Specificaties All-in-one met Ci5-750 en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Apple iMac 27" i5 2.66GHz (najaar 2009) Review

PuceTundra 15 juli 2010, laatste update op 23 mei 2011, 3.516 views

Apple iMac 27" i5 2.66GHz (najaar 2009)

Pluspunten

• Snel
  • Mooi Design

Minpunten

• HDD maakt herrie
  • Beeldscherm krijgt gele vlekken.
  • Magic mouse snel leeg.

Features Score: 3
Waarom heb ik besloten om dit product te kopen?
Ik spaarde voor een nieuwe computer sinds een jaar geleden en dacht aan een mac of windows computer ik vond een mac wel leuk voor de verandering maar iedereen zei tegen mij koop windows mac ziet er alleen mooi uit. Ik heb later toch nog besloten om er een te kopen en het is daarom ook maar gelijk een i5 quad core geworden.

Waarvoor gebruik ik hem?
Ik gebruik hem nu voor mijn school maar zit ook veel op Photoshop of Flash. Hij staat naast mijn oude Windows XP waar vanaf volgende week Windows 7 op komt te staan. Hij staat op mijn kamer.

Wat ik vind van het besturingssysteem?
Ik gebruik het besturingssysteem Mac OS X Snow Leopard ik vind het een mooi maar ook snel besturingsysteem. Dat komt mede doordat Apple de programm's zelf maakt en de drivers. Er is ook een nadeel aan het besturingssysteem er zijn behoorlijk weinig programm's beschrikbaar voor de mac.
Mail:
Dit programma is echt fantastisch het werkt echt handig alles is goed overzichtelijk en als je een mail zoekt typ je rechts bovenin even een trefwoord eruit en je hebt je mail terug. Je kunt meerdere mailaccounts tegelijk ideaal voor een familie met meerdere gebruikers of voor je werk en prive mail.
Safari:
Ze zeggen dat Safari de snelste browser tot nu toe is en dat klopt behoorlijk hij is veel fijner dan bijvoorbeeld Firefox. Ik merk wl dat Safari op Windows weer slomer is dan op de Mac.
Time Machine
Heb tegenwoordig ook al een backup schrijf want je weet maar nooit je gooit wat weg en dan denk je opeens chips waar zijn die bestanden nou gebleven even Time Machine oproepen en je vind het zo terug. :)

All-in-One
Het is een All in One Computer met pc achterin gebouwd dat geeft ook veel nadelen.
Alles zit bij elkaar ingebouwd dus bijna geen lucht doorvoer waardoor iMac soms heel heet kan worden. Dat komt ook omdat het van Aluminium is gemaakt dat geleid het weer naar buiten toe.

Magic Mouse
De Magic Mouse is razend populair hij heeft een multi touchscreen net zoals de iPhone of iPod Touch erin gebouwd en heeft daarom ook geen scroll button meer.
Het enigste nadeel is:
De Batterij is snel leeg.
en de Rechte button is moeilijker in te drukken waarneer je de linker vinger op te muis hebt.

Heb jij ook een Apple iMac 27" i5 2.66GHz (najaar 2009)?

Bedankt voor je review.
Je spreek over veel nadelen, wil je misschien aangeven welke, want warm worden vind ik geen echt nadeel. Houd je hem beet? De mijne staat 24/7 aan en ik werk er de hele dag op en hij blijft koel tot lauwwarm, maar warm of heet? Houd er rekening mee dat er een beeldscherm aan vast zit die warmte produceert. Ik ben blij dat alles ineen gebouwd is. Mijn andere monitor of b.v mijn HPdt en HPlt worden heter en maken meer lawaai ( behalve de monitor of course ;) )

Je gele vlekken is echt balen, maar zoals Pixeltje zei, neem contact op met Apple.
Vertel ook je andere problemen, je weet maar nooit of er nog een ander probleem aanwezig is.

Je schrijft 'Na een lang tijdje', hoe lang is dat?
'ook wel dat de hdd wat klachten begint te vertonen', wist niet dat een HD een klacht kon hebben. :P Maar oke, wat is de klacht die hij vertoont?
' want hij maakt een geluid als of je maag knort.'. Dit is jouw klacht denk ik. Misschien VM, wat swapt als je met photoshop werkt. Maar ik werk ook met Photoshop ( max tot posters 50x60 ) en heb daarmee geen HD problemen. Weet je zeker dat je je harddisk hoort? Ik had n.l een vergeten cd of dvd er in zitten en die maakt lawaai, want hij blijft dan vaak draaien. Misschien wat meer specifieker zijn, dan kunnen we je misschien wat hints geven.

Kwa programma's aanbod, 'behoorlijk weinig', is dat niet behoorlijk overdreven. :) Je hebt niet alles tien keer, dat is waar! Ik ben blij met één Bijenkorf of Sting i.p.v 10 x Zeeman. Weet niet of je op versiontracker.com gekeken hebt? Ik zelf heb alles wat ik nodig heb kwa app's, zowel prive, hobby en zakelijk.

Leuk review en succes met het gebruik, maar bel Apple echt even en vraag voor een case nummer.
De problemen die je hebt met het scherm en de schijf zijn wereldwijd bekend, heb je al contact opgenomen met Apple? Die doen dan van knutselknutsel, en dan heb je een echt goede imac.

Het blijven overigens geniale apparaten, dus kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
heb zelfde maar met 8 gb ram en moet zeggen niks last mee en er zijn heel veel programma's voor imac je moet gewoon weten wat je zoekt