Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw Review

AudiSub 7 mei 2018, laatste update op 7 mei 2018, 4.828 views Product gekocht

Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw

Een fijn toestel voor een schappelijke prijs

Pluspunten

• Robuustheid
  • Snelheid
  • Opslagruimte
  • Vormgeving
  • Android One

Minpunten

• Geen fotoknop

Omdat Windows Mobile steeds minder gebruiksmogelijkheden krijgt, was het tijd om over te stappen op een ander OS, hoewel ik de Lumia 950 nog steeds een fantastisch toestel vind.

Ik heb gekozen voor Android, omdat ik de grote iOS toestellen te duur vind, en ik graag een toestel met groot scherm wil.

De keuze voor Nokia was ook vrij eenvoudig. Ik heb jarenlang ervaring met Nokia en was altijd zeer tevreden over de bouwkwaliteit. Daarnaast maakt de Nokia 6.1 onderdeel uit van Android One, zodat je geen last hebt van allerlei bloatware van fabrikanten. Bovendien zijn updates nu gegarandeerd.

Het is na jarenlang Windows Phone en Windows Mobile (Lumia 710, Lumia 735, Lumia 930 en Lumia 950) wel even wennen aan Android, Met name de kleine pictogrammen vind ik erg wennen in vergelijking met de live tiles.

Omdat je toch vaak verhalen hoort over virussen en malware op Android, heb ik mijn licentie van Trend Micro gebruikt om het toestel te beveiligen. De app van Trend Micro scoort goed volgens AV Test.

Ik vind het design erg mooi. Het toestel voelt erg robuust aan, vergelijkbaar met de Lumia 930.

Heb jij ook een Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw?

Beste,

Bedankt voor de review. Ik heb de telefoon ook net een week, maar ondervind vaak problemen met de camera. Slechte focus, of 'verbinding met camera niet mogelijk'.
Heeft u hier geen last van? Ik zou hem niet graag terug sturen.
Beste MRG1,

Ik heb hier geen last van. Toestel functioneert prima.
Beste AudiSub,

Ik zie dat je bij minpunten aangeeft dat het toestel geen fotoknop heeft.
2x kort achter elkaar op de aan/uitknop start in Android de fotoapp op (ook als het scherm uitstond).
Met de volumeknop kun je foto's maken als de foto-app gestart is.
Dank, dat is een hele goede tip. Als Android newby wist ik dat niet.