HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home) Review

methal 13 oktober 2006, 1.527 views

HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• goedkoop
  • wireless
  • degelijk

Minpunten

• coating behuizing scherm
  • hd performance
  • inkijkhoek scherm
  • usb poorten beperkt

ik heb de laptop sinds juni 2005 als tweede computer.
Hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Zoals de specificaties doen verwachten is hij enkel geschikt voor tekstverwerken, surfen, film en aanverwanten. ( toen ik op volle snelheid iets downloade was het merkbaar in de verdere prestaties.) Hij is wel vrij koel en geluidsarm
Ik ben vooral blij verrast dat ondanks de prijs (620 eur) ik toch alles heb wat ik nodig heb: wireless internet is heel handig op een campus en dvd lezen handig voor in bed.
Voor dit laatste is hij toch maar nipt geschikt door de wel heel kleine vertikale inkijk hoek van het scherm.
In het gebruik valt het snel afzetten van de wireless functie mee. Het ontbreken van volume knopjes, de 2 usbpoorten die linksachter zitten (muis is rechts!!) vallen dan weer tegen. Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit meer dan die twee nodig heb gehad, maar toch...

Ivm de accuduur: ik heb normaal gebruik nog niet getimed maar toen ik hem gebruikte om een lezing op te nemen viel dit wel tegen. Omdat ik rechtstreeks in mp3 opneem vermoed ik dat dit komt door vrij hoge processor belasting en continue gebruik van de HD. Toen had de laptop moeilijkheden boven de 2 uur te komen. Ik schat normaal gebruik iets boven de 3 uur, maar dat heb ik niet getest. door de lage prijs kan men zich gemakkelijk een extra accu veroorloven zodat hij toch met de echte centrinos meekan.

ivm de behuizing kan ik zeggen dat ik er het volste vertrouwen in heb dat deze duurzaam zal zijn. De coating op de achterkant van de behuizing van het scherm vertoont echter wel al doffe plekjes die je ziet als je hem schuin tegen het licht houd. (hoewel altijd in een targus tas). de rand naast het scherm is net iets te dun naar mijn menig, dat is echter geen essentieel onderdeel dus dat geeft niet.

update 1/08/06
de laptop functioneert nog steeds perfect.Momenteel is hij uitgerust met ubuntu, dat is dus ook mogelijk. Geen problemen, geen opmerkingen.... buiten dat ik de harde schijf toch ga vervangen indien ik hem zou blijven gebruiken (bijna afgestudeerd... dus niet vanzelfsprekend)

update 13/10/06
toch maar eens proberen verkopen wegens overbodig.

Heb jij ook een HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)?

HP heeft 1001 uitvoeringen van de NX6110 serie. Kun je iets specifieker zijn welke uitvoering jij precies hebt? (Staat op de achterkant.) Ik vermoed namelijk dat jij een uitvoering hebt met een Celeron erin, die dus ook veel minder lang met de accu doet dan mijn uitvoering, met een P4-M (Centrino).
gewoon die met celeron hoor, de accu is gewoon meer dan dubbel zo sterk als de accus die je krijgt bij je acer.

het blijft een feit dat je met het prijsverschil een sterke accu kan kopen indien nodig. beetje een omweg, maar toch waar