Nest Hello - Reviews

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Nest Hello Review

JustVodka 5 juli 2018, 655 views Product gekocht

Nest Hello

Deurbel doet wat het belooft met redelijk goed beeld. En persoon herkenning is beter dan verwacht.

Pluspunten

• persoon herkenning
  • beeld
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Nest Aware subscriptie nodig voor alle functionaliteit
  • prijs
  • andere beltrafo (24V/AC) en gong nodig
  • bijgeleverde wig had een grotere hoek dan 15 graden mogen hebben
  • slechts een paperclip nodig om bel van de muur te halen

Kwaliteit Score: 4
Oorspronkelijk wilde ik een Ring Doorbell pro aanschaffen, maar uiteindelijk gewacht toen Nest met de aankondiging van de Nest Hello kwam. En ik ben blij dat ik gewacht heb.

Ik ga hier niet alle functies uitleggen wat de deurbel kan, want dat legt Nest een stuk beter uit op hun eigen website dan ik kan.
Benodigdheden
Als eerste begin ik met het grootste nadeel van de Nest Hello en dat is dat ie op een ander voltage werkt dan hier in Europa en met name Nederland gebruikelijk is.
De Hello heeft 16V/AC tot 24V/AC met 10 watt nodig. (8V/AC is gebruikelijk voor deurbellen in Europa)
Dus de beltrafo en gong moet vervangen worden.
Ik heb zelf bij Conrad het volgende aangeschaft:
  • Zamel TRM-24 Beltransformator 24 V/AC 0.63 A
  • Grothe 24083 Bel 24 V (max) 85 dB (A) Wit
Zamel de fabrikant van de beltrafo heeft geen of slecht quality control, want de trafo kwam defect aan. Uiteindelijk zelf de trafo opengemaakt en zag ook na wat doormeten dat ze op de printplaat een baan van de 230V input naar een weerstand en 1 poot van het weerstand zelf waren vergeten te solderen. Dus zelf maar gedaan.
Na deze actie werkte de trafo.

De Grothe Bel is een Bel die TRRING!!! zegt. Al valt het volume eigenlijk wel mee. Ik had 'm harder verwacht. Maar zacht kan ik het zeker ook niet noemen.
In de Nest app kan je opgeven hoelang de bel geluid maakt van 1sec (de default en wat ik ook gebruik) tot irritant lang dat vrijwel niemand zal willen.
Kit
Ik vind dat Nest voor Europa een kit zou moeten uitbrengen met een trafo en een gong. Trafo's met bijbehorende gong met dit voltage zijn hier niet makkelijk te vinden.
Fysieke installatie
Zelf had ik de Nest app niet nodig voor de fysieke installatie.. Maar je moet verplicht de installatie wizard doorlopen wil je de Nest Hello aan de app koppelen. Maar een paar keer op next klikken is ook geen ramp.

Bij de Nest Hello wordt ook een wig geleverd die je kan gebruiken om de bel onder een hoek te monteren. Ik heb deze ook gebruikt, maar in mijn geval vind ik de hoek van 15 graden iets te klein. Ik heb nog steeds een kleine dode hoek waar ook een raam zit waar ik graag zicht op zou hebben. Dit ga ik zelf met een stuk hout oplossen.

En dan het volgende nadeel. De Nest Hello klik je heel eenvoudig op de basisplaat die je aan de muur schroeft. Maar met een paperclip haal je de bel ook weer snel van de muur. Dat vind ik iets te makkelijk. De concurrentie Ring heeft een speciale schroef met speciaal bitje om het vast te schroeven en geeft een nieuwe bel wanneer ie alsnog gestolen wordt.
Diverse
Verder werkt de bel zoals verwacht. Persoon herkenning vind ik beter werken dan verwacht. Al moet je dit in de app nog wel expliciet aanzetten want het staat standaard uit. En je hebt er een Nest aware abo voor nodig.
Maar t.o.v. de Nest Cam outdoor geeft de deurbel geen false positives op katten. De Nest Cam outdoor ziet onze katten teveel aan als personen. En dat doet deze deurbel dus niet.
En ook de eerder genoemde gezicht herkenning werkt ook prima. Dat ie mijn vriendin met en zonder zonnebril eerst als twee verschillende personen ziet snap ik. Maar ik de app kan je die twee netjes samenvoegen.
Alleen zou ik graag zien dat je notifications op je telefoon voor bekende personen uit zou kunnen schakelen. (behalve wanneer ze daadwerkelijk op de bel drukken)
Want mijn telefoon hoeft niet te gaan trillen wanneer de bekende postbode in brief in de brievenbus stopt. Bij onbekende personen onder de carport/bij de deur juist wel.

