Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Battlefield: Bad Company 2, PC (Windows) Review

TimSeve 10 maart 2010, laatste update op 25 maart 2010, 1.878 views

Battlefield: Bad Company 2, PC (Windows)

Pluspunten

• Zeer intense gameplay
  • Grafische pracht
  • Komische acties
  • Vette maps

Minpunten

• Bugs
  • Load-Out resets

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Ik geef kleine onderbouwingen bij alle aspecten, deze zijn hieronder te vinden.
Gameplay
Over de gameplay was ik in het begin nogal twijfelachtig, vooral toen ik de Beta online speelde. Hier vond ik dat er weinig actie en teamwork aanwezig was. Totdat ik samen speelde met klasgenoten via Teamspeak in een squad, toen was ik helemaal verkocht aan het spel. Hartritme versnelling, zweterige handen en grote vreugde. Iets wat ik al lang niet meer heb ervaren in een game.

Beeld
Grafisch is er zeer weinig aan te merken aan deze Battlefield, vliegtuigen die uit elkaar spatten laten je even vergeten dat je net iets belangrijks aan het doen was (een gebouw omploegen ofzo). Waar ik wel iets op aan te merken heb is soms het over aanwezige belichting als je in een gebouw staat en naar buiten kijkt, ook rook kan soms te irritant weergegeven zijn.

Geluid
Een aspect wat me echt heeft laten schrikken, zoveel detail en kwaliteit... ik heb het nog niet goed op een 5.1 setje kunnen testen, maar als je de audio settings op War Tapes zet haal je echt al veel meer kwaliteit eruit. Dingen die me echt bij blijven zijn de geluiden van kogels die het water raken, headshots en het geschreeuw van mede soldaten.

Besturing
De besturing heb ik ook weinig op aan te merken, ik vind wel dat een helikopter besturen met de muis een beetje houterig loopt.
Als je een paar potjes even lekker vliegt en oefent met de blackhawk leer je al heel erg veel heb ik gemerkt. Besturing is geniaal!

Prestaties
Qua prestaties is er ook niet echt veel op te merken. Op mijn 5770 draait alles gewoon 1920x1080 op het hoogste. Op mijn 4550 draait alles op low gewoon vloeiend, en dat ziet er zelfs niet eens lelijk uit!

Replaywaarde
Ik ben momenteel op mijn werk, en kan niet wachten tot het 5 uur is :) say's enough.

Kwaliteit & Stabiliteit
Hier heb ik wel iets op aan te merken. De onnoemelijk vele bugs die voorkomen in Bad Company 2 zijn vaak slordig. In de Beta waren deze eerst ook aanwezig, maar waren na een dag gefixt. Maarja, bugs, dat zijn we wel gewend van EA/Battlefield franchise. De bug waar ik me het meest aan erger is de hele server browser, dit is gewoon een grote bug. Wel fijn vind ik dat EA onderaan in Bad Company 2 een shoutbox heeft waarin mededelingen staan om enkele bugs te verhelpen (PunkBuster)

Hier heb ik ook niet veel op aan te merken, toen ik hem een maand geleden heb gepre-ordered heb ik 50 euro betaald, maar ik heb wel 6 unlocks die anderen niet kunnen unlocken.

• C2D E8400
  • Sapphire 5770 1GB
  • 4GB DDR2 Memory
  • Windows XP

Heb jij ook een Battlefield: Bad Company 2, PC (Windows)?

Alles op hoog met Full HD vloeiend spelen? Nee, denk het niet :X
Heb nota bene 2x 4870 1Gb en een Q9550 @ 3,3Ghz en ik haal net 60fps op medium@1680x1050
Full HD op high is hier prima te doen met 2x 5770 en een Phenom x4 955, zolang ik maar van de AA afblijf.

Ook hoop ik dat er snel een patch uitkomt voor de server browser, wat een drama is dat ding zeg.

Verder een goede review, hoewel ik van mening ben dat er wel iets meer maps in mochten zitten ( dit kan gevoelsmatig zijn omdat ik al zoveel potjes gespeeld heb)
Er komen nieuwe maps aan meen ik ergens gelezen te hebben :)

En het spel draait gewoon vloeiend hoor, op high settings...
Bij mij draait het spel ook goed op hoogste instellingen (behalve AA en AF) @ 1680*1050
i7 920 met GTX 260
Speel hier alles hoog met 30-60fps op een 9800GTX+ 2gb ram en E8400 op 3,0ghz.
1680x1050
ik speel op 1240*1024 met hd 4850 512 mb alles hoogst op 4AA na dan. 65 fps.
vriend van me heeft hd 5770 met op 1920 *1080 zon 50 fps.
De 6 unlocks van de limited edition kan je voor zover ik weet wel unlocken in het spel.

Ik haal zelf ook maar rond de 40 fps met een E8400 + 4870. Speelt gewoon lekker vloeiend.
Ok mooi want dat vroeg ik me al af.

Als je het spel in de winkel koopt, en je registreert het bij steam, heb je het spel dan ook echt bij steam? (of is dit geen steam spel?)
Dit spel is los te koop in de winkel, en je kunt het via steam kopen.
Winkel -> Fysieke DVD in je handen
Steam -> Spel zichtbaar op je account en overal snel te installen

Het is niet zoals CoD:MW2 dat het alleen op steam gespeeld kan worden.
mmh dat is niet echt antwoord op mijn vraag, dus ik zal mijn vraag duidelijker formuleren.

Stel ik koop BF BC 2 in de winkel (dvd dus) en ik installeer het spel op mijn pc. Vervolgens gooi ik het spel in de prullenbak. en dan komt nu de vraag kan ik het spel dan nog gewoon via steam spelen? (dus dat het wel net zo werk als COD MW2?)
Of je koopt het via Steam, of je koopt het in de Winkel. Als je het in de Winkel koopt, kun je dit vervolgens niet ook in Steam toevoegen (in de vorm van downloaden, ed.)
Ooh dat is jammer, dan koop ik het spel toch via steam denk ik want ik wil al mijn (legale) games gewoon in steam hebben.
moet wel kunnen hoor. mijn orange box en mw2 heb ik beide in de winkel gehaald en staan nu ook beide in mijn steam lijst. makkelijk te installeren op elke pc (mijn oude die nu bij mijn vriendin thuis staat :P)
Dan heb je de CD-Key in steam geactiveerd. Ik weet niet of dit bij battlefield kan in steam.

Je kunt wel de opstart .exe in steam opslaan.
Nee, de keys van boxen uit de winkel zijn niet in te voeren in steam. Er zijn drie manieren om BFBC2 te kopen:

1) Via de winkel > box, geen progjes
2) Via de EA dl manager > steam concurrent nonsens-optie
3) Via steam > leukst maar helaas had ik voor 1 gekozen, domdom.
Is het dan goedkoper op steam? en kan je dan een installfile ergens opslaan? of is dit dan een eenmalige install?
er was nooit een demo
alleen een beta :P
Tis maar hoe je het even beschrijft, maar je hebt gelijk :D

Edit :)

[Reactie gewijzigd door TimSeve op 25 maart 2010 13:46]