Edifier W800BT (Zwart)

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W800BT (Zwart) Review

Techrvw 27 mei 2018, 691 views Product gekocht

Edifier W800BT (Zwart)

De Edifier W800BT is een zeer betaalbare optie als het gaat om over-ear koptelefoons. De batterijduur van de W800BT is super goed en dat gecombineerd met redelijk tot goed geluid maakt dit zeker een optie om aan te schaffen en te genieten van kwaliteit voor weinig.

Pluspunten

• Gewicht
  • Batterij duur
  • Geluidkwaliteit

Minpunten

• Weinig tot geen "Clamp Force"

De Bose QC35 is nog steeds één van mijn favoriete paar koptelefoons. Je kan je volledig focussen op de muziek of de stemmen zonder gestoord te worden door omgevingsgeluid. De Bose koptelefoons zijn natuurlijk erg duur, maar gelukkig zijn er alternatieve, zoals de Edifier W800BT. These goedkopere over-ear koptelefoon ziet er een beetje hetzelfde uit, maar zijn toch compleet anders.

Introductie & Specificaties

In mijn zoektocht naar een betaalbaar alternatief voor de Bose QC35 kwam ik bij de Edifier W800BT uit. Ondanks dat het al een wat ouder product is, vond ik het het toch waard om er een review over te maken. Kan de W800BT de strijd aan met de QC35?
  • FREQUENCY RESPONSE: 20Hz~20kHz
  • STANDBY TIME about 800 hours
  • CHARGING TIME about 3 hours
  • CHARGING INPUT DC 5.0V=500mA

Hardware & Design

De hardware van de Edifier W800BT voelt wat plastic aan, maar dat geeft het niet meteen een goedkoop gevoel in dit geval. Hierdoor is de koptelefoon juist erg licht wat zowel een goed als een slecht punt is. Je hebt bijna niet het gevoel dat je iets op je hoofd hebt zitten als je de koptelefoon draagt, wat voor sommige prettig is, maar ik vind het juist wel fijn als je het bij een koptelefoon wel voelt. De knoppen voelen goed aan en klikken erg gemakkelijk. Het kussentje aan de bovenkant is goed en zacht en zorgt voor zeer goede draagcomfort.

Verder zit er zeer weinig "clamp force" op de Edifier W800BT, wat ik erg jammer vind. Bij de Bose QC35 vind ik het juist erg fijn dat hij wat "drukkender" op je hoofd zit.
Knoppen
Er zitten maar 3 knoppen op de Edifier W800BT. Je hebt de multi-functie knop, welke aan de rechterkant zit. De volume knoppen zitten ook aan de rechter kant, maar op de zijkant van de behuizing. Hierdoor is de Edifier W800BT erg gemakkelijk te bedienen.

Zitten ze comfortable?
Ja! Ik vind het prettig om de koptelefoon te gebruiken, maar mis wel het gevoel van de clampforce. Ze passen goed om mijn oren en de koptelefoon zelf is super licht. Je kunt de Edifier W800BT gemakkelijk voor uren dragen zonder dat het gaat irriteren of dat je last krijgt van je hoofd of oren.

Features

De Edifier W800BT beschikt over de basis functies van een koptelefoon:

Muziek Bediening
Je kunt de muziek gemakkelijk pauzeren door éénmalig op de multi-functie knop te drukken. Als je weer wilt luisteren, druk je nogmaals één keer op dezelfde knop.

Als je naar het volgende nummer wilt gaan, houdt je de volume omhoog knop ingedrukt.
Wil je naar het vorige nummer luisteren? Houdt dan de volume omlaag knop ingedrukt.
Telefoon Bediening
Als je gebeld wordt, kan je de telefoon opnemen door één keer op de multi-functie knop te drukken. De zelfde actie is nodig als je het gesprek wilt beëindigen.
Geen zin om de telefoon op te nemen? Houdt de multi-functie knop ingedrukt.
Wil je het laatst gebelde nummer terug bellen? Houdt de multi-functie knop ingedrukt tot er een langdurige beep te horen is. Hierdoor wordt er automatisch terug gebeld.
3.5mm Kabel

Als de batterij leeg is, kan je er een 3,5mm kabel op aansluiten. Deze sluit je aan op je telefoon en je kan zelfs zonder batterij de Edifier W800BT gebruiken. Dit is een leuke extra en handige feature en eigenlijk een must als je het mij vraagt voor draadloze koptelefoons.

