Acer Travelmate 4102WLMI (PMC-1.7G; 80GB; 512MB; 15.4"; DVD-DUAL; XP Home) Review

Rostvertol-Mil 8 januari 2006, 396 views

Acer Travelmate 4102WLMI (PMC-1.7G; 80GB; 512MB; 15.4"; DVD-DUAL; XP Home)

Pluspunten

• Goede Prijs/Specs verhouding
  • Stille ventilator
  • Nette afwerking

Minpunten

• Windows XP op FAT32
  • Geintregeerde microfoon
  • Knopjes voor niet-bestaande dingen.

Ik heb voor de TM 4102 gekozen omdat de specificaties het beste binnen mijn budget pasten.

Al met al ben ik over de prestaties zeer te spreken.
De laptop heeft een X700 VGA kaart, wat in combinatie met de Pentium-M 740 voor goede game-prestaties zorgt, ookal duurt het laden door de wat langzamere schijf af en toe wat langer.

Door de uitgebreide energiebeheermogelijkheden is het ook op de batterij goed vol te houden, je kan toch zeker wel 2.5 uur redelijke programma's gebruiken als Autocad en Solidworks. Ik heb tot nu toe geen geheugeneffect van de li-ion batterij waargenomen.

De processor wordt overigens wel erg warm, vooral hij op full speed draait wil het ventilatortje af en toe flink gaan draaien (ook idle), dit komt gelukkig niet heel erg vaak voor, de laptop doet zijn werk mestal erg stil.

Van de geintregeerde speakers moet je niet veel verwachten, er komt geluid uit, meer niet.
De geintregeerde microfoon is echter ook van slechte kwaliteit, je moet er behoorlijk in schreeuwen om verstaanbaar te zijn in bijv teamspeak.

De windows installatie draait standaard op FAT32, wat absoluut een minpunt is. Ook zit er een aan-uit schakelaar voor bluetooth op de laptop terwijl de laptop geen bluetooth heeft.

Al met al ben ik erg tevreden over de laptop. Acer weet een heel erg goede prijs/spec verhouding te halen. Over de bouwkwaliteit van de laptop kan ik ook absoluut niet klagen, alles zit mooi inelkaar, er worden mooie materialen gebruikt en de verschillende panelen sluiten goed op elkaar aan.

Heb jij ook een Acer Travelmate 4102WLMI (PMC-1.7G; 80GB; 512MB; 15.4"; DVD-DUAL; XP Home)?