ATI Radeon X800 XT ViVo 256 MB DDR3 (PCI-e, DVI, ViVo) Review

7ven 29 januari 2008, 1.323 views

ATI Radeon X800 XT ViVo 256 MB DDR3 (PCI-e, DVI, ViVo)

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Voldoende aansluitmogelijkheden
  • Perfecte resultaten in spellen

Minpunten

• Weinig informatie over te vinden.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
De loopbaan:
Deze kaart gekocht in de aanbieding voor 279,- euro vervolgens uitgebreidt getest met verschillende games zoals Far Cry, Boiling Point RH, AOEIII, NFSMW. Deze games draaien allemaal maximale kwaliteit.

Beeldkwaliteit:
De kwaliteit van het beeld is optimaal ik kan er tot nu toe geen hapering uit krijgen. Verder is de kaart heel stil. Wanneer hij topprestaties leverd hoor je een zacht gezoem als je de kast open hebt en er met je oor bij gaat zitten. Wanneer de kast echter dicht is hoor je hem praktisch niet.

Driverondersteuning:
De driver ondersteuning vind ik persoonlijk wat minder omdat hij onder SP2 problemen gaf zodat er een oudere driver werd geinstalleerd. Het werkte dan wel maar niet helemaal perfect. Een update van SP1 naar SP2 mislukte dan ook maar een clean install ging wel maar dan met problemen. Probleem kan dan natuurlijk ook SP2 zijn... maar toch zou de driver dat toch moeten ondersteunen.

Reden tot aanschaf:
Het is echt een perfecte kaart voor iemand die niet teveel geld uit wil geven voor een puike videokaart...
Er zijn kaarten die sneller zijn maar de prijsstijging ten opzichte van de snelheidssteiging is wat mij betreft niet snel rendabel...

En stapje sneller dan de specs:(beta)
Toen er geluiden kwamen over de overclock tool van ATI heb ik die gelijk gedownload en getest. De kaart gaf een uitstekend resultaat en was super over te clocken maar de tool is nog in ontwikkeling dat bleek ook wel want hij clockte zover dat de pc uitviel. Maar voor dat punt was bereikt liet hij veel grote broertjes in hun hempie staan.

Conclusie:
Wie de lat hoog heeft liggen qua kwaliteit en laag in de euro's en een videokaart niet 99,99% prof. gebruikt zou met deze videokaart zeer content moeten zijn.

Heb jij ook een ATI Radeon X800 XT ViVo 256 MB DDR3 (PCI-e, DVI, ViVo)?

Quote: Wanneer hij topprestaties leverd hoor je een zacht gezoem als je de kast open hebt en er met je oor bij gaat zitten

Wie gaat nu met zijn oor langs de pc zitten als ie ana het gamen is :? .

Heb je geen bences gedraait in FarCry of 3DMark?
iets fout gegaan?

Artikel staat er net op (2008) maar reactie van 2006 :P
lol, inderdaad, hoe kan dat nou? misschien is het de update tijd? Maar goed welke snelheden heb je gehaald? Mijn Asus AX800Pro/TVD draait op 540 / 590 met een Zalman VF900-Cu
aanbieding voor 279,- euro

review is uit 2006