Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2) Review

Dr.SnuggerNewbie 8 januari 2006, 569 views

Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)

Pluspunten

• Tja, niet aan toe gekomen zullen we maar zeggen

Minpunten

• Maatvoering plexiglas omhuizing

Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Waarschijnlijk best een goed apparaat, maarrr.....Nadat deze bij mij gemonteerd was op een ATI Radeon 9600 XT stopte de kaart er direct mee.
Als eerste dacht ik dat de cooler teveel stroom trok van het systeem waardoor de kaart er direct mee stopte.
Na onderzoek bij de technische dienst van de leverancier (bedrijf A te B!) bleek de cooler juist gemonteerd te zijn op de kaart maar de cooler stond iets scheef ten opzichte van de kaart. Wat blijkt ? Op één bepaald punt raakt het plexiglas van de cooler een component van de kaart ( niet meer dan 0,5 mm ) . De Silencer wordt aan de rugzijde van de kaart middels een brug met twee schroefjes aangedraaid. Hierdoor wordt niet alleen dit component aangedrukt op de kaart maar het koelvlak wordt scheef aangedrukt op de kaart. De kaart heeft niet genoeg koelvlak en hij wordt scheef gedrukt met als gevolg dat er een en ander direct defect raakt. Waardoor is mij nog niet helemaal duidelijk: door directe oververhitting of door breuk ergens in een component of circuit. Bij opstarten van de PC hangt deze gelijk voordat deze bij de BIOS settings geraakt.
De leverancier staat doorgaans niet te wapperen met een vervangende kaart, mijn advies is deze cooler voor dit type kaart niet aan te schaffen!!!

Heb jij ook een Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2)?

klinkt eerder als ondeugelijke montage. Mijn huisgenoot heeft ook een 9600xt met ati silencer 1 en had hem binnen een kwartier probleemloos geinstalleerd.
In dat geval: welk merk & type kaart heb je dan exact (los van de 9600XT GPU) ? Misschien kan dat het verschil met fstieger99 'ers ervaring verklaren ?