Beeld kwaliteit van de Hello is goed te noemen, maar door een design fout zou het nog iets beter kunnen. De bolle lens zelf reflecteert veel en blijkbaar de achterkant van het glas dat daar overheen zit ook. Zo zie je in sommige licht situaties de reflectie van de lens via de achterkant van het bescherm glas weer terug in het beeld. Hierdoor krijg je een wat flets contrastloos beeld. Dit is geen groot drama, maar duidelijk iets wat bij fabricage voor weinig geld opgelost kan worden met een anti reflectie coating zoals ze bv ook bij lenzen voor DSLR's gebruiken.
Voor een redelijk groot bedrag krijg je een goede deurbel waarbij je eigenlijk ook een Nest Aware abonnement nodig hebt.
Dus het kost wat, maar je krijgt naar mijn mening ook precies waar Nest mee adverteert.
Maar je moet niet bang zijn om de bestaande trafo en gong te vervangen. dus het werken met zowel 230V bedrading als bedrading waar 16 - 24 volt over loopt.

Heb jij ook een Nest Hello?

Hai,

Goeie review, ik heb hem zelf ook en vraag me af of jij dit fenomeen ook hebt, als ik live kijk heb ik vloeiend beeld maar zodra ik via de nest app of het web terug ga kijken dan is het met horten en stoten eerder een 2fps filmpje dan vloeiend.
Nope, heb ik geen last van. Gaat redelijk vloeiend.
Ik heb in de app wel "Quality and Bandwidth" op "High" gezet. En ik weet dat ik ook voldoende upstream heb met mijn internet verbinding. Ik heb wel een keer problemen gehad toen er een flinke backup van foto's liep naar Amazon. Toen hadden de Hello en m'n Nest Cam outdoor wel issues. En toen ook enorme vertraging toen iemand aan belde.
Maar dat heb ik in mijn netwerk zelf kunnen oplossen door de die twee vaste bandbreedte en hogere prioriteit toe te kennen.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 5 juli 2018 17:35]

Ok check ga ik daar nog wat mee spelen. Afstand kan het niet wezen, zit 40 cm tussen router in de meterkast en de bel buiten.
Zeker herkenbaar; probleem heb ik bij de Nest Outdoor ook; regelmatig een 'eeuwige loading animatie' in beed en zeker niet vloeiend idd. Lijkt ook aan browser te liggen; geruik het liever niet maar Edge lijkt er beter mee om te gaan dan Chrome...
Dank voor je review.

Als ik je goed begrijp kun je hem dus alleen met trafo gebruiken en heeft hij dus geen ingebouwde accu?
Das is helaas correct.
Hej,

Goede review, ik heb hem zelf ook. Ik heb een vraag, als ik de fysieke gong vervang door Grothe 24083 Bel 24 V, moet dan dat ronde dingetje van Nest er nog tussen? Of kan die dan rechtstreeks aangesloten worden?

Groetjes,
Michel.
Yup, dat moet er nog steeds tussen.
Wanneer je dat niet zou doen zou de bel continue afgaan. Als het al zou werken.
Met alle respect, als je 5 Euro per maand gaat neertellen voor een deurbel dan ben je wat mij betreft knettergek. Dat ding heeft in 10 jaar dan 879 Euro gekost. Voor een deurbel.

En wat als Nest de stekker uit de dienst trekt? Is in het verleden ook met een fabrikant van beveiligingscamera's gebeurd. Dan kan je deurbel in de prullenbak.

Nee dank je wel. Gefeliciteerd dat als je op vakantie bent kunt zien wie er voor de deur staat. Ik wil niet eens weten wie er voor de deur staat als ik er niet ben.
Hier is het ook handig als beveiligingscamera vanwege beetje gestoorde buren. Zodat de beelden en geluid als bewijsmateriaal kunnen dienen wanneer ze weer fratsen uithalen.

En dus ook vanwege die buren tegen de pakket bezorger zeggen dat ze het pakketje bij de andere buren afgeven.

Maar goed, jij hoeft er geen te kopen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 14 juli 2018 20:21]