Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

nFo.nl807 27 december 2005, 657 views

Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Zoals de beoordeeld:
  • Featureset;
  • Layout;
  • Prestaties;
  • Compatibiliteit.
  • Dit zijn de dingen waar ik nog over te spreken ben...

Minpunten

• De mindere beoordelingen:
  • Stabiliteit & betrouwbaarheid;
  • Overklokbaarheid
  • Waar ik op de MSI K8T NEO2 FIR makkelijk 290HTT / RAM 237 @ CL 2,5-4-4-8 kon draaien knalde de A8V-Deluxe er al uit bij een HTT van 206!!
  • Ook was de stabiliteit niet bepaald goed. Ik wil de mensen die een socket 939 moederbord met een via chipset willen kopen dan ok het MSI bord ten sterkte aanraden ondanks de onbekendheid die het bord heeft.

Layout Score: 4
Ik heb dit bord voor de eerste maal begin september gekocht.
Het ging hier om een rev1.02 bord. Naar veel blauwe schermen en spontane reboots heb ik het bord terug gestuurd naar het bedrijf waar ik deze gekocht had, met het speciale verzoek erbij om een rev2.00 bord terug te sturen.
Omdat dit erg lang zou kunnen duren heb ik in de tussentijd een MSI K8T NEO2-FIR aangeschaft, en heb hier enorm van genoten. Zowel op overclocking als feature gebied.

Toen ik uiteindelijk de A8V-Deluxe WiFi rev2.00 binnenkreeg leek alles goed te gaan. Het blijkt echter dat spellen als Half-Life2; Lost Coast; Counter-Strike Source én 1.6 gewoonweg NIET willen draaien. Ik heb hiervoor vrijwel alle instellingen die op foroms aangegeven werden nagegaan. De enige vooruit gang van rev1.02 naar 2.00 waren de blauwe schermen die verdwenen!

Heb jij ook een Asus A8V Deluxe, K8T800 Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Waarom geven jullie allemaal via de schuld? Lijkt me niet echt logish ;)
Ik geef via niet de schuld ;) de MSI K8T NEO2 FIR heeft vrijwel exact dezelfde features en alleen een andere raid controller maar werkt vele malen beter.

Denk eerder dat ik ASUS de schuld mag geven.
Ik gebruik overigens gn W-LAN kaart.. die ligt nog lekker in de doos ;)
Mmm raar ik heb dit bordje Rev 1.xxx al een tijdje wel met bios ver: 1017. met Amd 64 3200+ Winchester en loopt stabiel op 2500Mhz kan zelf naar 2600Mhz gaan.
Alles loopt prima Call of duty, Need of speed, FEAR zeg het maar CPU niet gaat niet hoger dan 50 grade.Ook parre met 800mb 20min lang geen problemo.

Dan vraag ik me eerlijk gezegd af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om een werkende PCI/AGP lock te krijgen. Naar mijn weten heeft geen enkel rev 1.xxx bord deze, behalve bij bios ver 1005 beta (kan het ook fout hebben, maar als ik de forums goed heb begrepen zou het zo zijn).

Over de temperaturen hoef ik overigens k niet te klagen, ben volgens mij nog nooit boven de 35C uitgekomen. Heb dan wel waterkoeling ;)
:? euh PCI/AGP lock op dit bordje, verklaar nader pls.
en de CPU temperatuur is gewoon 34grade alleen bij stressssttttttttt loopt hij op naar 47 a 48 grade. :9
forum: \[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

veel duidelijker kan ik helaas niet zijn ;)

Ja zal in het topic even omlaag moeten scrollen naar het kopje Interessante informatie.
Hier word het volgende aan ons gemeld:
Uit Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3:
Er zijn een aantal revisies in de ASUS A8V Deluxe. Rev 1.0x en Rev 2.0. Alleen de laatst genoemde heeft met alle BIOS versies een volledig werkende lock. Revisie 1.02 heeft alleen locks met 1005.020 en 1005.021 Beta Bios. Toch zitten er enkele limieten aan de 1005 Beta Biossen. Zo worden de Winchesters officieel niet ondersteund, waardoor je altijd op 1 DIMM moet draaien. Ook kan de lock er in 1x mee ophouden, waardoor je in eens met een enorm hoog AGP/PCI Frequency zit.
Ik ben ook niet tevreden over dit moederbord.
Van alles geprobeerd maar niet stabiel te krijgen
Zou het aan de KT chipset van VIA liggen
Beslist niet. Ik heb die nforce3 zelfs weg gedaan omdat ik niet kon ocen met mijn 6800. Toen heb ik de bovengenoemde msi gekocht. Perfect dingetje! Stabiel snel en betrouwbaar. Msi is in mijn ogen wel bekend.

Asus is naar mijn mening wel beter geweest
Ik heb ook z'n bord, een drama gewoon!!
in combinatie met een AMD64 3000 ( winchester ) kan je het niet mee spelen.
uit alle nieuwste spellen knalt ie er uit na een paar minuten. maar nu gellukig niet meer uit windows.

ondertussen heb ik een andere bord gekocht GA-K8NSC nForce 3 en die doet het perfect.;)
dus nooit meer en via chipset bord:(
Ik heb ook een Asus A8V Deluxe. Nooit problemen mee, heel stabiel.
Maar niet in combinatie met een wireless kaart met een Atheros chipset (bijv. Netgear WG311T): het board crashte om de zoveel minuten. Blijkt dat VIA en Atheros chipset niet compatible zijn.
komt misschien door de videokaart?? AtiX800XT, of geheugen??de HD?? geluidskaart?? verkeerde pci slot?? ik weet het niet meer... ik ben al weken bezig met de nieuwste bios, via drivers, AGP drivers, en niets helpt,
( en op het net lees je heel veel over probleempjes van deze bord ) stuk is ie niet.... maar werkt gewoon niet.
eerst misschien een andere processor??... :+
O ja videokaart een Aopen 128mb 6600GT AGP
Mem 1,1ghz en GPU 600 Mhz :z
het maakt niet uit, ik heb gelijk een bios 1017 er op gezet, zonder een echte succes.
mijn bord was (is) revisie 2.0 maar ik denk dat het met net een verkeerde hardware en tijd werkt gewoon niet..... dus jammer voor ons;(
ik ga wel voor een andere processor om te proberen :P