SkyBell HD WiFi Video Deurbel (Aluminium) Review

P. Hettinga 4 juni 2018, laatste update op 16 juni 2018, 5.381 views Product gekocht

SkyBell HD WiFi Video Deurbel (Aluminium)

In tegenstelling tot de oude Skybell Classic is de Skybell HD een volwaardig product dat niet meer in de kinderschoenen staat. Het doet alles dat je van een WiFi deurbel mag verwachten. Ik zou de Skybell HD aan iedereen aanraden.

Pluspunten

• simpele installatie
  • goede beeldkwaliteit (1080P)
  • Geen extra cloud abonnementskosten zoals wel bij de Ring Video doorbell
  • volume van de Skybell kan aangepast worden
  • gong binnen in huis kan via de app worden uitgeschakeld ivm slapende kinderen
  • toegang makkelijk delen met meerdere personen of devices
  • futuristisch design en RGB lichtkleur via app in te stellen
  • Live via deurbel meekijken op ieder moment en niet alleen als er beweging is of wanneer iemand op de knop drukt

Minpunten

• Syncen via WPA2 gaf wat issues met oude router. Op mijn nieuwe router werkt WPA2 prima
  • werkt enkel dmv transformator voeding en niet op autonoom batterij systeem

Kwaliteit Score: 5
Ik heb zowel een oude Skybell Classic als deze nieuwe Skybell HD geinstalleerd, gebruikt en getest en ik moet concluderen dat deze nieuwe Skybell HD op alle fronten beter scoort dan de oude Classic versie. Sinds een aantal jaar geleden toen Skybell nog een startup bedrijf was hebben ze laten zien dat ze grote sprongen hebben gemaakt zowel op productniveau als op Customer Support. Mijn recente support ticket werd door hun supportafdeling snel en to-the-point afgehandeld.

De Skybell HD kun je net zoals de oude Classic versie aansluiten op de 2 draden van je bestaande deurbel en hij werkt dus niet op batterijen maar dmv een transformator. Bij de classic had je 2 losse draden die uit de Skybell kwamen die je vervolgens moest koppelen aan de draden van je bestaande deurbel dmv eenmalig te gebruiken koppelstukjes. Bij de nieuwe Skybell HD hebben ze gezorgd dat die draden niet meer uit de Skybell zelf komen maar dat de Skybell zit aangesloten op 2 contactpunten die op de backplate zitten. Hierdoor kun je de Skybell ook loskoppelen zonder dat je de draden hoeft te disconnecten. De draden van de voeding zitten immers vast aan de backplate.

Het is simpelweg een kwestie van de backplate dmv 2 schroeven aan je voordeur monteren (enkel schroevedraaier nodig) en de Skybell eraan clicken en vastschroeven. Daarna de app downloaden en installeren op IoS of Android en dmv enkele stappen sync je de app met de Skybell. Omdat ik een 10 jaar oude router heb had mijn Skybell HD moeite met het syncen omdat de Skybell niet via WPA2 kon connecten met mn router. Nadat ik voor WPA had gekozen kon de Skybell moeiteloos het syncing proces afmaken. Enige verschil was dat ik ipv alleen mijn WiFi wachtwoord intypen ook nog handmatig het ip van de deurbel moest invullen evenals het ip van mn router en subnetmask en DNS. Dit hoef je gelukkig maar eenmalig in te vullen (alleen tijdens de eerste keer syncen) Wellicht zal Skybell dit fixen met een volgende firmware patch, maar ondertussen werkt WPA voor mij ook prima.
*update: Ik heb vandaag mijn nieuwe router binnen (Asus GT-AC5300) en ik heb geen issues meer met WPA2.

Belangrijke info: Ik ben er achter gekomen dat wanneer je via WPA2 wilt syncen met je Skybell dat je WPA2 password uit MAXIMAAL 20 tekens mag bestaan. Bij mij werkte het syncen niet omdat ik een random WPA2 password generator had gebruikt voor een password van 63 tekens. Dit werkte dus niet, en toen ik een pass had van 20 tekens werkte het syncen in 1 keer.

