Dyson Cyclone V10 Absolute

Specificaties Steel-stofzuiger - Bekijk alle specificaties

Dyson Cyclone V10 Absolute Review

Paul_Bakker 22 juli 2018, laatste update op 22 juli 2018, 2.012 views Product gekocht

Dyson Cyclone V10 Absolute

Uitstekende draadloze stofzuiger. Krachtige motor en voorzien van een aantal hulpstukken. Accu die bij stofzuigen in normale stand zeker 55 minuten meegaat.

Pluspunten

• Strak design
  • Sterke accu
  • Zeer wendbaar
  • Veel accessoires
  • Geluidsniveau zeer acceptabel
  • Groot stofreservoir
  • Makkelijk schoon te maken (filters kunnen in sopje gewassen worden)

Minpunten

• Bovenkant redelijk zwaar
  • Bij gebruik aan/uit knop ingedrukt houden

Energieverbruik Score: 4

Krachtige draadloze stofzuiger

De Dyson V10 nu ruim twee maanden in bezit, en aangeschaft omdat huidige snoer-stofzuiger na 10 jaar aan vervanging toe was.

In een huis met 6 langharige katten is stofzuigen essentieel, zeker 3 keer per week!
Voordat we de Dyson thuisbezorgd kregen hebben we eerst alles gestofzuigd, zoals we normaal deden.

De Dyson heeft drie standen, waarvan de derde stand en "turbo-stand is.
Bij constant gebruik van deze stand is de accu na zo'n 9 minuten leeg, maar deze stand gebruik je ook niet constant.
Overschakelen naar een lichtere stand is erg gemakkelijk en ook aan te raden voor dagelijks gebruik.

Van een kleed wat eerder goed gezogen was kwam met de Dyson nog eens een grote hoeveelheid stof en haren af. Dit mede door de roterende borstel die op de normale stand al sterk was, maar eenmaal op de "turbo' stand zagen nog meer vuil opgezogen worden.

Vervolgens het hele huis (eengezinswoning, 3 verdiepingen, gestoffeerde trappen) gestofzuigd met de Dyson V10.

Zonder wisselen van hulpstukken waren we binnen 20 minuten klaar.
Een aantal keren voor een paar kleden de turbo-stand aangezet.
De Dyson is erg wendbaar. Misschien voelt de bovenkant in het begin wat zwaar aan, maar dat went snel.
Voor gebruik moet je wel de aan/uit knop ingedrukt houden, is ook even wennen.

De kracht van de Dyson V10 zit hem met name in de combinatie van een krachtige motor en motorisch aangedreven roterende borstel.

Ander voordeel:
De roterende borstels lopen niet vast en houden ook geen vuil vast. Bij onze oude stofzuiger moest bijna altijd na een stofzuigbeurt de borstel schoonmaken en "ontharen".
Is bij de Dyson nog nooit nodig geweest.
Praktische tips
  • Opbergen
  • Wij hebben de Dyson op de begane grond in een kamerkast opgehangen, wordt daardoor ook vaker gepakt.
  • Opladen
  • Het oplaadstation heeft ook demogelijkheid om een paar hulpstukken in op te bergen (niet de roterende borstels, die zijn er te groot voor).
  • Stofreservoir
  • De Dyson heeft een groot, goed afgesloten stofreservoir. Makkelijk en hygiënisch te legen. Er wordt erg goed aangegeven wanneer stofreservoir geleegd moet worden. De filters kunnen in een sopje schoongemaakt worden.
  • Gebruikerservaring
  • Een fijne hanteerbare draadloze stofzuiger, die absoluut niet onderdoet voor een snoer-stofzuiger. Doordat de stofzuiger binnen handbereik en meteen gebruiksklaar is wordt er in ons huishouden meer gestofzuigd dan voorheen (zelfs onze kinderen willen nu stofzuigen!). Ook erg makkelijk om als "kruimeldief" te gebruiken, de hulpstukken kunnen snel verwisseld worden. Een aardige investering, maar zijn geld dubbel en dwars waard.
Opbergen in gangkast

Oplaadstation

Stofreservoir

Heb jij ook een Dyson Cyclone V10 Absolute?

