Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway

Specificaties Max. 30 producten (ZigBee) + app - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway Review

martinvdm 18 juli 2018, 2.902 views Product gekocht

Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway

Gateway is echt toegespitst tot Chinese markt Verder is de gateway wel ok. Je kunt de led ring laten branden en kleur instellen maar ook vast ingestelde geluiden afspelen.

Pluspunten

• Volume hoger dan gedacht
  • Relatief klein
  • Led ring
  • Geluiden afspelen
  • Groot aanbod sensoren

Minpunten

• Chinese stekker
  • Chinese taal
  • Rijkweidte sensors kan beter
  • Geen tts maar vooraf gedefinieerd
  • diverse zaken alleen mogelijk via Android

In gebruik met diverse sensoren voor deur, temp, water en plugs.
Werkt op zich prima. De Mi Home app en de vertaling kan echt beter. Ook moet deze op china mainland staan wil je de functies kunnen gebruiken. Je ziet dus echt dat de Europese markt ondergeschoven is bij de Chinezen.

Ik gebruik het puur voor aansturing vanuit domotica controller. De mi Home app dus niet.

De gateway en plugs hebben Chinese stekker, helaas dus werken met adapters omvormers.

De reikwijdte kan beter. Zigbee toch echt minder als zwave.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway?

ik heb m ook in gebruik in combinatie met Domoticz. werkt prima, chinese taal is daarin geen belemmering, merk ik alleen bij he tkoppelen van ene nieuwe sensor. De reikwijdte valt mij inderdaad ook tegen. de gateway hangt bij mij in de woonkamer, de verbinding met knoppen en sensoren op de tweede etage raakt hij vaak kwijt.
Is het mogelijk om meerdere Gateway devices te koppelen en hiermee het bereik te vergroten?
Ik heb m ook. Woon in een appartement va 60m4 en heb geen last van te weinig reikwijdte. Tussen de controller en mijn deursensor zit ongeveer een 10 m. Voor de rest gebruik ik drukknop, temperatuur meter en de aanwezigheidssensor. Ben er incombinatie met domoticz super blij mee.