Tip nr 2: Stel je 2.4 ghz wifi signaal channel bandwidth in je router in op 20 MHz. Dit geef veruit de beste resultaten heb ik gemerkt. Dit geldt helemaal als je in een dichtbebouwde omgeving woont met meerdere wifi signalen. Ik kan in ieder geval prima streamen met 1080p.

De app van de Skybell HD ziet er vele malen beter uit en heeft veel meer opties dan de oude app die ik voor de Skybell Classic gebruikte.

Zodra de Skybell gesynced is met de router en de app, zal de Skybell automatisch de nieuwste firmware downloaden en installeren op de Skybell zelf. 5 minuten later is de bel klaar voor gebruik.

Zodra iemand op mn bel drukt krijg ik binnen een 1 of 2 seconden een pushbericht op mn iphone waarna ik de persoon te woord kan staan.

De beeldkwaliteit van de Skybell HD is vele malen scherper dan die van de Classic versie. Helemaal niets op aan te merken. In de app is de beeldkwaliteit in te stellen op 480p of 720p of 1080p. Ook kun je via de app tot 5x zoomen. Het apparaat maakt gebruik van de 2.4 ghz band en ik kan zonder haperingen op 1080p video streamen en bekijken zowel via 4G als via mn home WiFi. De Skybell werkt evt. ook met een WiFi extender, maar indien het signaal toch om wat voor reden dan ook niet sterk genoeg is dan is de resolutie op de HD versie toch aan te passen zodat met minder bandbreedte toch goed gebruik gemaakt kan worden van de functionaliteit van de Skybell.

Ik ben ook te spreken over het feit dat het volume van het belgeluid dat uit de Skybell komt op de HD versie via de app aan te passen is in tegenstelling tot de Classic versie waar een hard geluid uit kwam zodra iemand op de belknop drukt. In de praktijk betekende dit dat in mijn portiekwoning al mn buren wakker werden zodra iemand op een laat tijdstip nog bij mij aan de deur stond. Met de nieuwe HD versie heb ik dit probleem niet meer omdat ik het volume van de bel op mijn voordeur op laag heb gezet. Ik heb ook een extra gong in huis aangesloten op de Skybell, dus in huis hoor ik de bel wel gewoon luid. Voor mensen met slapende kinderen thuis is het trouwens ook fijn dat je via de app de gong binnen in huis uit kunt zetten . Mocht er toch iemand aanbellen dan heb je alleen een bericht op je telefoon met evt een geluidssignaal uit de telefoonspeaker zodat de kids niet wakker worden.

Verder zit er bij de HD versie ook weer een bewegingsdetectie functie op die je met de app aan of uit kunt zetten. In de HD app kun je deze in tegenstelling tot de Classic versie ook instellen hoe gevoelig de bewegingsdetectie moet zijn zodat ie bij een vogel, hond of kat niet gelijk afgaat. Voor mensen zoals ik die in een portiek wonen is de toegevoegde waarde van bewegingsdetectie sowieso minimaal omdat ik niet een pushbericht wil krijgen, elke keer dat 1 van mijn buren de deur uit gaan... maar voor mensen met een vrijstaand huis met afgesloten tuin/voordeur waar normaal gesproken geen vreemden lopen is het wel ideaal.
Update: Ik was vergeten om te vermelden dat je natuurlijk ook de bewegingsdetectiefunctie van de Skybell HD in de app aan kunt zetten en je push notificaties op je telefoon uit indien je bijvoorbeeld tijdens je afwezigheid op je werk niet gestoord wilt worden. Zo kun je op een later tijdstip alsnog de opgeslagen beelden terugkijken indien er beweging voor je deur is gedetecteerd omdat de Skybell HD automatisch begint op te nemen bij beweging indien je bewegingsdetectie aan hebt staan..