Je hebt niets geschreven over de prijs. Vind jij dat die gerechtvaardigd word?
Zeker.
€ 627,- is erg veel, maar als ik de oude stofzuiger van € 340,- vergelijk met de vele extra mogelijkheden dan vindt ik de € 627,- gerechtvaardigd.
Zeker gezien het feit dat Dyson staat voor kwaliteit en duurzaamheid.

Je kan ook de V10 zonder extra accessoires kopen voor € 525,-
Prijzen van bijv. Philips en Samsung liggen in verhouding net zo hoog.
De gemiddelde prijs van een Philips of Samsung stofzuiger ligt rond de 100 euro. Dus ik snap je argumenten niet zo goed. 630 en zelf 530 euro is wel erg veel geld voor een steelstofzuiger, waar je vervolgens 3 kg aan gewicht (excl. afval) mee aan het rondsjouwen bent.

En "Geluidsniveau zeer acceptabel", noemen we 87 decibel acceptabel tegenwoordig? Even ter referentie, je mag maximaal 2 uur per dag blootgesteld worden aan 86 decibel want anders loop je gehoorbeschadiging op. Kortom, deze stofzuiger is alles behalve stil.
Welke Philips en Samsung stofzuigers met deze specificaties zijn gemiddeld €100?

En €630 veel geld voor een stofzuiger is iets persoonlijks. Vind jij dat een negatief punt, schrijf je eigen review. Persoonlijk vind het niet goedkoop maar ook niet duur.

@Paul_Bakker, hoe vaak moet je de stofzuiger bak legen? Is dat meerdere keren per gebruik of 1x na gebruik?
Nagenoeg alle stofzuigers rond die prijsklasse presteren vergelijkbaar hetzij beter.

Verder snap ik je defensive reactie niet zo goed. 630 euro is en blijft veel geld voor een steelstofzuiger. Daar hoef ik zelf geen review voor te schrijven om tot die conclusie te komen. Ik verwacht eerder te lezen waarom dit gerechtvaardigd zou zijn, maar dat lees ik niet. Het argument is omdat anderen ook bijna zoveel kosten en dat klopt dus niet.
Hoi,
het stofreservoir hoef ik pas na een paar keer stofzuigen legen.
Bij ons is dat om de 4 dagen, maar dat komt door de 6 katten.
Een hoop "verdwaald" kattengrit in de kamer waar de kattenbakken staan.
Ik zag dat bijna elk tech-youtube kanaal zo'n ding gratis kreeg en iedereen was enthousiast, ondanks de gigantische prijs.

goed om te zien dat een nuchtere nederlander/ belg het er mee eens is :)
Dank voor je review @Paul_Bakker. Denk erover om er ook een aan te schaffen. Heb geen kinderen maar wel 2 hondjes in huis. Het gezeul met mijn bedrade (18 jaar oude) stofzuiger begint me steeds meer tegen te staan, zeker sinds ik gelezen heb dat draadloos stofzuigen een minifeestje kan zijn. Heb je de ervaring dat je totale stofzuig-tijd korter is geworden, omdat je gewoon sneller wendbaar, bent of is je dat niet opgevallen? Je loopt er zo even mee de trap op, lijkt mij, dit in tegenstelling tot de bedrade sledestofzuigers.

De prijs is best hoog @aex351, dat ben ik met je eens, voor de rest vond ik je reactie beetje zuur. Het gemak van vaker even snel de stofzuiger pakken, en daardoor een beter gevoel hebben omdat de vloer vaker aan kant is, is me ook wel wat waard.

Ik zag trouwens dat je bij de ING bank rentepunten kan kopen waardoor uiteindelijk de prijs €100,- goedkoper is in de Dysonshop.