Tesla Model 3

Specificaties Elektrische auto - Bekijk alle specificaties

Tesla Model 3 Review

Smuggler 12 juni 2018, laatste update op 17 mei 2019, 1.811 views Product gekocht

Tesla Model 3

Wat een beest van een machine! Stil, snel en geen competitie. In deze prijsklasse is er niets beters te vinden. Rij hem nu een maand, maar nog steeds met een big smile :D.

Pluspunten

• snel
  • rustig vormgegeven
  • Mooi uiterlijk
  • stiller dan S
  • easter eggs
  • Veel usb poorten (4)

Minpunten

• Vaste laadplek op werk of thuis is wel gewenst
  • Passagiersstoel heeft geen memory
  • Sedan
  • Nog geen trekhaak aanwezig
  • Automatisch dimmende Spiegels (binnen en zijkant) zijn niet in te stellen. en zijn mij te donker

Wat een geweldige auto. de LR-AWD Model 3, Het internet staat natuurlijk al vol met reviews over deze auto.
Ik zal eerst even uitlichten van wat voor auto in vandaan kom, en in dat licht deze auto doorspreken.
Heb zelf een erg technische achtergrond en ik hou van de nieuwe snufjes.

Ik kom zelf van de volgende auto's af:
Opel Astra 1992
Opel Astra 1995
Opel Corsa 2011
Volvo S40 2000
Renault Clio estate 2016

Deze auto is niet te vergelijken met de auto's hierboven. maar toch zijn er min punten te vinden voor de model 3 tenopzichte van de auto's hierboven.
1. Dat is toch wel de aanschafprijs. Hoewel de TCO (total cost of ownership) goedkoop kan uitvallen met een elektrische auto. moet je wel de mogelijkheid hebben om te kunnen inversteren in zo'n dure auto.

2. Praktisch, Veel van mijn auto's waren hatchbacks, (op de S40 na), en dat is toch verdomt handig als je een koelkast of wasmachine wilt verplaatsen om wat voor reden dan ook, een Sedan werkt gewoon niet in die gevallen. Dan kan je nog zeggen dan doe je de deur helemaal open, maar die klappen niet 90 graden open. dus passen die grote stukken witgoed gewoon niet.

3. en dan kom je op punt 3, er zit ook geen trekhaak op, dus even een wagentje huren om iets te verplaatsen dat niet in je auto past dat gaat dus ook al niet. Al zijn er ondertussen op het moment van schrijven aanwijzingen gevonden in de database van de RDW dat er een type goedkeuring is voor de auto met een trekgewicht van 750kg ongeremd en 910kg geremd. Mijn auto heeft dit niet, dus blijft het een minpunt dat blijft bestaan.

En dan heb ik alles wat gehad wat minder is aan deze auto dan aan mijn vorige auto's.

De rij eigenschappen zijn geweldig, ligt strak op de weg en is ongeëvenaard snel.
De snelheid maakt een andere rijstijl mogelijk, doordat je weet dat je toch wel alles haalt en de auto snel reageert.

Ik ben rustiger gaan rijden hierdoor, omdat ik toch wel weet dat ik er zo langs ben als ik wil. Aan de andere kant moet ik nog leren dat vol gas niet altijd handig is.
Normaal drukte ik het gas vol in bij het inhalen. Als ik dat nu doe, zit ik op de 160km/u voordat ik de auto voorbij ben. niet altijd de beste oplossing.

De automatische stoelen en spiegel instellingen zijn geweldig.
Nooit meer anders instellen als er iemand in gereden hebt. gewoon je eigen profiel instellen en klaar. ter illustratie hoe ik de profielen gebruik:

Profiel: reden
smokkelaar -> mijn rij profiel
mvr smokkelaar -> rij profiel van mijn vrouw
makkelijk instappen -> neutraal profiel met veel ruimte om lekker makkelijk in en uit te stappen.
Film -> tijdens het superchargen relax film kijken op de laptop die achter mijn stuur staat.
Werken -> tijdens het superchargen een werkstand aannemen zodat de laptop makkelijk en goed te bedienen is op het midden console.

Daarnaast zijn er ondertussen profielen voor vrienden en familie die er wel eens in rijden. en een test profiel waar gewoon mee gekloot kan en mag worden.

Ook diverse rij eigenschappen zitten in het profiel vast, over regeneren en stuur modus. maar ook autopilot instellingen zitten vast in het profiel.
Iedereen rijd de auto dus met hun eigen instellingen.

Natuurlijk heb ik de auto ook een paar keer nu uitgeprobeerd op 233km/u(top snelheid). en dat rijdt beter dan een renault Clio op 160 km/u.

Het is een auto in de lease, de vraag is wat is er over 4 jaar beschikbaar op de markt. ik zie nog geen alternatief dat in de buurt van deze auto komt.

Heb jij ook een Tesla Model 3?