Verder is het uiterlijke verschil tussen de oude Classic versie en de nieuwe HD versie dat het ledje op de belknop een stukk feller is dan die van de oude Classic en aan de bovenkant van de HD versie schijnt er nu ook licht door waardoor ie er een stuk futuristischer uit ziet. Wat helemaal een leuke gadget is, is dat de kleur van de RGB led op de HD versie via de app in te stellen is. Dit kon bij de classic versie niet. Je kunt de Skybell LED dus heel esthetisch aanpassen aan de kleur van je voordeur. Ook de felheid van het licht kun je trouwens via de app instellen.

Het is bij de HD versie ook heel makkelijk om meerdere mensen gebruikersrechten te geven om de app op meedere telefoons te installeren. De hoofdgebruiker kan mensen toevoegen alszijnde de administrator door via de app een invite te sturen naar een emailadres (van een familielid of wie dan ook) die vervolgens een email krijgt waarmee ze kunnen inloggen nadat ze de app hebben geinstalleerd.De hoofdgebruiker kan deze mensen later ook weer even makkelijk uit de lijst verwijderen mocht dit nodig zijn. Iedereen die de app gebruikt kan in ieder geval op elk moment van de dag via de app de voordeur monitoren of gesprekken voeren met mensen voor de deur of een foto maken van degene die aan de deur staat.

Alle videos staan op de persoonlijke cloud en komen in de app in een history te staan met de datum erbij evenals de duur van de opname. Deze videos kunnen gratis worden gedownload en bekeken. Ook opnames na bewegingsdetectie kunnen gewoon later worden terugbekeken. Er zit ook nachtdetectie op dus met minimaal licht is er toch nog duidelijk beeld.

Ik heb verder geen smarthome systeem, maar de Skybell HD schijnt ook prima compatible te zijn met de meeste home centrales zoals bijvoorbeeld Nest, alarm.com, Honeywell, Icontrol etc maar daar kan ik verder weinig over vertellen omdat dit voor mij niet van toepassing is.

Onderaan de streep vind ik de Skybell HD een goed product dat ruimschoots aan mijn verwachtingen voldoet en zn geld meer dan waard is omdat het product niet meer in de kinderschoenen staat vergeleken de oude Classic versie. Naar mijn ervaring is de Skybell HD een volwaardig product.

Een van de belangrijkste afwegingen voor mijn keuze tussen de Ring video deurbel of de Skybell was dat er bij de Skybell geen extra kosten voor gebruik van de cloudopslag in rekening worden gebracht via een soort abonnementsvorm wat dus bij de Ring deurbel wel het geval lijkt te zijn, dus op de lange termijn is het gebruik van de Skybell goedkoper/gratis en de Ring Video deurbel niet. Dat gaf de doorslag om voor de Skybell HD te gaan. Uiteraard was een open API nog beter geweest, maar dat is zowel bij de Ring als bij de Skybell niet het geval voor zover ik weet.

Heb jij ook een SkyBell HD WiFi Video Deurbel (Aluminium)?

Thanks voor je review!
Misschien kun je me nog een beetje helpen door uit te leggen hoe je het aansluit - ik kom daar steeds net niet helemaal uit. Ik heb nu een ouderwetse deurbel die in de meterkast aan een trafo zal zitten. Die stuurt de feitelijke bel aan. Vervang ik nu alleen de knop door dit ding, of moet ook de trafo eruit en de bel zelf weg?

Verder vroeg ik me af; er is dus ook geen RTSP feed die je kunt uitlezen met bijvoorbeeld een camera systeem? Het werkt écht alleen met de bijbehorende app?
De mijne zit ook aan de trafo in de meterkast. Deze trafo had al de juiste output, dus ik hoefde geen nieuwe trafo te kopen en kon dmv een simpel kroonsteentje de draden heel makkelijk koppelen. Mijn gong binnen in huis heb ik ook gekoppeld, dus als iemand op de Skybell drukt dan komt er geluid uit de Skybell zelf en ook uit de gong/bel die in huis hangt. Het is wel belangrijk dat je de power specificaties van Skybell volgt.

