Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

Dj-sannieboy 28 december 2005, 457 views

Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Features
  • Overklokbaarheid
  • Prestaties

Minpunten

• Kan eigenlijk niks negatiefs opnoemen, alleen jammer dat hij nog AGP is. Maar dan had ik moeten wachten totdat er meer PCI-E borden waren.

Layout Score: 4
Heb dit bordje gekocht als vervangen van mijn Asrock K7S8X, omdat dit een redelijk goedkoop bordje is met vrij veel features. (sata, gbit lan, sound, usb, firewire e.d) Ik heb dit bordje nu al weer een tijdje en hij draait eigenlijk bijna 24/7. Mijn pc loopt gewoon heel stabiel en heb eigenlijk nooit last van een vastloper oid. Mijn Winchester 3000+ loopt nu stabiel op 2340MHz. dual channel werkt prima met 2 samsung modules. Verder kan ik nog niet echt spellen spelen met mijn systeem aangezien ik nog een slechte videokaart heb. (FX5600) De hardeschijven (seagate barracuda's @raid0) werken gewoon prima op de onboard Promise controller. Verder kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit bordje. helaas worden de nieuwste videokaarten tegenwoordig niet meer gemaakt voor agp.

Heb jij ook een Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Koop dan kwa videokaart straks een AX800XT agp(rond de 225euro), dan zul je zien hoe mooi ieder spel weergeven wordt. Ik heb ook de A8V deluxe te samen met een 3800 X2 proc. en in 3dBenchmark05 een score van 6029 behaald. Ben ook zeer tevreden over dit bord met 2 RAID controllers en volledig automatische fan-control (ook apart in te stellen) en spraak bios.

Ik vind dat verhaal van PCI-E zwaar overdreven. Alsof daar alles vanaf hangt. Tegen de tijd dat je dan voor een nieuwe videokaart moet in de toekomst, dan maakt die 100euro extra voor een nieuw moederbord ook niet uit. Mijn buurvrouw heeft een dualcore pentium met 800XT PCI-E maar helaas voor haar, schopt die van mij kont aan alle kanten. Ze behaalde een score van 5400 in 3dmark05. En ze heeft nog wel ddr2 geheugen.

Dus Sannieboy, mee eens, goede keuze!!
Ik weet dat je nog prima kaarten kan halen voor AGP, kijk naar een 800XT of 6800. Maar een 7800 wordt niet meer gemaakt voor AGP. Dat vind ik jammer, dit ligt iid niet aan het moederbord en is ook geen negatief punt, vind het gewoon jammer dat er geen nieuwe AGP kaarten worden gemaakt. Moet ik evengoed nog overstappen op een andere moederbord, terwijl S939 juist lang mee gaat ivm S754.
Jep Sannie het is een prima bordje.
draait goed en stabiel geen enkel probleem.
werk met een AMD 3200+ winchester en Aopen 6600GT, Gig aan werk geheugen.
met 3dBenchmark05 een score van bijna 4000 behaald , dat is niet slecht dacht ik zo :+