1 review

Garmin vívofit jr. 2 BB-8 (Oranje)

Garmin vívofit jr. 2 BB-8 (Oranje) Review

indigo79 3 juli 2018, 488 views Product gekocht

Garmin vívofit jr. 2 BB-8 (Oranje)

Prima product, zo lang het synchroniseert. We hebben voor onze twee zonen zo'n activity tracker gekocht, maar beiden stopten op een bepaald moment (niet hetzelfde) met synchroniseren en dan is het ook echt gedaan (ook met Garmin en winkel-support geen andere oplossing gevonden dan vervangen).

Pluspunten

• Waterdicht
  • Stappenteller en 'actieve' minuten
  • Takenlijst met beloningen

Minpunten

• Synchronisatieproblemen na een paar dagen of een week
  • Gevoelig voor zand

Op zich lijkt het de leukste en beste activity-tracker voor kinderen (genoeg in depth reviews te vinden die het daar over hebben; ik ben het volledig eens met die reviews).

Maar... de synchronisatie...

Onze jongste zoon kreeg er een voor z'n lentefeest. Na ongeveer een week was ik een dag vroeg weg en laat terug en had het ding niet gesynchroniseerd (app stond nog niet op mijn vrouw haar smartphone), en de volgende dag wou het ding niet meer synchroniseren. Niet met mijn smartphone, niet met die van mijn vrouw na installeren van de app, niet na herstarten van smartphone en activity tracker, niet na herinstalleren van app, gewoon helemaal niet meer. Garmin gebeld, naar winkel gegaan, niemand kreeg het ding nog gekoppeld (en zonder koppeling heb je er weinig aan, je kan zelfs de klok niet meer juist zetten). Netjes omgewisseld door de winkel, daar geen klachten over, en sindsdien werkt die als een zonnetje. Gewoon pech gehad, denk je dan, maar snel en goed opgeloste pech valt best wel mee.

Onze oudste zoon wou vorig weekend (de andere werkte al 6 weken zonder problemen) ook zo'n ding kopen met zijn spaargeld. Als wandelaars vinden we het geen slecht idee de kinderen te motiveren wat te wandelen (handheld GPS helpt trouwens ook goed daarvoor), dus kon dat wel. Gisteren was ik vroeg weg en laat terug en stond mijn vrouw haar telefoon uit (je moet zo'n ding af en toe opladen natuurlijk) en vanmorgen was het prijs met de pas nieuwe activity tracker van de oudste zoon (de jongste was gisteren nog even naar beneden gekomen omdat hij niet kon slapen, en had wel nog even gesynchroniseerd). Ook weer een halve voormiddag bezig geweest met Garmin en winkel support, maar niet meer te synchroniseren (koppelen lukt, maar geeft telkens een timeout bij data-uitwisseling). Ze hebben hem netjes terugbetaald en ik ga proberen onze oudste zoon toch een volwassenenversie aan te praten, want met de Garmin activity trackers voor volwassenen hebben we wel goede ervaringen (als het echt mis loopt hang je ze via een USB kabel aan de PC en daarna werkt het altijd terug, maar de jr. versie heeft alleen bluetooth en een knop).

Mijn n=2 ervaring dat het fout loopt na een dag niet synchroniseren (dag is van 0:00 tot 23:59; 's morgens op dag 1 en 's avonds op dag 2 gebeurt bij ons regelmatig en lijkt geen problemen te geven) is natuurlijk niet waterdicht, dat besef ik, maar het feit dat zelfs Garmin twee keer geen andere oplossing zag dan vervangen, maakt dat ik niet veel zin heb dat eens grondig te debuggen. En wat het probleem ook is, als je op drie toestellen twee keer een probleem heb dat het toestel onbruikbaar maakt en niet op te lossen lijkt, is er een probleem.

Datum: 3 juli 2018; mogelijk (hopelijk) wordt dit in de toekomst opgelost (het is uiteindelijk een softwareprobleem) en is dit niet meer relevant...

Heb jij ook een Garmin vívofit jr. 2 BB-8 (Oranje)?