Tweakers zegt: 8,5

Apple Airpods (Wit)

Specificaties Oordopjes (standaard) met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple Airpods (Wit) Review

PredCaliber2 10 mei 2018, 348 views Product gekocht

Apple Airpods (Wit)

Vrij sceptisch in het begin, maar het zijn op zoveel punten de beste oordopjes die ik ooit heb gehad! Gebruik ze elke dag met mijn iPhone X en mijn iPad Pro. Geluidskwaliteit is echt waanzinnig! Ik hoor op normaal luister niveau maar weinig verschil met mijn HD650 en dure DAC

Pluspunten

• Waanzinnige geluidskwaliteit!
  • Bijzonder comfortabel. Gaat niet pijn doen of vervelend zitten. ik kan ze uren inhouden.
  • Instelbare Tapping op beide oordopjes! (vorig/volgend nummer, pause,etc)
  • Vervelende conclusie.. maar ik draag ze zelfs in huis liever in plaats van mijn dure audiophile setup..
  • Handig magnetisch doosje wat tegelijk 24h aan extra juice bevat.
  • Bellen gaat ook super. Uitstekende spraakkwaliteit
  • Connectivity op iOS apparaten kan niet makkelijker
  • Wireless haalt eindelijk de eindeloze spaghetti brei weg

Minpunten

• Lijkt in het begin of ze uit vallen soms. (is wennen omdat ze zo licht zijn)
  • Moderne smartphone is toch wel wenselijk voor optimaal gebruiksgemak en geluidskwaliteit. (Bluetooth)

Ondanks dat ik vrij sceptisch was in het begin over deze Airpods, moet ik er na 4/5 maanden tijd toch concluderen dat dit het beste audio product is wat ik ooit heb gekocht.

Omdat ik weer was begonnen met hardlopen, wilde ik weer muziek gaan luisteren en aangezien ik wil dat de kwaliteit goed is mocht het best wat kosten. De Airpods zijn geen goedkope oordopjes, maar wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard!

Geluidskwaliteit:
Ik heb zelf een Sennheiser HD650 en een Sound Blaster X7 externe DAC, (samen bijna 1000€ aan waarde) maar ik moet zeggen dat op normaal luister niveau ik nauwelijks verschil hoor met mijn Airpods.. Echt bizar gewoon, maar Spotify premium HQ via mijn iPhone X en iPad Pro 2017 icm mijn Airpods klinkt bijna gewoon hetzelfde als mijn dure audio headphone en DAC.. (Alleen met loseless en hoge volumes wint de HD650 het uiteraard van de Airpods.) Ik blijf me verbazen dat er zon fantastisch geluid uit komt, want ik had eigenlijk gewoon de kwaliteit van de standaard mee geleverde oordopjes verwacht. :) De mensen die twijfelen aan de geluidskwaliteit gebruiken denk ik een verouderd device of iets dergelijks?

Comfort
In het begin is het even wennen, want het lijkt of ze elke keer uitvallen omdat ze zo licht en comfortabel zijn. Ik maak voor mijn Youtube kanaal met mijn iPad Pro en de Airpods muziek via Garageband, ik kan er uren mee bezig zijn en heb nooit gehad dat de Airpods vervelend werden. Ook op mijn werk heb ik ze soms uren op een dag in.

Gebruiksgemak
Aansluiten via een iOS device kan niet makkelijker. Je kunt ook op je iOS apparaat status zien mbt batterij percentage, en tevens ook de ''tap'' commando's instellen. Dit houd in dat je kan dubbeltappen op beide Airpods, en bijvoorbeeld next/previous song commando's toewijst per Airpod. (werkt ook met Spotify!)
Bovendien is wireless echt een verademing als je dit vergelijkt vroeger met de kabelbrij die je in je jaszak had.

169€ is niet goedkoop. Maar voor de bouwkwaliteit, de case, wireless functionaliteit, comfort, en natuurlijk de geluidskwaliteit, zijn de Airpods een koopje! Met de kennis die ik nu heb zou ik er ook 300€ voor willen betalen, want voor mij zijn ze goud waard.

Heb jij ook een Apple Airpods (Wit)?

Meer advertenties