD technologie ziet het er allemaal nog best goed uit.
Waar de TV het meest voor gebruikt word is de PS3, en Blu-rays. En deze zien er echt supermooi uit!

Qua aansluitingen is deze TV ook niet de minste: 3HDMI aansluitingen, 2 Scart, een USB, een CI+ voor digitale TV, een koptelefoonaansluiting, en nog wat tulp aansluitingen. En dat is voor de meeste mensen toch wel voldoende denk ik.
De aansluitingen voelen stevig aan, en bewegen niet als ik er een HDMI kabel in druk, of SCART.

Verder het Geluid. Flatscreen = slecht geluid. En dat klopt ook wel, maar er komt toch nog wel een aardig geluidje uit. Maar ik heb er een Logitech Z-2300 aan hangen, en dat werkt iets beter voor films.

Qua bediening is deze TV ook top, in het menu kun je voor elke aansluiting op je TV een apparaat selecteren, en deze verschijnt dan in het Home menu. Zo hoef je niet te zoeken door de HDMI1/2 en 3. Maar staat er bijvoorbeeld PC of Spelcomputer. Werkt wat makkelijk vond ik, en wisselt ook zeer vlot van HDMI naar HDMI, en van HDMI naar scart/analoog.
Tevens kun je je PS3 er ook mee bedienen, met de afstandsbediening van de TV. Werkt erg prettig, en hoef je om je PS3 te gebruiken niet je PS3 en TV aan te zetten. De TV schakelt automatisch in als je de PS3 opstart. En als je de TV afsluit sluit deze ook automatisch je PS3 af. Best handig vond ik zelf.

Ben er over het algemeen super blij mee. En als je niet zoveel te besteden hebt en toch een grote TV wilt is dit een zeer goede keus!

Update: 4 maanden later!

Een maand na aankoop hebben we hier thuis digitale TV van Ziggo gekocht. Heb het digitale en HD pakket erbij gehaald, en Wow vooral bij het HD pakket ziet het er echt goed uit! De installatie ging zeer snel, even laten zoeken naar zenders en na een minuutje of 2 staan ze er op! Heb, op de HD zenders na, alles laten staan zoals Ziggo het in heeft gedeeld, het boekje waar de zenders staan ligt dan ook nog op tafel :P
De HD zenders staan op 1 t/m 12.
Heb er nu ook een Z-5500 bij staan ipv de Z-2300. Deze staat aangesloten op de COAX out, en bij de zenders die 5.1 uitzenden ( digitaal ) klinkt het zeer goed. Ben nog steeds zeer tevreden met de TV, en kan naar mijn idee nog prima mee.

Na van de week een software/firmware update te hebben gedaan is het menu een stukje sneller geworden, en reageert de AB ook sneller als je in het menu zit.

Binnenkort eens gaan kijken naar een muurbeugel om deze jongen op te hangen.

Als er iemand nog fotos van iets ofzo willen zien, dan kan ik die wel even maken:)

Update December 2011

De TV is nu verkocht aan een vriend, en vervangen door een Samsung PS51D6900.
Hier komt binnenkort ook een review over.

Heb jij ook een Philips 42PFL5604H Zwart?

Je moet stoppen met roken man!

Neg eigenschappen: stof magneet.
Heb jij last van stof op je scherm? Ik heb zelf ook een philips tv maar het valt mij juist op dat er geen stofverzameling is op het scherm.

veel plezier met je nieuwe pit.

[Reactie gewijzigd door bglnelissen op 19 maart 2010 18:45]

Nee geen stof op het scherm, maar juist op de behuizing. Kan elke week wel weer gaan afstoffe :P

Wat bedoel je met pit?