1 review

Lenovo Ideapad 320-17IKB 80XM009AMH - Reviews

Specificaties 17,3" • 1600x900 • 128GB • Intel Pentium - Bekijk alle specificaties

Lenovo Ideapad 320-17IKB 80XM009AMH Review

starwars77 30 april 2018, laatste update op 7 mei 2018, 359 views Hands-on

Lenovo Ideapad 320-17IKB 80XM009AMH

Rappe laptop (Pentium Gold + SSD) met een enkele te overkomen minpunten/eigenaardigheden

Pluspunten

• Snel in eenvoudig werk
  • Groot scherm
  • Mooie behuizing

Minpunten

• Vreemde login accounts in IE
  • Matige kwaliteit scherm
  • Wifi 2,4Ghz
  • Biosupdate wazig
Deze nieuwe laptop voor iemand geprept. Heeft een mooie behuizing en een lekker groot scherm. Is vrij snel in het eenvoudige werk, zeker voor de prijs, door de nieuwste Pentium Gold processor in combinatie met een SSD (128GB). Een groot zipbestand met foto's uitpakken ging wel trager dan verwacht.

Ook minder vond ik de matige kwaliteit van het scherm, door de kijkhoeken. Recht ervoor zitten is het prima, draai je een beetje dan zie dat meteen in het beeldscherm.

De behuizing vind ik erg mooi en is slank te noemen. Ziet er strak uit. De onderplaat is uit een stuk, er zitten geen aparte openingen voor upgrades.

Een rare eigenaardigheid en wat dat betreft heeft Lenovo in het verleden geen goede reputatie: bij het installeren van de password manager vroeg deze om 5 accounts in Internet Explorer (IE) over te nemen. Ik kon die accounts verder niet terugvinden in IE. Als het al een Lenovo account is, dan zou het 1 mogen zijn, maar 5? Chrome in ieder geval heb ik erop gezet als hoofdbrowser.
Volgende keer bij Lenovo wellicht Windows er schoon opzetten ook omdat er door de Lenovo software een biosupdate werd aangeboden die niet voor dit type laptop was. Het typenummer kwam niet overeen, toch kwalijk, als je die installeert start de laptop misschien niet meer op.

Ander minpunt is de Wifi via 2,4Ghz, deze functioneerde slecht (max 1,5Mbps) waar andere devices wel goed werken. Oplossing: de 5 GHz Wifi gebruiken en voila daar was de volle bandbreedte van verbinding. 5 GHz reikt wel minder ver en minder goed door muren en plafonds heen dus dicht bij de wifirouter zitten is een pre.

Conclusie: redelijke laptop voor de prijs maar met enkele te overkomen minpunten/eigenaardigheden.

Er is ook een variant van deze laptop met 4GB werkgeheugen en een 256GB SSD.

Heb jij ook een Lenovo Ideapad 320-17IKB 80XM009AMH?