Denon HEOS Bar

Specificaties Soundbar met 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Denon HEOS Bar Review

Bastardhost 11 juni 2018, 1.090 views Product gekocht

Denon HEOS Bar

De HEOS bar gekocht samen met de subwoofer. In de winkel de setup zonder beluisterd, dan komt het voor mij iets te kort. Voornaamste reden voor de koop was bedieningsgemak voor de andere huisgenoten. Daaraan voldoet de Bar meer dan in installeren én bediening.

Pluspunten

• Geluid
  • 4 HDMI ingangen
  • Bedieningsgemak
  • Eenvoudige App
  • Multi-room
  • Prijs / Kwaliteit

Minpunten

Geluidskwaliteit Score: 5
Vanaf een Harman Kardon BDS 580 overgestapt naar de BAR met Subwoofer. De voornaamste reden hiervoor is gebruiksgemak voor mijn huisgenoten. Waar dat op de vorige opstelling ver te zoeken was is het bij de Denon HEOS Bar écht goed geregeld.

De installatie verliep soepel. De HEOS app op de telefoon, apparatuur op spanning en een wizard leidt je door het installatie proces. In de app is het even zoeken naar de instellingen en mogelijkheden. Maar als je eenmaal gewend bent is de bediening eenvoudig vanaf ieder apparaat.

Muziek is een beleving en dan met name het gemak om muziek op de set te krijgen. Spotify, InternetRadio, Deezer, alles met een simpele druk op de telefoon. De kwaliteit is verrassend goed voor de 3.1 opstelling. Je merkt het wel direct als de Subwoofer niet mee doet (ik had de UTP er weer in gestoken).

Film klink ook heerlijk. Zeker als het volume omhoog kan. Ik speel de content (Netflix, Kodi) af via de XBOX. Ik mis wel het surround geluid. Op termijn gaan de HEOS 1 HS2 er zeker bij komen. Maar dat moet even wachten op de volgende bonus.

Alles bij elkaar genomen ben ik zeer tevreden over de set. Het voldoet aan de verwachtingen. De prijs is fors te noemen, maar vergeleken bij wat je er voor terug krijgt is het zijn geld écht waard.

Heb jij ook een Denon HEOS Bar?

In feite heb je een 2.1 soundbar set gekocht voor 1000+ euro (geen idee wat de sub kost).
Ik geloof meteen dat je er veel bediening gemak van hebt en dat het geluid veel beter is dan vd TV zelf.
Maar wat het prijs / prestatie voordeel is tov een soundbar van +/-100 euro is mij niet goed duidelijk.
pricewatch: LG SH2
Wanneer ik dan toch voor heel goed geluid zou gaan dan had ik maar een echte 5.1 / 7.1 set gekocht.
Zodoende haal je echt ruimtelijk bioscoop geluid in huis wat je nu mist. Dat is ws zelfs veel voordeliger.
Dan zou je nog geld genoeg overhouden voor luxe smartphone bedieningsgemak hardware.........

Overigens is de 3.1 omschrijving waarschijnlijk gebaseerd op stereo (L&R) + center + Sub.
Alleen moet de soundbar langer dan 2 meter zijn wil je daadwerkelijk iets hebben aan de center.
Dat komt doordat Stereo speakers icm een center speaker niet goed meer te onderscheiden zijn op minder dan 1 meter van elkaar. Wat er dan in feite overblijft is een hele dure 2.1 set (alternatief verkrijgbaar voor 2 a 3 tientjes)
@SLC Als ik jou was zou ik even een winkel bezoeken en het verschil tussen die 2 gaan beluisteren ;-)
Nee dank je, is niet nodig en ook geen behoefte aan.
Wanneer ik echt goed geluid wil dan koop ik een goede HiFi 5.1 / 7.1 set voor een fractie van dit bedrag.
@SLC Ik vind het oprecht bijzonder dat je een oordeel hebt welke nergens op gebaseerd is. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je het in het echt gaat beluisteren je versteld zult staan van het geluid uit de Heos bar. De meeste mensen stappen van een 5.1/7.1 over naar een soundbar (o.a. ik) omdat ze af willen van de grote hoeveelheid boxen, en dan zal je inderdaad wat moeten inleveren.
Precies mijn punt, geen behoefte aan inleveren icm meer betalen...... :)