Tweakers zegt: 8,5

Just Cause 3, Windows

Specificaties PC • Actie, Avontuur • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Just Cause 3, Windows Review

J3S5Efun 18 juni 2018, 60 views Product gekocht

Just Cause 3, Windows

Geweldig spel dat het zeker waard is om eens op te pikken voor een lage prijs.

Pluspunten

• Reusachtige map!
  • wingsuit
  • modificatie mogelijkheden
  • weinig ui

Minpunten

• loopt niet echt goed
  • heeft wel wat bugs

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 4
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 3
Ik heb dit spel eens gekocht toen het op steam in de sale was en me er vanaf dat moment tot nu nog steeds mee vermaakt.

Het eerste wat mij op viel was de reusachtige map en ondanks dat een groot deel hiervan water is, is het toch nog behoorlijk groot en kost het wat tijd om doorheen te vliegen, rijden, lopen of hoe je ook maar wilt gaan.

dat brengt mij bij het volgende punt, de vervoersmiddelen. natuurlijk gebruik ik voornamelijk mijn grapplilng hook en wingsuit, maar er zijn ook zo veel andere voertuigen om mee rond te komen. een heel arsenaal aan auto's, vliegtuigen en boten. De controls van het wingsuit zijn zeker in het begin een beetje raar en die van de auto's heb ik nog steeds niet helemaal aan kunnen wennen, maar dat maakt niet heel veel uit. is het niet leuk om uit je auto te springen en die te zien ontploffen terwijl je eigenlijk alleen maar probeerde te remmen?

Het verhaal in dit spel is niet zo heel geweldig en ik heb er dan ook niet echt veel aandacht aan besteed, maar ik moet zeggen, Rico Rodriguez is voortaan een van mijn favoriete actiehelden.

Rico is gemaakt als soort van oorlogsmachine en ik kan een ding zeker zeggen, dat is ie! Met de hele map voor je die vol staat met rood gemarkeerde items heb je tal van dingen om je op uit te leven met granaten, tethers, geweren en voertuigen. Ik kan maar steeds niet genoeg krijgen van het opblazen van tanks en een corrupt bestand zoals ik laatst had vind ik niet eens erg, het zorgt er alleen maar voor dat ik de lol opnieuw kan beleven.

natuurlijk is er ook een downside aan dit spel. het is niet heel goed geoptimaliseerd en het kost veel gpu vermogen terwijl ik de game nou niet zou prijzen met uitstekende graphics. soms heb je wat crashes en bugs en glitches kom je constant tegen, maar dit belet mij niet van het door blijven spelen.

Heb jij ook een Just Cause 3, Windows?