Tweakers zegt: 8,5

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM2 (Zwart) Review

mogunz 2 augustus 2018, laatste update op 7 augustus 2018, 550 views Product gekocht

Sony WH-1000XM2 (Zwart)

De beste NC hoofdtelefoon van het moment? Ik twijfel! (toevoeging van kleine update)

Pluspunten

• Batterij
  • Noise cancelling
  • Geluid
  • Touch gestures
  • Opberg case

Minpunten

• Draagcomfort
  • Touch gestures
  • Micro USB aansluiting
  • Geen mic via 3,5mm kabel
  • Aantal bluetooth connecties

Aan de ene kant ben ik best wel tevreden over de aankoop, maar aan de andere kant, (voornamelijk) door de draagcomfort heb ik spijt dat ik niet de Bose QC II heb gehaald. De oorschelpen zijn te klein (voor mijn oren) en de druk van de band is strakker dan (voor mij) goed is. Wat uiteindelijk resulteert dat je heel de tijd de hoofdtelefoon op je hoofd voelt, terwijl je er in wilt weg dromen.

Touch gestures is aan de ene kant handig, maar het is een beetje 70/30 miss or hit bij mij. En als je erop "drukt" dan hoor je dat heel erg door in je oor, door de plastic.

Daar tegenover heb je met de QC II weer een mindere batterijduur. En schijnt het dat de features en geluid ook minder is, maar kan daar zelf niet op oordelen, omdat ik deze maar heel kort in de winkel heb kunnen testen.

Dus is dit uiteindelijk de beste aankoop geweest voor iemand die een goede NC hoofdtelefoon wilt met goed geluid, omdat ik vaak in de vliegtuig zit? Dat is de vraag die ik mezelf nog steeds stel.

Update:

Net een mod toegepast door andere (lees: grote en zachte) earpads erop te zetten. Het ziet er minder "slick" uit (log en minder pro afgewerkt) en het aanbrengen had me ook iets meer tijd gekost dan ik had gehoopt. Maar de comfort is met grote sprongen toegenomen. En heeft naar mijn gevoel geen weerslag op het geluid en ANC, dus ben nu al een stuk blijer met de headphone.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM2 (Zwart)?