Sapphire Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) Review

Lightning502 4 januari 2006, laatste update op 4 januari 2006, 592 views

Sapphire Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)

Pluspunten

• positieve eigenschappen: 256MB, koeling is vrijwel onhoorbaar, is iig niet te horen in mijn al vrij stille kast

Minpunten

• negatieve eigenschappen: 128kbit memory

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb de 3dmark2005 test gedaan, en ik had 5069 punten, op een amd 64 3200+ (939), 2x512MB op een Asus A8N-E mobo, en een WD 120Gb 7200rpm IDE schijf

NFS MW op 1024x768 alles op max, maar zonder AA en AF loopt heel soepel, COD 2 op 1284x1024 op max zonder AA en AF loopt ook goed, HL2: Lost Coast ziet er geweldig uit met de HDR ondersteuning en loopt pefect op max en 1284

Verder heb ik dit product nog maar 3 uur in huis dus meer kan ik er nog niet over vertellen. Ik weet wel dat dit zo'n beetje de eerste review van de Sapphire kaart is, want ik kon ze zelf nergens vinden.

Hopelijk kan ik hiermee andere mensen helpen die ook naar een review op zoek zijn.

Heb jij ook een Sapphire Radeon X1600 XT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI)?

Een beetje magere survey vind je niet?

Ik zou nog een paar dagen wachten en de kaart grondig uittesten vooraleer je een uitgebreide survey post. Aan zo'n kort lapje test met alleen wat vage mededelingen heeft niemand iets.

Verder noteer je bij de negatieve eigenschappen "128kbit memory". Ik denk dat je bedoelt dat de geheugenbus slechts 128bits breed is. Dit hoeft niet persť een nadeel te zijn als het gecompenseerd kan worden door een hoge geheugensnelheid. Uiteindelijk is de 1600XT geen high end kaart en moet je kijken of de uiteindelijke prestatie voldoet aan jouw wensen en verwachtingen.
Je hebt gelijk, maargoed nu is die kaart allang achterhaald natuurlijk :P