Xiaomi Mi Notebook Pro Review

JustName 18 juni 2018, laatste update op 18 juni 2018, 612 views Product gekocht

Xiaomi Mi Notebook Pro

Schitterend apparaat met een robuust behuizing en dé perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een Windows laptop.

Pluspunten

• Robuust, schitterend apparaat
  • Mooi helder scherm, met dunne bezels
  • i7 8th generatie
  • NVIDIA MX150
  • Snelle M.2 SSD
  • Vingerafdrukscanner snel en accuraat
  • Goede touchpad
  • Dolby Atmos

Minpunten

• 1080p scherm en geen 1440p
  • Fans slaan snel aan
  • Slechte adapter

Ik heb deze Mi Notebook Pro 5 juni besteld bij Gearbest voor €782.32 (i7, 8GB MX150)
De levering was zeer snel, vrijdag 15 juni kwam DHL het pakket bezorgen.

Unboxing:

De laptop is verzonden in een stevige doos, met daar in de laptop en een goedkoop verloopje voor de adaptor. In de doos zat de adapter, een usb-c kabel en een handleiding in het Chinees.

Mijn indruk:

Op het moment dat ik de laptop uit de doos haalde had ik echt het gevoel dat ik een stevig, luxe laptop in handen had. De laptop is gemaakt van aluminium wat erg sterk en mooi er uit ziet.

De Mi Notebook Pro heeft een mooi helder scherm met goede kleurweergaven, ondanks 1080p. Het toetsenbord van de laptop is zeer goed en maakt weinig geluid. Je merkt dat het een kwalitatief toetsenbord is. De touchpad is erg groot, precies wat ik zocht in een Windows laptop. Hij werkt erg accuraat en gewoon fijn, vergelijkbaar met het touchpad van de Macbook.

Opstarten gaat erg snel, binnen 5 á 6 seconden ben je op je bureaublad.

Ik ben overgestapt van een Macbook Pro 13'' 2015. Hieronder een vergelijking:

Het scherm van de Macbook is scherper en ziet er mooier uit. In de praktijk vind ik dit persoonlijk best wel meevallen omdat de Mi gewoon een goed paneel heeft.

Bedankt voor het lezen van mijn review.

Voor vragen mag je me gerust een berichtje sturen!

Heb jij ook een Xiaomi Mi Notebook Pro?

Kun je niet gewoon het uiteinde van het snoer vervangen door een "normale" Europese?
Uiteraard. Heb gisteren de Innateck 60W adapter besteld bij amazon.de voor €22.99.
Het is een USB-C adapter? Wat maakt het tot een slechte lader?
Het is een China adapter die je in Nederland niet kunt gebruiken zonder een verloop te hebben. Deze zit
erg los en vonkt erg als je hem in of uit het stopcontact doet.
Ik hoor vaak dat deze laptop met een Chinese windows geleverd wordt. Was dit bij jou ook het geval? Zo ja, hoe ben je hier mee omgegaan?
Dat klopt. Ik heb er een nieuwe Windows 10 op gezet. Heeft me ongeveer een 15/20 minuten geduurd.
Heeft de trackpad/touchpad ook extra functies zoals een macbook? Dus 2 vinger en 4 vinger bewegingen?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5