Samsung QE55Q8F (2018) Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QE55Q8F (2018) Zwart Review

Kiki d.Newbie 23 juli 2018, 341 views

Samsung QE55Q8F (2018) Zwart

Wooow... dat is het eerste dat ik dacht toen ik de TV zag staan. De grootte van de TV is absurd! Onze eerste indruk van de beeldkwaliteit is echt top. De smarthub werkt heel erg gemakkelijk.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • smarthub
  • 1 kabel

Minpunten

• ontbreken cijfers op afstandsbediening

Wooow... dat is het eerste dat ik dacht toen ik de TV zag staan. De grootte van de TV is absurd! Toen de installateurs binnenkwamen twijfelden we zelfs of deze wel zou passen.
Maar dat is helemaal goedgekomen! De tv staat nu te shinen in de woonkamer.

Voor mijn gevoel is het voor onze woonkamer beter om de tv uiteindelijk aan de muur te bevestigen. Doordat de voet van de tv een stuk naar achteren uitsteekt, kun je deze niet dicht tegen de muur plaatsen. Voor de kijkervaring en de -afstand verwacht ik dat we dat nog willen gaan doen. Ik heb nu soms de neiging om verder naar achter te gaan zitten. Puur door de grootte van de tv. Maar wellicht ook omdat het wennen is dat je alle bewegingen en details super goed kan zien. Want ja, het is nu net alsof je aanwezig bent op de set. Dat belooft wat!

Onze eerste indruk van de beeldkwaliteit is echt top. We zijn nog met de kleurinstellingen aan het spelen. Zoveel keuze dus dat vergt ook meer onderzoek, maar uiteindelijk draagt het allemaal bij aan de ultieme kijkervaring. Want zelfs nu de kleuren op standaard staan, is het een waar kijkgenot. Wat een mega verschil t.o.v onze vorige tv. Toch willen we alles wat de tv te bieden heeft uitpluizen. De smarthub werkt heel erg gemakkelijk. Voor het gebruik van o.a. Plex en het streamen van mijn telefoon/tablet naar de tv gebruikte ik voorheen een aparte mediaspeler. Dit is verleden tijd omdat het allemaal geïntegreerd is in de tv. Super fijn!

Zoals al aangegeven twijfelen we nog om de tv aan de muur te bevestigen. Ik denk dat de ambient-mode dan ook meer tot zijn recht gaat komen.
Wie weet denken we er over een week toch weer anders over. Zijn we gewend geraakt aan de grootte en is het prima om de tv op de standaard te laten staan. We zullen het gaan ervaren tijdens het verder reviewen van het product.

Heb jij ook een Samsung QE55Q8F (2018) Zwart?