1 review

No.1 F6 Zwart (Zwart)

Specificaties Android, iOS compatibel en 37,6g - Bekijk alle specificaties

No.1 F6 Zwart (Zwart) Review

Techrvw 8 april 2018, laatste update op 5 juni 2018, 619 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

No.1 F6 Zwart (Zwart)

Een G-Shock horloge, maar dan smart. Super handige features en een goede accuduur maken de No.1 F6 een goede smartwatch voor de avonturier. Door zijn design en features ideaal voor buitensport zoals wandelen, klimmen of zwemmen. Of gewoon omdat je het design mooi vind!

Pluspunten

• Design
  • Batterij duur

Minpunten

• Alleen notificaties als de app open staat
  • Iet wat groot
  • Tekst vervaagt
  • Niet het volledige scherm in gebruik

Er zijn mensen die van de smartwatch houden en mensen die ze haten. Ik ben er eentje, verrassend, die er van houdt. Mijn activiteit, slaap en hartslagen in de gaten houden, allemaal vanaf mijn pols. Op dit moment gebruik ik nog actief de Xiaomi Mi Band 2. Toen ik de No.1 F6 zag, was ik eigenlijk meteen verkocht! Een smartwatch die eruit ziet zoals de Casio G-Shock?! Die moet ik hebben. Ze zien er niet alleen goed uit, maar ik kan ook nog eens de gegevens bij houden die ik belangrijk vind.

De No.1 F6 is te verkrijgen bij GearBest voor rond de 30 euro.

Introduction & Specification

Een smartwatch die eruit ziet als een G-Shock vind ik echt heel mooi en ik hou ervan om zulk soort horloges te dragen. Mensen herkennen het niet direct als een smartwatch of gadget, maar toch houdt ik alles bij wat ik wil weten van de dag, voor 2 maanden zonder te laden! Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar No.1 heeft het voor elkaar gekregen met de No.1 F6.

Hardware
  • Find phone: Yes
  • Groups of alarm: 5
  • Health tracker: Heart rate monitor, Sleep monitor, Activity monitor
  • Notification: Yes
  • Notification type: Facebook ,G-mail, Line, QQ, Skype, Twitter, Wechat, WhatsApp
  • Other Function: Alarm, Bluetooth, Calendar, Waterproof
  • Product size (L x W x H): 23.00 x 5.30 x 2.00 cm / 9.06 x 2.09 x 0.79 inches
  • Product weight: 0.0376 kg
  • Band size: 23 x 2.2cm
Package Contents
  • Package Contents: 1 x Smart Watch, 1 x USB Charging Cable, 1 x Multi-language User Manual ( Chinese, English, German, French, Spanish, Japanese, Italian )

Unboxing

De doos is precies hetzelfde als de No.1 F3. Het logo van No.1 aan de voorkant, niks op de zijkanten en minimale specs aan de onderkant.

Als we de doos openen, zien we de No.1 F6 watch. Die moeten we eruit halen voor we de handleiding en oplaadt kabel vinden. Verder zit er niks in de doos. Geen extra dingetjes, geen onzin. Gewoon wat je nodig hebt en verder niks.

Hardware & Design

Volgens mij kent iedereen de Casio G-Shock horloges wel en deze No.1 F6 lijkt daar enorm veel op. Zelfs vind ik het design erg mooi, maar dat komt misschien omdat ik al een paar G-Shock horloges heb. Dit is eigenlijk hetzelfde, maar dan smart.

Hij ziet er goed uit, toch?!

Het horloge voelt goed en solide aan, zoals een G-Shock. Omdat het horloge wat groter is en de rand hoger is dan het glas, wordt die niet beschadigd als je hem laat vallen. Dit maakt het horloge erg durable en geschikt voor sporten buiten de deur. Denk hierbij aan klimmen, zwemmen, wild water raften of skiën. No.1 heeft deze versie ook waterdicht gemaakt waardoor je er ook mee kan douchen bijvoorbeeld. Aan de achterkant van het horloge vinden we de hartslag monitor en de oplaadt poort, deze zijn ook goed beschermt tegen het water.

Zelf denk ik dat de tekst op het horloge door het zwemmen en douchen aan het vervagen is. Zelf vind ik het niet zo een groot probleem, ik denk dat het horloge mooier wordt als er geen tekst op staat. Houdt in gedachten dat de tekst dus gaat vervagen over tijd.

