Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion DV6-2140ed (WB441EA) Review

Arie27 10 maart 2010, 3.539 views

HP Pavilion DV6-2140ed (WB441EA)

Pluspunten

• scherm (1366*768, heel helder)
  • batterijduur (zo'n 3~5 uur bij redelijk normaal gebruik)
  • produceerd weinig geluid
  • wordt niet super warm
  • mooi uiterlijk
  • robuust

Minpunten

• Geluid
  • touchknoppen niet meer optimaal na formateren

Ik heb de laptop nu een week of twee. Tot zover geen problemen tegengekomen. Het enige wat mij tot nu toe tegenvalt, is het geluid wat uit de laptop komt (muziek). De speakers zijn niet helemaal waar ik op gehoopt had. Tevens is de kwaliteit van het geluid door de jacks niet super.

Verder werkt het knopje om het geluid te muten wel, maar deze veranderd niet (meer) van kleur, zoals degene van het WiFi dit doet. Dit is waarschijnlijk gewoon een probleem met drivers, maar ik heb nog niet de tijd gehad om dit in detail uit te zoeken. (overigens zelfde probleem met het volume veranderen... Het volume veranderd, maar dit wordt niet meer weergeven op het scherm.
Zoals te zien is, heb ik het over 'niet meer'. Ik heb na aanschaf van deze laptop direct alles geformateerd en windows er opnieuw opgezet (gezien ik de bijgeleverde software nooit gebruik...). Voor dit formateren werken de knoppen nog prima (lieten dit ook zien op het scherm). na het formateren niet meer. Dit heb ik echter 'verholpen' door een toetsenbord op de USB aan te sluiten, en hier de sofware van de instaleren. Sindsdien laat deze software de veranderingen wel zien.

Tot slot moet ik nog vermelden dat het toetsenbord voor mij even wennen was. Maar dit is een persoonlijke kwestie (ik had voorheen geen nummeriek toetsenbord). Wel kan ik vermelden dat het een soepel toetsenbord is. De toetsen zijn makkelijk aan te slaan.

Heb jij ook een HP Pavilion DV6-2140ed (WB441EA)?

Ja ,interesante review en ik zal ook meteen zeggen waar je de fout bent ingegaan .Het geluid van de muziek klinkt volgens jouw niet toppie .Als je de hp software niet had verwijderd! dan had je IDT audio geluidsinstelingen ,met eqalizer. Het geluid uit mijn HP is perfect en zo mooi. Zelfde geld voor de wifi enz .normaliter zo ik ook alle blootware eraf gooien ,maar de hp software er wel oplaten .Ik heb alleen norton eraf gehaald ..,
***. :)
Heb jij toevallig ook de harde schijf (c-partitie) gesplitst?
Mijn schoonzus heeft deze laptop ook. Ik heb hem dan ook aanbevolen en ook even geprobeerd. Ben er zeker over te spreken! :)

Maar een review houdt volgens mij toch wel meer in dan dit?!
Dat je de volumeverandering niet meer ziet is inderdaad een driverprobleem (al weet ik niet waarom je dit zou willen zien, je hoort het snel genoeg :P ), net als het muteknopje dat niet meer van kleur verandert.
daar even je drivers vandaan halen en alles zou weer moeten functioneren (hier tenminste wel het geval met een dv5-1160).
Inderdaad een fijne laptop. Het numerieke toetsenbord is inderdaad wennen, je hebt steeds het gevoel 'scheef' voor je beeldscherm te zitten. Ik heb daarom de taakbalk aan de rechterzijkant van de desktop gezet zodat het beeld rechts wat opvult en er aan de onderkant niet te veel ruimte wordt opgesnoept.
Het enige probleem wat ik had was met de wifi driver, de internet verbinding was erg traag, en nogal 'locatieafhankelijk'. Na een driver update en in de driversettings de channel gelijk te zetten aan de uitzendchannel van mijn router (de standaard channel intervereert altijd zo met de wifi routers van de buren) was de snelheid weer normaal.
Zou je misschien de windows prestatie-index cijfers kunnen posten?

Thanks
Out of the box (zonder updates e.d.):

Processor: 6,6
Geheugen (RAM): 5,9
Grafisch: 5,0 (laagste waarde)
Grafische weergave voor spellen: 5,7
Primaire harde schijf: 5,9