Asus Zephyrus GM501G

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,512TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus Zephyrus GM501G Review

.Aerocell 8 juni 2018, laatste update op 8 juni 2018, 1.030 views Product gekocht

Asus Zephyrus GM501G

Goede deal qua prijs/kwaliteit, je krijgt waar voor je geld. Zie uitgebreide toelichting voor meer informatie.

Pluspunten

• Prestaties
  • Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit en robuustheid

Minpunten

• Geluidsproductie

Zelf heb ik de "ASUS Zephyrus M GM501GS-EI003T" aangeschaft. Deze laptop kost bij Alternate € 2199,-.

De prestaties van deze laptop zijn geweldig, met name de combinatie van Nvidia GeForce GTX1070 / Intel Core i7-8750H / 144Hz - G-Sync scherm is geweldig. Door deze combinatie is de beeldkwaliteit ook super. Daarnaast ziet deze laptop er strak en elegant uit, met onder de motorkap zeer krachtige hardware.

De enige minpunten welke ik heb kunnen vinden zijn de geluidsproductie en de prijs. Eerst de prijs, qua prijs/kwaliteit verhouding en kijkend naar vergelijkbare laptops kan ik concluderen dat de prijs (€ 2199,-) goed is. Je krijgt wel waar voor je geld.

Wat betreft de warmte- en geluidsproductie, vind ik de warmte wel meevallen. Daarentegen is in vergelijking met andere laptops en desktops de geluidproductie extreem. Echter is de geluidsproductie van de koeling alleen extreem wanneer hoge prestaties dienen te worden geleverd. Tijdens het internetten etc. (lees normaal gebruik) is de koeling bijna niet waar te nemen. De geluidsproductie tijdens hoge prestaties heb ik niet veel last van, aangezien ik dan vaak aan het gamen ben met headset.

Verder denk ik dat ASUS een oplossing heeft gevonden voor de te warm wordende gamelaptops, namelijk het openen van de onderkant tijdens het openklappen van de laptop. Echter hebben zij hiermee een ander minpunt gecreëerd, namelijk het geluid van de koeling dat nu beter te horen is.

Heb jij ook een Asus Zephyrus GM501G?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.