Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi)

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X470 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi) Review

Dre4life 15 juni 2018, 230 views Product gekocht

Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi)

Deze genomen nadat ik twee keer problemen had met een gigabyte aorus x470 gaming 7 wifi

Pluspunten

• Bij mij geen last van geluid van de vrm
  • veel usb poorten achterop
  • veel pwm aansluitingen en led

Minpunten

• had op het moederbord best een tweede interne usb2 aansluiting mogen hebben (nzxt verkoopt hiervoor een uitbreidings mogenlijkheid)
  • maar 1 m2 heatshield
  • Ik vind persoonlijk het geluid van onboard tegenvallen (dit is bij andere moederbord die ik had ook zo) Gebruik nu zelf hdmi naar receiver via videokaart
  • Geheugen snelheid haalt bij mij niet wat de kit aan kan.
  • post duurt best lang(10 a 15 seconden voordat er beeld is)

Layout Score: 4
Ik heb nu dit moederbord en eindelijk de stilte waar ik op hoopte, geen geluid van vrm.
Er had best een tweede heatshield voor de m2 drive bij gemogen ook al gebruik je er maar 1 heeft het toch een kleine meerwaarde waardoor je de aansluiting niet in beeld hebt. Had ook best wat meer led verlichting op gemogen van mij, maar dit is natuurlijk hoe je het persoonlijk wilt. Bij dit moederbord zit het bij de io shield en op de chipset.
Dit is goed in te stellen met de software, als je 1 kleur wilt hoef je dit maar 1 keer in te stellen en dan blijft dat zo.

Ik hoop dat ze in een toekomstige bios update het ram geheugen op de goede snelheid krijgen. (heb een 3600mhz kit van gskill deze heeft samsung b die single sided)

Heb jij ook een Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi)?

Ik heb het moederbord ook. Ook met waterkoeling maar met het full block op de VRM's en CPU. Heerlijk stil en hoor er ook geen geluid vanafkomen.

Booten duurt bij mij ook erg lang en ook ik haal de maximale geheugensnelheid niet. Ik heb Corsair 3200 mhz ram, hoop dat het met een update opgelost wordt.

Met de wifi heb ik soms dat er een paar seconden wifi is en dan weer een seconde niet en dan weer wel.
Dit is wisselvallend en gebeurt heel soms, met een restart is het dan weer weg, maar vervelend is het wel.
Mijn geheugen loopt hier op 3200 inplaats van 3600. En had geluid van vrm bij 2 moederborden van gigabyte :(. Gebruik zelf een netwerk kabel. Wat ik wel had gelezen dat het kan dat je geheugen iets meer voltage moet geven. Heb het bij mij op 1.4v geprobeerd maar hielp niet.

Had je al geprobeerd met zelf latencies in te vullen in de bios voor het geheuegen?
Ja we moeten wachten op een update. Heb alles handmatig al geprobeerd.