Maxtor OneTouch II, 250GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 16MB) Review

7ven 4 januari 2006, 688 views

Maxtor OneTouch II, 250GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 16MB)

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Snel
  • Mooi
  • Stevig

Minpunten

• Op harde ondergrond irritante geluidsproductie
  • lelijke en weinig utilities

Mobiliteit Score: 4
Reden tot aanschaf:
Deze harde schijven heb ik gekocht omdat hij zoveel aansluitmogelijkheden had. USB 1x FireWire 2x. Dat tegen een voor die specs redelijke prijs van toen 250 euro p/s met kabels.

Snelheid:
7200rpm maakt het een snelle schijf die gewoon meedraaid in het dagelijkse leven en niet alleen gebruikt wordt om backups te draaien. Wanneer er enkele GB's van deze schijf wordt gekopierd naar een andere is dit binnen 5 minuten geregeld.

Warmte:
De warmteproductie is gering maar als je kijkt dat er een koeling is ingebouwd valt het nog wel tegen. Wanneer je hem 24 uur aan laat staan is hij best op temperatuur maar het geeft geen problemen. Er zijn overigens wel modi waarin hij stopt met draaien wanneer hij inactief is.

Geluid:
De geluidsproductie is ook redelijk stil maar toch is het beter om hem op een zachte ondergrond te plaatsen anders kan het nog irritant worden.
Geeft minstens zoveel als een normale 7200RPM schijf. Zo mogelijk nog meer.

Look:
Ze zien er verder mooi uit met een stevige stalen behuizing. Verder is hij stapelbaar zodat ze niet makkelijk van elkaar afschuiven.

Software:
De meegeleverde backuputility heb ik gelijk weer verwijderd. Het is gewoon oerlelijk en het vreet geheugen. Ik heb zelfs niet getest of het daadwerkelijk werkte mede dankzij de lelijkheid maar ook omdat ik hem niet heb als backupschijf voor mijn eigen pc.

Heb jij ook een Maxtor OneTouch II, 250GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 16MB)?

Hmm.. Koeling ingebouwd? Ben geinteresseerd in de details.. Zit er een fan in?

bedankt!

P.
Sorry, lelijke utilities?
wat moet ik me in godsnaam voorstellen bij een oerlelijke utility, behalve dat ie wel is oerlelijk vormgegeven kan zijn...maar ik denk niet dat je dat bedoeld, een super werkend programma dat oerlelijk vormgegeven is, valt nog te overzien...schat ik zo.