1 review

TCL T32M6C Wit - Reviews

Specificaties 31,5" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • - Bekijk alle specificaties

TCL T32M6C Wit Review

flubke01250 8 juni 2018, laatste update op 9 juni 2018, 1.461 views Product geleend

TCL T32M6C Wit

Een super groot Full HD beeldscherm, Curved en een strak design! Met de TCL T32M6C heb je wel heel veel monitor voor een leuke prijs! :-)

Pluspunten

• Prachtig Design
  • Curved 31.5"
  • Voldoende aansluitingen
  • Stevige (en mooie) voet
  • Kantelbaar
  • Prijs :-)

Minpunten

• Niet op te hangen
  • Speakers alleen via HDMI te gebruiken
  • Full HD had 2K/ 4K moeten zijn (pixels)

Introductie
Via een goede bekende (dank je Pa) hebben ik de TCL T32M6C 31.5" Curved monitor tijdelijk mogen gebruiken om te testen. Ik was dermate onder de indruk dat ik hier toch maar even een uitgebreidere review van heb gemaakt. Mede door het formaat van deze monitor, dat die ook nog curved is en ook gezien de prijs valt deze TCL T32M6C wel écht op!

Behuizing
Na ontvangst van de TCL T32M6C 31.5" Curved Monitor (had ik besteld voor mijn vader) heb ik deze direct uitgepakt en in elkaar gezet. Met andere woorden: de poot gemonteerd. Hierbij valt gelijk op dat deze monitor gewoon lekker stevig in elkaar zit. De poot is van geborsteld metaal, lichtgrijs en heeft een V-vorm met nog een stuk voet naar de achterkant. Hierdoor staat deze monitor écht stevig op zijn plek. De montage was trouwens echt simpel: 2 schroeven erin draaien en klaar! De schroeven worden trouwens netjes meegeleverd.
De monitor is overige ook voorzien van een scharnierpunt waar de monitor aan de poot wordt vastgemaakt. Hierdoor kun je dit beeldscherm dus ook met een simpele beweging verstellen / kantelen.

Het beeldscherm zelf zit er aan de voorkant echt strak uit. Hij is curved, waardoor je wel anders tegen het scherm aankijkt als deze aan staat, maar daar wen je heel snel aan en kijkt heel fijn! De monitor heeft een zwarte rand om het beeldscherm heen van ongeveer 1cm. De onderkant is voorzien van een witte rand van ongeveer 2cm en is wit glanzend plastic. Rechtsonder op deze witte rand staan de symbolen van de bedieningsknoppen die zich aan de onderkant van de monitor bevinden. Dit zijn om precies te zijn 5 knoppen. Verder zit om de hele monitor een chromen lijst voor de afwerking, wat er goed uitziet! De achterkant van deze monitor is gewoon strak wit. Nadeel vanwege het 'curved' zijn van deze monitor is dat je deze monitor niet aan de muur kan bevestigen. Je kunt vooral aan de achterkant goed zijn dat het scherm rond loopt!

De TCL T32M6C is voorzien van een aantal standaard aansluitingen:
  • HDMI-aansluiting
  • DVI-aansluiting
  • VGA-aansluiting
  • Ingebouwde speakers (gevoed door HDMI)
  • Standaard computervoeding aansluiting

Display
De display van de TCL T32M6C is een 31.5" 1800R Curved LED beeldscherm. Het beeldscherm heeft een Full HD resolutie van 1920x1080 pixels, waardoor je best hele gave plaatjes op beeld kunt toveren! Wat we hier wel zien (in vergelijking tot een kleinere Full HD display) is dat je op de zit-afstand wel bijna de pixels kunt zien. Dit komt natuurlijk omdat je tegen een MEGA-scherm van 31.5" aan zit te kijken. Even simpel: de pixels zijn gewoon groter dan bij een kleiner beeldscherm. Wel is het zo dat zo'n grote te snel went. Wij hebben een dikke twee weken met de TCL monitor gewerkt en zijn net weer overgegaan op onze eigen 27" Full HD LG monitor... WOW, wat is 27" dan klein ... Mis nu die 31.5" al :-)
De 1800R, die we hiervoor al noemden, heeft te maken met de 'Curve' in de monitor. In het plaatje kun je een beetje zien wat die 1800R inhoud. Het komt er op neer dat dit de juiste curve is voor een afstand tot 1.8m. Zodra je verderaf gaat zitten van een monitor of TV met een curve zal ook de waarde stijgen. Het is wel écht zo, dat als je een curved monitor gebruikt, het heel prettig is dat deze rond loopt, alsof je meer 'in' de monitor zit!

