König CMP-HEADSET22 Review

Pluspunten

• Geluids kwaliteit
  • comfort
  • werkt met ps3

Minpunten

• drivers

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4

Na ruim 2 jaar ervaring met deze headset was ik toe om hierover een review te schrijven.
in de 2 jaar heb ik 1 gesloopt(mijn eigen schuld) en 1 gebruik ik nog steeds. Ik ben nog steeds er tevreden over en heb totaal geen spijt van de aankoop.

De reden waarom ik hem gekocht had was, omdat ik een headset zocht met Bass vibratie en na zoeken op het internet kwam ik bij de Konig multimedia headset.

Uiterlijk

De headset is er maar in 1 uitvoering dat is Grijz met zwart. Hij is gemaakt van stevig plastic en heeft een zwart kussens om het ooren bij de hoofd band.

Geluid

Het geluid wat de headset produceerd is echt geweldig. het geeft een heel helder geluid en is zeer geschikt om mee te game, films en muziek te luisteren. Door de volume regelaar kan je gemakkelijk het volume harder of zachter zetten. Ook kan je de bass instellen dmv. de volumeregelaar. de regelaar heeft 3 schuifstanden waarop de bass kan worden ingesteld. door een Led wordt aangeven welke stand er is ingesteld
stand 1 de bass is uit (led is rood)
stand 2 de bass is aan (led is groen)
stand 3 de bass is goed hoor hoorbaar en vibratie staat aan (led knippert groen/geel)

Bij het afspelen staat de headset niet de heletijd te trillen, bij het afspele van rustige muziek voel je hem eigenlijk helemaal niet. Bij het afspelen van muziek met veel bass zul je hem wel degelijk voelen. helemaal bij "bass test"op youtube oid. Let op! de kwaliteit van het filmpje of muziek bestand is wel van belang.

De 5.1 speakers in de headset werken optimaal en is duidelijk hoorbaar in films en games. Je kan precies horen wat in je omgeving gebreurd. Omdat het geluid zo helder is blijft het goed om naar te luister zelf als je op bijna zijn max zit klinkt het nog zeer zuiver.

Mic
De arm van de mic is erg stevig. hij blijft goed op zijn plek zitten en de opname kwaliteit is goed. ik praat iedere dag op skype en geen problemen.

Gebruikers gemak

De headset word aangesloten dmv een 2meter lange usb 2.0 kabel, en word aangestuur door een mee geleverde driver. Met de drivers kun je je headset configureren. Je hebt de drivers NIET nodig om de headset te gebruiken het is een qwestie van plug-and-play. De driver verbetert echter wel het geluid.
Je hebt geen geluidskaart nodig bij deze headset. Bij de headset word een cd'tje mee geleverd waar de drivers op staan, als je windows xp hebt dan is het een kwestie van door klikken, bij het gebruik van windows vista moet je in de cd'tje bladeren naar het mapje vista. Voor het instaleren op windows 7 moet je het zelfde bestand kiezen als bij windows vista.

De multimedia headset heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding, en de bassvibratie is een goede versterker. Het Films en Games gaat heerlijk met de headset en Geluid is Helder en voor nog geen ¤30 is het zeker een aanrader

Kwaliteit

Over de kwaliteit ben ik ook goed te spreken. mijn eerst was kapot gegaan ik op de volumeregelaar ben gaan staan, wat gewoon fataal was aangzien daar ook het printplaatje zit. Met mijn huidige headset heb ik ik hem 1× terug gebracht naar de winkel ivm storring in de microfoon. dit bleek echter een los draadje te wezen die makkelijk te maken was.

Comfort
De grote zachte band laat de headset goed op je hoofd rusten en het dus niet vervelend om de headset op te hebben. De grote zachte oorkussens sluiten je oren goed af. De kussens vallen goed om je oren en demppen het geluid van de omgeving. Ook zorgen de kussens er voor dat je oren zelf niet in contact komen met de headset zelf

Heb jij ook een König CMP-HEADSET22?

1 vraagje: waar op die minidisk is de map Vista te vinden? want ik wil graag de drivers instaleren maar kan geen map vista vinden.