Houdt er wel rekening mee dat als de 3,5mm kabel gebruikt wordt, de Edifier W800BT is de "OFF" status komt. Dit betekent dat de knoppen niet zullen werken.

Batterij Duur

Dit is geweldig! Je kan er gemiddeld 30 uur mee doen op één lading! Daar heb je bij sommige draadloze oordopjes een batterijcase bij nodig, maar de Edifier heeft natuurlijk meer ruimte voor de batterij. Als je 2 uur per dag aan het reizen bent naar je werk, kan je er nog steeds 2 weken mee doen zonder op te laden! Hier kunnen andere merken nog zeker wat van leren en dit is zeker een zeer goed punt.
Opladen
Het opladen van de Edifier duurt ongeveer 3 tot 3,5 uur. Dit is prima, aangezien je er daarna weer 30 uur mee naar muziek kunt luisteren.

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit van de Edifier W800BT vind ik zelf goed. Het is niet het beste wat er beschikbaar is, maar ook zeker niet het slechtste. Je hebt er een goede bass in zitten en de tonen zijn niet te hoog dat het irritant wordt om naar te luisteren. Zeker gezien de prijs is het zeer acceptabel.

De Edifier W800BT heb ik met verschillende stijlen geluisteren, zoals hip-hop, klassiek, hardstyle en gewoon Top 40. Alle genres hebben zo hun eigen sterke punten. Zo profiteren hip-hop en hardstyle erg van de goede bass en is het klassieke genre meer gebaat bij het zachte geluid zonder "scherpe" randjes. Zo kan je gemakkelijk uren luisteren zonder de koptelefoon af te zetten.

Bel Kwaliteit

Het bellen is niet super goed. Je kan er een gesprek mee hebben, maar je hoort veel omgevingsgeluid. Als het echt moet, kan je beter een rustige plek opzoeken. Hierdoor wordt het telefoongesprek vele malen fijner voor beide partijen.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de W800BT. De prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. De kwaliteit van het geluid is goed, maar niet het beste wat er is. Er zit een goede bass in, de tonen zijn goed en niet te scherp. Het is wel jammer dat de W800BT bijna geen "clamp force" heeft. Hierdoor heb je het gevoel dat de koptelefoon redelijk los op je hoofd zit. Gelukkig zit de koptelefoon niet zo los dat hij af kan vallen, maar iets meer "clamp force" was fijn geweest.

Als je graag naar muziek luisteren zonder in-ear oortjes en geen pakken met geld uit wilt geven, is dit zeker een optie om over na te denken.

De handleiding is hier te vinden: KLIK!

Heb jij ook een Edifier W800BT (Zwart)?

Ik heb een vraag over de bel kwaliteit. Je geeft het volgende aan:
"Je kan er een gesprek mee hebben, maar je hoort veel omgevingsgeluid".

Wat bedoel je hier precies mee? Probeer je aan te geven dat tijdens telefoongesprekken (door de sensitieve microfoon) jouw gesprekspartners veel achtergrond geluid oppikken of bedoel je dat het ontbreken van noise cancelling op deze headphones als gevolg heeft dat je tijdens een telefoongesprek je eigen omgevingsgeluid oppikt?
Dat is wat onduidelijk geschreven door mij inderdaad. Je gesprekspartner hoort veel achtergrond geluiden. Als je bijvoorbeeld bij een metro station staat, langs een weg of op een druk plein wordt het erg "druk" voor je gesprekspartner.
"Lekt" het geluid erg? Dat bedoel ik dat de rest ook mee kan luisteren
Door de missende "clampforce" zitten ze wat zachter op je hoofd. Hierdoor lekt er wel wat geluid.
hoe je dat als je 80% of met de volume opzet?