Al met al is dit dus een hele gaaf display, met als enige nadeel dat de pixels zichtbaar zijn (als je er op gaat letten). Hiervoor zou je mogelijk een 2K of zelfs 4K scherm willen hebben met dit formaat. Helaas zit hier dan ook een heel ander prijskaartje aan. Met name door de prijs is dit een hele goede keuze! :-) Dit is ook de reden wat ik deze monitor zo hoog beoordeel. Voor al die mensen die géén hardore gamer zijn, is dit echt de moeite waard!

Specificaties
We zullen hier de specificaties van de TCL T32M6C even samenvatten, want dat scheelt altijd weer een boel leeswerk over dit hele artikel :-)
  • TCL T32M6C monitor
  • 31.5" Curved LED display
  • Full HD met 1920x1080 pixels
  • 1800R Curved Display
  • 3000:1 contrast ratio
  • 60Hz refresh rate
  • Diverse Display Settings (Game / Movie)
  • Engels taal is instelbaar!!
  • Strak design, wit
  • HDMI-Aansluiting
  • DVI-Aansluiting
  • VGA-Aansluiting
  • Ingebouwde speakers (via HDMI)
  • Zeer voordelig geprijsd!

Voordelen
Ik heb deze monitor een dikke twee weken uit kunnen proberen en zijn onder de indruk. Met name het 'curved' gedeelte is fijn en helemaal met het gigantische formaat van 31.5"!! :-) Qua aansluiting is alles aanwezig en zelfs de speakers werken prima, al kun je die niet vergelijken met de Harman Kardon set dit ernaast staat. Ik was aan het begin even bang dat ik, vanwege de oorsprong (China), vast zat aan een Chinese interface. Deze was standaard actief, maar na even klikken had ik al snel Engels en zelfs een Nederlandse interface. Alles lijkt gewoon mooier omdat het groot is! Daarnaast is de prijs zeker een van de grote voordelen van dit beeldscherm!

Nadelen
Als er voordelen zijn om deze monitor te kopen, zijn er natuurlijk ook altijd nadelen te benoemen... Deze probeer ik hier zo volledig mogelijk te vermelden.
  • Je kan hem niet ophangen
  • Met 31.5" zijn de pixels, als je er op gaat letten zichtbaar
  • Geen aparte 3.5mm jack ingang aanwezig voor de speakers. Dit moet dus via HDMI.
Samenvatting
De TCL T32M6C was weer zo'n product wat gewoon leuk is om te reviewen. Helemaal omdat je vaak hoort dat de kwaliteit van die Chinese poducten soms ruk is ... Nou nu dus weer een product waar dat NIET het geval is! Deze 31.5" TCL monitor is echt de moeite waard en perfect om mee te werken. Ik zit nog te denken om deze monitor zelf aan te schaffen, omdat ik de PC (met dus deze monitor) met name gebruik wordt voor internet, Word en het bijhouden van al mijn sites. Voor gaming kan ik me voorstellen dat je meer naar een high-end monitor gaat kijken, maar daar zijn de prijzen dan ook naar ... Voldoende aansluitingen, prachtig design, Curved display en 31.5" maakt dit gewoon een GOED product!

Op moment van schrijven kost de TCL T32M6C ¤243 in de aanbieding bij Gearbest. Zelf heb ik hem kunnen kopen met leuke couponcode voor maar ¤225. Naast deze 31.5" versie zijn er ook nog een paar kleinere versies waarvan de links hieronder staan! :-)

LinksFoto's

Heb jij ook een TCL T32M6C Wit?

Ehm, leuk dat je zo enthousiast bent over dit product :) En fijn dat ie zo goedkoop is, wat je elke paar zinnen wel even noemt. Maar je noemt nergens HOE goedkoop dan? ;)

Of ik lees ergens overheen O-)

[Reactie gewijzigd door DePaul op 8 juni 2018 19:02]

Ja, dat heet feedback! Dank je! Ik ga het gelijk even aanpassen :-)
Stond er toch al wel in, maar dan maar op 1 plek, in de links. Daar staat de prijs achter (op dit moment). Maar ik zal het wel even iets duidelijker vermelden.
Sorry, maar 5 sterren is wel erg veel om de volgende redenen:
- FullHD op 31,5 inch is een pixeldichtheid van 70dpi.
- Je geeft voor 6 van de 8 criteria 4 van 5 sterren, maar totaal 5?
- Ondersteuning voor Display Port ontbreekt
- Ondersteuning voor FreeSync ontbreekt

Ik zou een Dacia bijv. geen 5/5 sterren geven puur vanwege de prijs.