Copy paste van de Skybell website:
SkyBell requires full time power from a low voltage transformer and is compatible with secondary power from 10-36 VAC 10 VA. SkyBell also requires connection to a wired doorbell chime. Simply remove your old doorbell button and attach the two wires to SkyBell (assuming your power setup is correct and you have a wired doorbell chime). You will still hear the home doorbell chime in the house.

SkyBell is only designed to work with a low voltage transformer and wired doorbell (mechanical or digital with adapter). The primary power standard to the transformer can be 120/130 VAC or 220/230/240 VAC. The secondary power from the transformer to SkyBell must be 10-36 VAC 10VA.

WARNING: DO NOT CONNECT BOTH WIRES OF SKYBELL TO A TRANSFORMER, VDC POWER SUPPLY OR OTHER POWER SOURCE WITHOUT EITHER (A) WIRED DOORBELL CHIME OR (B) 10 OHM/10 WATT RESISTOR. IF YOU INSTALL SKYBELL WITHOUT A WIRED DOORBELL CHIME, YOU MUST USE A 10 OHM/10 WATT RESISTOR BETWEEN ONE CONNECTION TO SKYBELL FROM THE POWER SOURCE. FAILURE TO DO THIS CAN DAMAGE SKYBELL AND WILL AUTOMATICALLY VOID YOUR WARRANTY.

Ook staan er tekeningen op hun site waar je alle info kunt vinden voor elke mogelijke manier van aansluiten: https://www.skybell.com/pages/power-diagrams

Kort samengevat kun je de bel die je in huis hebt hangen gewoon laten zitten en koppelen aan de Skybell HD. In de app kun je aangeven of het een digitale bel is of een analoge, en deze kun je zoals ik eerder aangaf ook uitzetten via de app.

In mijn situatie hoefde ik alleen mn oude bel (knop op de deur) te vervangen en verder was het een kwestie van draadjes aansluiten en thats it.

Betreft je andere vraag: Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van RTSP feeds.
Toch zie ik op de site van Skybell dat ze wel samenwerken met thrid parties die gebruik maken van het Skybell Connect API programma.
Zie voor meer info: http://www.skybell.com/skybell-connect/

[Reactie gewijzigd door P. Hettinga op 16 juni 2018 00:39]

ik heb ook mijn skybell aangesloten. kwestie van huidige bel loskoppelen en de skybell HD aansluiten aan de reeds aanwezige bedrading. als ik nu aanbel hoor ik tevens mijn gong hangend aan de met merkast. het lijkt te werken :z

echter zoemt mijn gong continu lichtelijk maar ook heel erg irritant!! dat zoemen gaat de hele dag door.. bij aanbellen komt pas het echte bel geluid uit. nu is mijn vraag: hoe krijg het zoemende geluid weg. mijn bel trafo is 8v 1ampere ...

heb het idee dat die gong continu een te sterke stroom krijgt???

hoe hebben jullie dat gedaan??

gr
Ik had dat ook en heb een Skybell transformator gekocht en die in plaats van de originele transformator in de meterkast geplaatst. Een klusje van 5 minuten. De oude werkte op 8 volt en de Skybell transformator op 12 volt. Ik denk dat het dus eerder een te laag voltage is.
Hey Heraut, vanwaar heb je de trafo gekocht. heb je een link met sepecs
Ik ben op zoek naar een video deurbel waarbij als iemand op de bel drukt:
1. Ik door de apps op mijn Android telefoon en op mijn Windows 10 laptops geïnformeerd wordt en ik de bezoeker te woord kan staan
2. De aanwezige mechanische bel gaat rinkelen
3. De interne telefoontoestellen overgaan en ik de bezoeker te woord kan staan

Ik heb een router (AVM – Fritz!Box 7490) waarbij ik een deurbel kan toevoegen. Als je dat doet kun je instellen dat 1, alle of een aantal interne telefoontoestellen ook overgaan als er iemand aanbelt.
Het toevoegen van de deurbel dient als IP-telefoon te gebeuren, met username en password.

Mijn vraag is of de SkyBell HD ook de mogelijkheden onder 2 en 3 ondersteunt?