OnePlus Bullets Wireless (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

OnePlus Bullets Wireless (Zwart) Review

karschoo 19 juni 2018, laatste update op 19 juni 2018, 694 views Product gekocht

OnePlus Bullets Wireless (Zwart)

Scoort goed op prijs/kwaliteit. Het geluid is helder, constant en de oortjes zijn netjes afgewerkt, maar de bass is aan de lichte kant. De USB-C is een waardevolle toevoeging, en de oortjes zijn comfortabel. Je moet geen high end geluid verwachten, maar het geluid is beter dan de OneplusBulletsV2.

Pluspunten

• Heldere hoge en midden tonen
  • Constant signaal
  • Bijgeleverde case
  • USB-C charge
  • Google Assistant support
  • Pause and play functie op Oneplus 5 en 6

Minpunten

• Lichte bass
  • Design
  • Bijzonder slecht leverbaar

1. Gebruiker

Allereerst een korte omschrijving van mijn koopmotief en gebruik. Ik heb de Oneplus Bullets Wireless (OBW) gekocht omdat ik opzoek was naar een goede draadloze prijskwaliteit voor in-ears voor onder het motorrijden (in de helm), in de auto en tijdens het sporten. Tijdens de review heb ik geen metingen uitgevoerd en ik ben geen audiofiel. Hiervoor heb ik een bose quietcontrol 30 gehad voor deze doeleinden maar deze was gesneuveld. Thuis gebruik bijna dagelijks een Sennheiser rs175. Ook de Oneplus Bullets V2 en de Xiaomi Pistons HD heb ik in mijn bezit. Op basis van een vergelijking met deze producten baseer ik deze review. De oortjes heb ik gepaired met een Oneplus 6.

2. Geluid

Het geluid zou ik in een woord omschrijven als helder. Net als bij de Bullets V2 komen voornamelijk de midden en hoge tonen er helder uit, hoewel de bullets wireless een eigen (wat versterkte) sound hebben. De OBW is voor mij daarom het best met pop en klassieke muziek. Tijdens het sporten heb ik graag wat meer bass. De lage tonen lijken minimaal versterkt bij de OBW maar de oortjes zijn niet in staat om dit “krachtig” weer te geven in vergelijking tot de Xiaomi Pistons HD. Ook niet na het spelen met een equalizer.

Wat ik elke gebruiker zou aanraden is om zorgvuldig de verschillende maten van dopjes te proberen. De juiste fit is belangrijk voor een goede kwaliteit.
De gesloten oortjes dempen het geluid uit de omgeving goed, wat voor mij belangrijk was voor het motorrijden.

Ik heb zelf niks gemerkt van de kwaliteitswinst van de “Tubes” t.o.v. de Bullets V2. De winst van atpX kan ik niet testen, maar het bluetooth signaal is stabiel. Ik heb geen last van onderbrekingen of onregelmatigheden gehad.

Als ik de oortjes vergelijk met de duurdere bose quietcontrol 30, kom ik er snel achter dat het een oneerlijke vergelijking is. Verwacht geen onaardse prestatie van de OBW. Persoonlijk had ik meer van de oortjes verwacht na het lezen van alle positieve reviews op andere sites.

3. Comfort

Voor lange sessies zijn de oortjes prima, na 4 uur achter elkaar dragen heb ik geen irritatie gehad. Ook tijdens het sporten blijven de oortjes goed zitten zelfs tijdens sprint sessies. De band om je nek danst dan wel op en neer maar omdat het zwaartepunt aan de voorkant van je lichaam zit, vallen ze niet van je lichaam.

4. Batterij

De batterijduur is sterk afhankelijk van het volume. Op half vermogen heb ik er ruim acht uur uit kunnen halen.

5. Extra goodies

Er zijn nog een aantal overige leuke dingen aan de OBW
5.1. Google assistant
De spraakfunctie van Google Assistant is een erg leuke functie dat ik veel gebruik tijdens het hardlopen of in de auto. Het werkt erg goed. Echter is het jammer dat je stem locked, als je te vaak niet wordt verstaan (moet blijkbaar nog aan mijn Engels werken)
5.2. Usb – c charge
De OBW is opgeladen in 40 min van leeg naar vol. In een kwartier is het echter al ruim over de helft. Deze functie bevalt me beter dan gedacht.
5.3. Speciale Case
Er zit een hoesje bij dat met een magnetische sluiting werkt. Het zakje is wat klein waardoor ik de oortjes er naar mijn gevoel in moet proppen. Ook gaan de oortjes soms uit elkaar hierdoor.
5.4. Oneplus audio start
Het pauzeren van muziek door de oortjes te verbinden, is iets wat ik maar weinig heb gebruikt. Het werkt echter wel uitstekend. Zelfs als ik het heel snel achter elkaar doe, weten de bullets het bij te houden en het commando onvervalst door te geven. Een eerder genoemd nadeel is echter dat het hoesje soms de oortjes uit elkaar duwt waardoor de muziek verder gaat (en de batterij leeg loopt)

6. Conclusie

Al met al ben ik erg tevreden over de oortjes en dat komt met name door mijn nr. 1 criteria: "Prijs/kwaliteit". Het geluid is helder, constant en de oortjes zijn netjes afgewerkt. De USB-C is een waardevolle toevoeging, en de oortjes blijven goed zitten. Je moet geen high end geluid verwachten, maar het geluid is beter dan de Oneplus Bullets V2. Ik had graag de mogelijkheid voor een vollere bas gewild (eventueel door een equalizer),

*Ik zal proberen deze week nog foto's te uploaden.

Heb jij ook een OnePlus Bullets Wireless (Zwart)?

De knoppen werken ook in combinatie met de OP3 en OP3T, hoewel daar niet mee geadverteerd wordt. Persoonlijk vind de basweergave dusdanig ondermaats (ja, het zijn maar in-ear dopjes) dat ik ze ga terugsturen.
Naar mijn weten werken in principe alle knoppen op alle androids. Dit is ook met het samenvoegen van de oortjes dat de muziek pauzeert. Het enige wat (naar mijn weten) gelimiteerd is tot de OP5, OP5T en OP6 is het automatisch herstarten wanneer je de oortjes los van elkaar trekt. Als dit ook werkt met de OP3 en OP3T, is dat zeker een goede toevoeging voor de productomschrijving.
Dat werkt gewoon (net getest)