Wat meer informatie omtrent de beeldkwaliteit en bediening zou interessant zijn.
Hoe is de kleurweergave en uniformiteit? Is zwart ook zwart of grijs?
Zie je afwijkingen onder een andere kijkhoek? Bv van boven, onder of van zij.
Is er een voldoende snelle pixelrespons? Ghosting, bewegingsonscherpte?
Is er sprake van backlight bleed / glow?
Welk type paneel wordt er gebruikt? Gezien de kijkhoek van 178° zal het IPS of VA moeten zijn.
Ervaar je input lag?
Wat is het RGB bereik?
Hoe gebruiksvriendelijk is de OSD?
Is het scherm in hoogte verstelbaar? Op de voet draaibaar? Kan je Pivoteren? Kan je het scherm 90° kantelen?

Je schrijft dat de monitor niet op te hangen is, maar volgens google zou er VESA 75x75 support moeten zijn, klopt dat?

Misschien een leuke toevoeging aan het curve verhaal; als je van 1800R monitoren een cirkel maakt is de straal van de cirkel 1,8 meter. Dus hoe hoger de R waarde de te lager de werkelijke curve.

Voor de duidelijkheid; mijn bedoeling is niet om jouw review af te kraken of negatief te zijn, maar om je aan te geven wat ik als consument graag terug zou zien in een review.
Het is duidelijk dat je de review uit enthousiasme hebt geschreven en dat is altijd leuk om te zien.
Ik ben het met je eens dat 1440p of 2160p ideaal zou zijn voor dit formaat.
Ik heb een 27" FHD die ik voor de resolutie (82dpi) al te groot vind en een 27" UHD 2160p waarmee je in windows niet zonder scaling kan lezen, omdat de tekst te klein wordt.
Volgens mij is FHD max 24", QHD 24" tot 32" en UHD minimaal 30".
Hoi Spunky,

Dank voor je aanvulling en feedback.
Ik ben het wel met je eens dat het misschien op sommige plekken wat (technisch) diepgaander kan met betrekking tot de kleuren e.d. Zal even kijken of ik dat kan aanvullen. Heb helaas de monitor al weer ingeleverd.

Voor wat betreft het ophangen. Nee, dit is niet mogelijk. Tenzij je de bevestiging van de voet wilt misbruiken (wat waarschijnlijk best kan met een beetje inzicht) maar er is géén VESA 75x75 aanwezig op de versie die ik had.

De bediening is, na het instellen van Chinees naar Engels / NL, prima te doen en intuïtief. Er zijn 5 knoppen aanwezig. Dit zie je bij de meeste monitoren. keuze omhoog / beneden / OK / Menu / Aan-Uit. Onder de AAn-UIT optie zit ook het snel overschakelen naar een ander modus, bijv. game- of moviemodus. Deze werk alleen als er signaal op de monitor staat (dus lees: dat er beeld wordt weergegeven). Als de PC al uit is en geen signaal meer afgeeft is het gewoon alleen de AAN-UIT knop.

Het type beeldscherm heb ik al geprobeerd te achterhalen. Ik weet het niet. De kijkhoek, ook als je van verschillende plekken gaat kijken is consistent en ik heb hier geen afwijkingen gezien.
Leuke review! Het is logisch dat speakers alleen via HDMI te gebruiken zijn. Dat is de enige video aansluiting die audio ondersteunt. Daar kunnen de makers van het scherm niets aan doen, kan imho dus geen minpunt zijn.
Klopt :)
Maar er zijn ook nog mensen die een VGA aansluiting (of DVI) gebruiken en een 3.5mm Jack van de PC naar de speakers (of monitor). Vandaar dat een 3.5mm jack wel fijn kan zijn voor sommigen onder ons.
Enthousiast verhaal, altijd leuk om te lezen ;)

Klein puntje: Bij de minpunten staat: jammer dat het geen 2K/4K is, maar full hd ís toch 2K? (Ja het is 1920 maar in het algemeen wordt dit afgerond naar 2K)

Overigens helemaal mee eens dat 2K niet genoeg is voor zo'n grote monitor. Ik heb zelf de Philips 40' curved en een 4K resolutie is echt niet overdreven voor dat formaat.
Even opgezocht, maar in de FAQ van het scherm staat dat het een VA scherm is. Dat betekend hoger contrast maar iets slechtere prestaties dan een IPS scherm wat betreft inkijk-hoek, vooral vanaf boven of onder. Niet te laag neerzetten dus. Gelukkig is hij klaarblijkelijk kantelbaar. Voor de hoogte zal je met boeken moeten doen :)

Leuk voor mensen die van gaming (60 Hz / 6ms lijkt me OK) of video houden dus. Of als je zicht gewoon wat slechter aan het worden is. Voor presentaties zoek je een vlak scherm met VESA aansluiting, en dat heeft deze dus niet.

In ieder geval is het geen TN scherm, en dat voor deze prijs. Death to those twisted screens!

Voor degenen die niet snappen waarover ik praat:

Super aanvulling, dank je! Dit had ik niet gevonden namelijk! _/-\o_