Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • IPS • 6ms - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2711 Zwart Review

Rusty75 18 maart 2010, laatste update op 26 maart 2010, 4.977 views

Dell Ultrasharp U2711 Zwart

Pluspunten

• prachtige, consistente, diepe kleuren, hoge resolutie en zeker in verhouding tot de prijs. Een individueel getest en afgesteld scherm, met testrapport.

Minpunten

• de korte indruk heeft nog geen negatieve eigenschappen aan het licht gebracht.

Bij deze mijn eerste indrukken (!!) van de Dell.

WAT EEN PRACHTIGE MONITOR!

Het zou in principe volstaan om te verwijzen naar de vele positieve reviews die er rondslingeren van deze monitor.

Laat ik er mijn persoonlijke indrukken aan toevoegen, gebaseerd op enkele uren kijkplezier.

1) Ik betrapte mijzelf er op een gegeven moment op dat ik zat te staren naar de vegetatie in de linkeronderhoek van het scherm. Achtergrond 'img21' van het Vista standaardpakket.

Nog nooit zag ik de kleuren van deze dennestruiken zo levensecht. Het verse groen sprankelt van het scherm. Een vreemde gewaarwording, dat een plaatje zo zijn eigen leven kan gaan leiden.

Dit bij een standaard instelling met 50% helderheid en 50% contrast.

27inch is een hoop real estate. De resolutie dwingt een behoorlijk korte kijkafstand af, wat enigszins intimiderend kan werken. Toch iets wat te maken heeft met de hoge resolutie van dit scherm in combinatie met de omvang. Hou er rekening mee. Je hebt een enorme lap 'desktop' vlak voor je gezicht.

Ik heb er denk ik iets te gemakkelijk aan voorbij gelezen. Als je overstapt van e.g. 20 inch naar zoiets als dit moet je klaar zijn voor een andere manier van 'computeren'. Het scherm vult niet alleen je gezichtsveld, zoals bij de meeste monitoren, het -'overlapt'- het; en dit intimideert. Links en rechts van wat je normaal bent, zit ook nog een lap scherm. Je gevoel voor 'ruimtelijkheid' neemt af.

Toch heb ik geen moment het gevoel dat het scherm zelf, of meer, wat er zich -op- het scherm bevindt, niet hanteerbaar is. De ruimte is groot - en dat biedt enkel mogelijkheden.

Goed, terug naar de monitor zelve. Helderheid en contrast zijn toch ietwat onder de maat, heb ik het gevoel. Maar dat is het enige. Snelheid, bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden (!) en bovenal de verbazingwekkende kleurkwaliteit. Ik ben, na wat omschakelproblemen, diep en diep onder de indruk, echter zoals geschreven, mijn eerste indruk.

wellicht, later meer.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2711 Zwart?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8