Sandisk Extreme Go USB 3.1 128GB Zwart

Specificaties 128GB USB-stick (€0,219 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Extreme Go USB 3.1 128GB Zwart Review

hans251 15 mei 2018, laatste update op 15 mei 2018, 348 views Product gekocht

Sandisk Extreme Go USB 3.1 128GB Zwart

Lekkere usb 3 stick, maar de specs worden niet gehaald; redelijke prestaties,

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Redelijke prestatie

De stick is lekker snel vergeleken met de concurrentie. De 'beloofde' snelheden Lees/ schrijf 200/ 150 mb/s worden echter niet gehaald. Ik voel me opgelicht bij dit soort PR-fratsen. Vandaar slechts een 'voldoende' bij prestaties.
De afwijking van de schrijfsnelheid bij de verschillende metingen is groot.
Met CrystalDM6 komt deze uit op 50, met ATTO op 100. [img=620]T5PIzp9W[/img][img=620]5z46yfeC[/img]
HDtest geeft een piek bij de start en halverwege de test en geeft gemiddeld 50mb/s aan. Een paar keer getest, zelfde resultaat. mb/s[img=620]9U3lmcF8[/img].
Het overpompen van 100 gb aan videobestanden duurde ruim 18 minuten, wat neerkomt op een schrijfsnelheid van rond de 90mb/sec. Die snelheid geloof ik :-)
Maar.... ATTO geeft aan dat ie het bij kleine bestanden niet echt lekker doet. In ieder geval een stuk trager dan de 32 GB uitvoering die ik inmiddels een paar jaar gebruik

De stick is vrij groot maar als er wat ruimte is rondom je usb poorten zal de breedte/ dikte geen probleem zijn. Zoals gebruikelijk een robuuste uitvoering, het contactdeel is inklapbaar.

p.s. De prijzen van SSD's zijn sterk gedaald. Een kastje om zo'n schijfje kost ook niet veel. Als je niet echt een stick nodig hebt, maar alleen wat extra snelle opslag, is een SSD te overwegen. Zelfde prijs en vele malen sneller.

Heb jij ook een Sandisk Extreme Go USB 3.1 128GB Zwart?