OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag) Review

Gabriel_Knight 3 augustus 2018, laatste update op 3 augustus 2018, 650 views Product gekocht

OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)

Goede smartphone die ondanks het grote scherm niet zo groot uitvalt. De telefoon heeft een lange accuduur, en het scherm is zeer goed af te lezen in de zon. Scherm is in de felle zon goed af te lezen. Door de vrijwel stock Android 8.1 een fijne ervaring

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Scherm goed af te lezen in de zon
  • 3,5mm jack
  • Android 8.1
  • Weinig bloadware

Minpunten

• onhandige vormgeving
  • geen stereo speakers

De OnePlus 6 is een fijne smartphone.
Ondanks het grote scherm valt de smartphone compact uit.
De bezels zijn niet groot, maar wel een stuk fijner dan de Samsung Galaxy S8+ smartphones. Hierdoor ligt de OP6 erg lekker in de hand. Stukken beter dan een De Samsung Galaxy S8+

Ik heb een Galaxy Note 4 gehad welke nog goed werkt.
De accuduur van de Galaxy Note 4 is echter niet zo best (ondanks gebruik van de orginele ROM een factory reset en een nieuwe accu.

Wanneer ik op de Note 4 dagelijks 1,5 uur Pokemon Go speelde (zware game met GPS), had ik na 1,5 uur spelen nog 45% accu over. Daarnaast was mijn toestel loeiheet.
De OnePlus 6 heeft na 1,5 uur Pokemon Go spelen nog 80-85% accu over. De accu van beide toestellen is practisch gelijk, maar de OnePlus gaat veel langer mee en is in de algehele werking veel zuiniger en sneller.
Met de OnePlus 6 haal ik gemakkelijk een Sreen On Time van 9 uur. Daar kan Samsung niet tegenop, mocht blij zijn met 3 uur max SOT.

Waar de Samsung telefoons worden volgepropt met bloadware, is de OnePlus 6 nagenoeg stock Android. Ik ben zelf geen fan van stock Android. Ik wil mijn eigen schil er overheen zetten. Groot voordeel is wel dat op de OnePlus 6 weinig zooi staat, terwijl de Samsung tot de nok gevuld is met bloadware. Sommige apps kan je uitzetten, maar veel ook niet.

De OnePlus 6 werkt super stabiel, terwijl de Note 4 dagelijks meldingen geeft dat er apps zijn vastgelopen (ook als je niet de bloadware apps uitzet). Stabiliteit is iets waar Samsung nog aan moet werken, maar wat OnePlus prima op orde heeft.

Het scherm van de OnePlus 6 is prima af te lezen.
Zelfs in de volle zon en met de zonnebril op, kan je het scherm goed aflezen.
Volgens de specs zou de Note 4 een scherm hebben wat tot 750 nits zou gaan in de zon, terwijl de Oneplus 6 tot maar 550 gaat. Desondanks is het scherm van de Oneplus in de zon beter af te lezen dan de Note 4, al zijn de verschillen niet groot.

Klein puntjes van kritiek is de vormgeving.
De telefoon ligt lekker in de hand, maar is wel erg dun.
Wanneer je de telefoon horizontaal houd om te filmen, kan je deze door de dunne randen niet stevig vasthouden. Als iemand je een duw geeft, ligt je OnePlus 6 gegarandeerd op de grond. Liever een platte zijkant, dan de ronde zoals bij de OnePlus 6.

Helaas ontbreken ook stereo luidsprekers, maar een 3,5mm jack maakt dat helemaal weer goed. Fijn met min eigen oortjes naar de muziek luisteren en geen zorgen dat mijn oortjes ermee ophouden omdat de accu van de oortjes leeg is. Gewoon een draadverbinding.

Top telefoon voor een top prijs.

Heb jij ook een OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)?

Zou je het toestel adviseren boven een galaxy s9 plus of een iphone 8 plus?
Persoonlijk zou ik de OnePlus 6 nemen.
De S9 vind ik qua uiterlijk afschuwelijk lelijk (het edge scherm), maar nog vervelender is het om vast te houden door het edge scherm. Daarnaast is Samsung zeer traag met updaten, en zitten de telefoons bomvol met allerlei software die niet te verwijderen is.

Ik vind stock android vrij kaal, maar het geeft mij wel de mogelijkheid zelf te bepalen wat ik er op installeer.

iPhone 8 plus is qua camera wat minder, maar wel een optie.
Mooi toestel, maar je moet houden van de Apple mentaliteit.
Qua interface is Apple nogal beperkt, je moet denken en werken volgens de Apple mentaliteit.
Voor mij geen optie.