Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw Review

Anoniem: 167912 13 juli 2018, 563 views Product gekocht

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Camera voldoet niet. Telefoon app kan blijkbaar niet goed om met 2 simkaarten en crasht. Connectie carkit doet raar.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • vingerafdruk scanner is wel makkelijk
  • android one

Minpunten

• telefoon app crasht
  • carkit connectie doet raar
  • foto's ondermaats

Op zoek naar een midrange toestel met een betere camera dan mijn vorige moto g3 en stevig genoeg om al eens tegen de grond te gaan, kwam ik na lang zoeken uiteindelijk uit bij deze nokia, vooral ook omdat de moto g6 een glazen achterkant heeft en de nokia android one heeft.
Het toestel voldoet echter niet aan de verwachtingen.
De camera is niet beter dan mijn 3 jaar oude moto g3.
Het is mijn eerste toestel met een metalen behuizing, maar dit lijkt net fragieler te zijn dan ik gewoon was van de plastic behuizing van de g3, na 1 keer vallen van lage hoogte (<1m) is de body gedeukt en bekrast (de g3 viel zowat elke dag en dat is er nog altijd niet aan te zien).
De telefoonapp is al enkele malen gecrashed tijdens het bellen. Er zitten 2 simkaarten in en ik heb de indruk dat dat het probleem is. Nu staat hij ingesteld om altijd te bellen met sim1 en dat schijnt wat beter te gaan. Ik denk dat dit ook het probleem was met de carkit: als ik vanuit de auto belde duurde het heel lang voor hij effectief begon te bellen, vaak met crashes van de telefoon app tot gevolg.
Ook andere zaken lopen veel trager dan ik gewoon ben met mijn oud toestel, zoals inloggen op mijn bankrekening: met de g3 liep dit uiterst snel, de nokia doet er langer over om de QR code te scannen en dan duurt het nogmaals veel langer eer ik effectief ingelogd ben in de website.
Bij helderste stand is het scherm nog altijd slecht afleesbaar in direct zonlicht, de g3 deed ook dit beter.
Al bij al een miskoop.

Heb jij ook een Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw?