Olympus C-5060 (5MP, 4x zoom, 27-110mm, f/2.8-4.8) Review

BMan18Newbie 19 april 2005, 321 views

Olympus C-5060 (5MP, 4x zoom, 27-110mm, f/2.8-4.8)

Pluspunten

• Goede lens
  • Stevige body
  • Relatief snel

Minpunten

• "Mode dial" probleem

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Prachtige camera met een 24mm "wide angle" lens. Ideaal voor binnenhuis fotografie, met name door de (relatief) krachtige ingebouwde flitser.
Zeer degelijke aluminium behuizing die het nodige kan hebben.
Kan zowel als volautomaat als voledig instelbare camera gebruikt worden.

Enige minpunt waardoor Olumpus voor mij afgedaan heeft is het inmiddels beruchte "mode dail" probleem. Een onbekend percentage van deze camera's krijgt binnen enkele maanden last van een "bug" waardoor o.a. de menu structuur continue zelfstandig doorlopen wordt. Hierdoor wordt de camera onbruikbaar.
Mijn probleem hiermee is dat Olumpus hier niet officieel op reageert. Camera wordt kostenloos gerapareerd (mijne is drie keer terug geweest binnen één jaar, totaal 11 weken zonder camera) maar er wordt gedaan alsof het een uniek probleem is. De nieuwgroep op Yahoo over dit onderwerp is inmiddels opgeheven maar meer info kan je hier http://www.wrotniak.net/photo/c5050/c5060-dial.html vinden.
En het ontbreken van een officiele erkenning houdt in dat zodra je garantie verlopen is je zelf voor de kosten kan opdraaien zodra het weer gebeurt!

Mijn advies: mooie camera maar koop 'm niet.

Heb jij ook een Olympus C-5060 (5MP, 4x zoom, 27-110mm, f/2.8-4.8)?