Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66) Review

vinnie_ki 8 januari 2006, laatste update op 8 januari 2006, 414 views

Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)

Pluspunten

• Als het werkt is hij voor een ata133 controller behoorlijk snel.

Minpunten

• Slechte drivers en firmware in het verleden geweest.
  • Na 1 jaar al kapot.

Drivers en support Score: 3
De reden waarom ik deze controller heb aangekocht is omdat ik op mijn mobo geen ondersteuning voor ata133 had, plus ik wilde meer hardeschijven aanschaffen, en de tx2 was op dat moment de snelste.

Ik heb 2 jaar met de controller gedraait, en heb eigenlijk alleen maar problemen ermee gehad. Ik zal ze even hieronder opsommen.

- De eerste drivers waren slecht. Bij de installatie van WinXP wilde de computer voor geen mogelijkheid opstarten op een harde schijf die aangesloten was op de controller. Dit is een vaker voorkomend probleem gebleken bij ook andere gebruikers. Deze problemen zijn voor het grootste deel wel opgelost met beter drivers en firmware.

- Na verloop van tijd (1 jaar) weer problemen. De schrijfsnelheid begon opeens in te zaken tussen de 10 bytes en 6 megabytes per seconde. De leesnelheid was nog prima. Van alles geprobeert, nieuwe drivers, nieuwe firmware, oude drivers, oude firmware, maar niets heeft geholpen. Aan de harde schijven kan het niet gelegen hebben, want die hebben altijd prima gewerkt ook op andere ide controllers. Ik heb nu (tijdelijk wegens gebrek aan beter) een cd brander en een dvd brander draaien op die controller, en een dvd'tje branden op 8x duurt anderhalf uur.

Trek zelf maar je conclusies, maar ik raad het af om deze kaart aan te schaffen.

Heb jij ook een Promise Ultra133 TX2 (2x ATA133, PCI32/66)?