Software

Wat ik een enorm nadeel vind van de No.1 horloges, is dat de No.1 F3, F5 en F6 allemaal een andere app gebruiken om hun data te verwerken! No.1 kan hier een grote slag in slaan door een eigen app te maken waar alle modellen op aan gelosten kunnen worden, dit vind ik persoonlijk een groot nadeel.

Voor dit model moeten we de FunDo Pro app downloaden. Deze is gratis beschikbaar in de Google Play Store en de App Store van Apple.
Hoe maak je de connectie?
Je kan de No.1 F6 aan/uit zetten door de rode "Stop" knop ingedrukt te houden. Als je de watch aangezet hebt, open je de FunDo Pro app en klik je op het "More" tabje. In dit menu kies je de eerste optie, "Add Device" en de app gaat automatisch zoeken naar een beschikbare watch.

Van zelf sprekend wordt de tijd en datum van je smartphone overgenomen op de watch, dat hoef je dus niet apart in te stellen.

Dat is het eigenlijk. Meer is er niet nodig om een connectie te maken tussen de No.1 F6 en je smartphone.
Applicatie
Zoals ik zei, heb je de FunDo Pro app nodig. De app zelf vind ik er erg goed uit zien. Het geeft een duidelijk overzicht van je gezette stappen, geslapen uren en je hartslag. Ook zit er een venster in met je beste activiteit die je gehad hebt, dit kan je motiveren om je record te verbeteren!

Aan de onderkant hebt je verschillende menu's, namelijk: "Me", "Analysis", "Report" en "More".

Het eerste menu spreekt voor zichzelf. Hier is je profiel te zien met je naam, je activiteit van die dag en meer.
In het Analysis tabje krijg je de statistieken van de afgelopen 7 dagen te zien. Hier kan je je activiteit of slaap vergelijken met de afgelopen dag.
In het Report tabje is de data van de huidige dag te zien. Stappen, slaap en hartslag worden hier in een mooie grafiek weergegeven.
In het More tabje kun je je instellingen wijzigen en bijvoorbeeld aanpassen welke app er een notificatie mag geven.

Speel hier even mee en kijk goed alle menu's na, er zijn namelijk redelijk wat instellingen die je aan kan passen of in kan stellen.

Batterij Duur

De No.1 F6 ziet er niet alleen goed uit, maar de batterij is ook echt goed! No.1 zegt dat je met de batterij 120 dagen kan doen, wat niet haalbaar is als je GPS gebruikt en je hartslag elk uur laat opmeten. Het lukte mij om een goede 2 maanden uit de batterij te halen. Hier gebruikte ik wel elke week een uur GPS en heb ik elke uur mijn hartslag laten meten. Toch vind ik ruim 60 dagen op een enkele oplading zeer netjes!

Het opladen van de No.1 F6 duurt ongeveer 2 uurtjes. Hier kan je vervolgens weer 2 maanden mee rond lopen.

Gelukkig kan je de No.1 F6 wel opladen, in tegen stelling tot de No.1 F3, welke met een coin cell batterij werkt.

Ik vind het design van de No.1 F6 echt heel mooi. Het doet me denken aan de Casio G-Shock horloges. De No.1 F6 heeft alle functies die we verwachten van de smartwatches en ze werken ook nog eens goed! De hartslag sensor werkt goed en meet het netjes elk uur, de activiteit tracker werkt netjes en gemakkelijk en de smartwatch ziet er goed uit.
De notificaties werken alleen als de app geopend op je smartphone staat, wat zeker een min punt is. Normaal heb ik alleen WhatsApp open, maar nu moet de FunDo App ook aan staan wil ik notificaties ontvangen.

De No.1 F6 is een tikkeltje groter en dikker dan de Casio G-Shock. Dat is niet zo zeer een min punt, maar het maakt de watch misschien minder geschikt voor iemand. Als je bijvoorbeeld vele aan buiten sporten doet, is deze watch er zeker tegen bestand. Maar bij bijvoorbeeld een kantoorbaan kan het zijn dat de watch iets te "ruig" is. Helemaal als je een vrouw bent die misschien wat minder grote armen heeft, kan de No.1 F6 snel te groot zijn. Voor mij, een grote man, voel de watch al groot om mijn pols.

De batterij duur van 2 maanden is meer dan goed. Je kan de GPS gebruiken voor 1 uur per week en elk uur je hartslag meten en nog steeds maar 1x per 2 maanden opladen. Daar ben ik zeer te spreken over.

Heb jij ook een No.1 F6 Zwart (Zwart)?

Vraag. Is er bij deze telefoon ook makkelijk en zonder start van GPS een stopwatch te bedienen?