Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHP8900 (Zwart) Review

wootah 5 maart 2010, laatste update op 6 maart 2010, 652 views

Philips SHP8900 (Zwart)

Pluspunten

• Extreem heldere mid en hoge tonen zonder dat ze schel zijn
  • 24 karaats vergulde pluggen
  • Een stevige dikke kabel
  • Lange kabel zodat je kan rondlopen
  • Prettig te dragen
  • Geschikt voor het "grotere" hoofd

Minpunten

• Bas is van nature een beetje zacht maar wel helder
  • 4M kabel is voor sommige mensen misschien te veel
  • Waarom zit er geen handvat aan het tasje?

Ik heb deze koptelefoon nu al bijna een heel jaar. En tot nu toe bevalt hij me erg goed!
Ik gebruik hem in combinatie met een creative x-fi elite pro geluidskaart 8-)

Hoe ik bij deze koptelefoon kwam
Ik heb destijds zeker een uur in de media markt gestaan om ze allemaal uit te proberen. Ik ben niet erg fan van de mediamarkt, maarja, een koptelefoon is persoonlijk en moet je testen.
Vaak hoor je verhalen van dat sennheiser mooie producten maakt, helaas vond ik de mid en hoge tonen vaak niet erg helder klinken en de bas veel te zwaar.
Toen ik alle sennheisers had gehad binnen mijn maximale prijs van 90 euro dacht ik: "dan zal ik maar eens een philips pakken, ik ben toch immers een Eindhovenaar" :P

Het eerste wat opviel toen ik de SHP8900 uit probeerde waren de heldere mid en hoge tonen. Helaas waren de bassen niet zeer indrukwekkend, uiteindelijk ben ik er toch voor gegaan omdat ik vaak wel wat nummers in elkaar zet met muziek software en dat je dan alle dingen duidelijk wilt horen. Bovendien kun je nog altijd even een beetje de bassboost aanzetten van je geluidskaart.
Bij mij klinken naar de bassboost de bassen op een fijne sterkte en zijn ze ook lekker helder :)

Specs
Akoestisch systeem: Openen
Magneettype: Neodymium
Frequentiebereik: 5 - 30.000 Hz
Impedantie: 32 ohm
Maximaal ingangsvermogen: 1500 mW
Gevoeligheid: 106 dB
Diameter van de luidspreker: 50 mm

Tja, 5 tot 30.000 Hz is heel indrukwekkend voor een 50mm speaker (lijkt me). maar als je wat tonen gaat genereren en testen blijkt dat hij inderdaad tot deze specs komt :)
De gevoeligheid is niet helemaal optimaal, aangezien het menselijk oor iets gevoeliger is, echter heb ik het verschil nog niet mogen ontdekken.

Inhoud van de doos
  • De koptelefoon
  • Een lange 4M kabel met 24 karaats vergulde pluggen
  • Een opschroef plug voor 3.5mm naar 6.35mm (idem 24 karaats)
  • Een tasje om alles mee te nemen
Bouwkwaliteit
Ik vind alles wel goed in elkaar zitten.
De twee oor pads zijn een beetje los van elkaar te bewegen maar dat mag wel vind ik
De kabels zijn erg dik waardoor ze goed beschermd zijn. Het rubber dat er omheen zit is heel soepel en zacht.

Comfort
Ik word altijd verteld dat ik een vrij groot hoofd heb, dat merk ik ook wel vaak dat ik de meeste hoeden/petten en ook koptelefoons niet helemaal goed pas. Deze is daar in tegen lekker ruim en daardoor voel ik hem eigenlijk niet echt zitten terwijl hij toch goed vast zit :)
De kussentjes zijn erg zacht en lijken te zijn opgevuld met schuimrubber. Echter zijn ze niet warm ofzo, zelfs tijdens hele hete dagen is het verschil nauwelijks op te merken.

Geluidskwaliteit
Voor iedereen is dit natuurlijk anders, dus vind ik het een beetje moeilijk om hier een goede omschrijving voor te geven.
Zelf vind ik het geluid bijzonder prettig voornamelijk door de heldere klanken die er uit komen. Verder zijn naar wat instellingen van je geluidskaart de bassen ook lekker stevig (zeker met 1,5W aan max vermogen) waardoor in spellen en films, de explosies en weet ik wat nog meer, er krachtig uitkomen.
Ik vindt dat deze telefoon in de prijsklasse toch wel de beste is (ja ik weet het, gevaarlijke woorden :+ )

nog wel een tip:
niet te hard zetten he ;)

Heb jij ook een Philips SHP8900 (Zwart)?

heb deze ook maar groot nadeel vind ik dat hij het geluid voor de mensen om je heen slecht dempt, bijvoorbeeld wanneer ik muziek luister (hoeft niet eens hard te zijn) zal iemand naast mij het bijna net zo goed kunnen horen, verder bevalt hij super!
tja dat is wel waar, maar dat komt omdat het een open koptelefoon is :)
Tja, daardoor klink ie ook zo goed heh! :-)