Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zwart

Specificaties 5TB 2.5" HDD met USB 3.2(G1) - Bekijk alle specificaties

Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zwart Review

LEX63 22 april 2018, laatste update op 6 februari 2019, 2.285 views Product gekocht

Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zwart

Enorme opslag capaciteit en redelijk snel.

Pluspunten

• Snel 146,6 lezen 125,5 schrijven
  • Stil ik hoor hem nouwelijks
  • Makelijk uit de behuizing te halen voor gebruik in Notebook PC of server.

Minpunten

• Geen

Mobiliteit Score: 4
Ik was opzoek naar een harddisk met een grote opslag capaciteit voor in mijn notebook. Deze heeft wat ruimte onder de deksel.

De los in de winkel verkrijgbare Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB kost €189,- wie slim is koopt een deze Seagate Backup Plus Portable Drive, daarin zit gemonteerd de SR5000LM000 harddisk deze is €50,- goedkoper.

De aluminium dekseltje is simpel met je nagels te openen. Na het verwijderen van de aluminium tape en de USB/SATA print kan de harddisk worden gebruikt.

Op moment van aankoop koste hij €140,-

Seagate is enorm verbeterd. Vroeger gebeurde het nog wel eens dat een harddisk crashte. Het bedrijf heeft bewezen dat het de laatste jaren zeer betrouwbare harddisks maakt tegen een aantrekkelijke prijs.

LET OP deze harddisk is 15mm dik en zal in de meeste notebooks niet passen.

Voor mijn notebook was het een gok of de ST5000LM000 wel paste.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze harddisk.

De harddisk is redelijk snel 146,6 lezen 125,5 schrijven. eigen metingen met Crystaldiskmark 6.5.2

Ik las lagere snelheden bij andere kopers. Dit is ook afhankelijk van de snelheid van USB 3.0 controller in de computer. Ik heb de harddisk rechtstreeks aangesloten op de Sata bus van mijn nieuwe notebook.
Zie foto.

Ik kan ieder deze harddisk aanbevelen.

Heb jij ook een Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zwart?

Als je een WD 2.5" externe harde schijf had gekocht dan zou het onmogelijk zijn deze in een laptop (of algemeen: als interne schijf te gebruiken) te plaatsen omdat bij WD 2.5" schijven de SATA naar USB conversie geïntegreerd is in de printplaat van de harde schijf.
Enkele merken als Samsung hebben direct een USB interface op de print van de harddisk zelf zitten.
Dus totaal niet interessant. Bij deze Seagate kun je de USB interface er simpel afhalen deze zit met aluminium plakband op de harddisk geplakt.

Voor de inbouw moet er wel voldoende ruimte zijn 15mm om precies te zijn. Ik moest schuim wegsnijden om de harddisk passend in mijn notebook te krijgen.

Ik ben nog steeds tevreden over deze harddisk hij werkt prima. Ook de afgelopen hete zomer geen problemen. In de lege behuizing zit nu tijdelijk een 1TB harddisk.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 5 januari 2019 05:15]