House of Marley Uplift 2.0 (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

House of Marley Uplift 2.0 (Zwart) Review

Arthur23 7 mei 2018, laatste update op 13 januari 2019, 1.829 views Product gekocht

House of Marley Uplift 2.0 (Zwart)

Goede in-ear oordoppen. Goede bouwkwaliteit gecombineerd met een gewoon goed (neutraal) geluid. Daarnaast draagt House of Marley een gedeelte van de omzet af aan het planten van bomen en worden de producten (zo) milieuvriendelijk geproduceerd. Concluderend een goede koop.

Pluspunten

• Meer dan voldoende volume
  • Prima (neutraal) geluid
  • Goed stevig gebouwd

Minpunten

• Soms ' hoor' je de kabel bewegen -> zie uitgebreide review
  • Iets meer bass weergave had gemogen

Verplakking
De oordopjes worden geleverd in een kleine kartonnen/kunststof verpakking. Meegeleverd zijn uiteraard de oordopjes met medium dopjes, reserve medium dopjes en small dopjes, instructieboekje. Gewoon prima verder niets bijzonders.
Er is geen hoesje/doosje voor de oordopjes meegeleverd. Deze heb ik zelf meebesteld, Hama oordopjes case. Daarmee goede ervaring, en voor die paar euro denk is dat de oordopjes zeker langer meegaan.

Eerste indruk
Natuurlijk de oordopjes direct getest en toen was het geluid wat vlak. Eigenlijk heel iets tegen verwachting. Wel zitten de oordopjes goed en blijven ze goed zitten, echter dit is erg persoonlijk. Verder werkt de afstandbediening direct goed met een android telefoon.

Na twee weken gebruik
Na een goede maar niet helemaal overtuigende eerste indruk hebben deze Uplift 2.0 wel het goedgemaakt na wat gebruik. Deze oordopjes hebben gewoon wat inspeeltijd nodig, wellicht meer dan andere(hoewel ik niet iedere week nieuwe oordopjes gebruik/test ;) ).
Het geluid is wat dynamischer geworden. De bass is duidelijker aanwezig en bijvoorbeeld zang is wat duidelijker. Echter het zijn niet oordopjes die je moet kopen als je voornamelijk bass wilt en ook nog iets hoog in het geluid. In mijn beleving komen deze oordopjes het beste uit in genres als pop, blues, rock en akoestische muziek. Dance, hardstyle e.d. kan wel maar ik vermoed dat daar concurrenten beter in zijn.
Verder is er nog een nadeel, als het dunne gedeelte van de kabel(dus tussen de splitsing en oordopjes) tegen bijvoorbeeld je wangen komt hoor je daar soms wat van in de dopjes. Alsof het wrijvingsgeluid wordt doorgegeven. Het is vrij zacht dus niet echt storend, in een hele stille ruimte en met laag volume zou je het te veel kunnen horen. Wellicht is de kabel nog een beetje stroef, het is tenslotte een kabel met een stoffen omhulsel, geen rubber. En dat is op zich een positief punt, uit mijn ervaring met gitaarkabels weet ik dat die slijtvast zijn.
Verder dan nog het windgeruis tijdens fietsen. Naar mijn beleving is dit niet veel meer dan bij andere oordopjes. Niet extreem stil maar ook niet veel meer dan andere oortjes.

Deze House of Marley Uplift 2.0 zijn gewoon goede oordoppen voor een acceptabele prijs(29.99 euro). Ze leveren een goed geluid, maar wel aan de neutrale kant. Dus ben je op zoek naar de oordopjes met de meeste bass moet je wellicht verder kijken. Voor een neutraler en realistischer geluid zijn deze een goede keuze.

Update na +- 4 weken: het 'schurende' geluid van het dunne gedeelte van de kabel lijkt neemt af. De kabel is ook wat soepeler geworden.

Update 2: het linker oortje begon de muziek op een lager volume af te spelen dan rechts. Onder garantie een nieuw setje gekregen(keurig geregeld door coolblue). Ik hoop dat mijn eerste exemplaar gewoon een mislukt exemplaar was. Ben wel tevreden over het geluid. Verder geen slijtage sporen te vinden(op de kabel, behuizingen enz).

Heb jij ook een House of Marley Uplift 2.0 (Zwart)?