Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB Zwart

€ 46,99
Specificaties 256GB USB-stick (€0,184 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB Zwart Review

Tyrian 4 april 2018, laatste update op 9 april 2018, 1.390 views Product gekocht

Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB Zwart

Na een slechte ervaring (https://tweakers.net/productreview/181281/kingston-hyperx-savage-512gb-rood.html) met de Kinston HyperX Savage heb ik voor deze Sandisk Extreme Pro gekozen, volgens Hardware.info zou deze USB-stick moeten uitmunten in random write performance en dat doet hij ook. Hierdoor is hij prima te gebruiken als backupschijf met kleine bestandjes en met TrueCrypt. Zeer snel!

Pluspunten

• Snelheid
  • Random writes
  • SSD-performance in een USB formaat
  • Absolute aanrader!

Minpunten

• Uitschuifbaar, bewegend onderdeel zou kwetsbaar kunnen zijn op lange termijn
  • S.M.A.R.T. staat aan maar geeft valse meldingen

[img=620]T11YOpx7[/img]
Prima snelheden op alle tests.

Referentie over de SMART Foutmeldingen:
Dear Chris,

Thank you for contacting SanDisk® Global Customer Care. It is our goal to make sure that your query is resolved so that you can enjoy using your SanDisk® product.

I understand that you are getting SMART error on your flash drive. Please note that SMART test is for Solid State Drives (SSD). Extreme Pro USB 3.1 uses Solid State technology but basically it is a flash drive. Hence, we do not recommend running SMART test on it. A flash drive is a plug and play external storage device that saves the data inside it. You can simply connect the drive to your computer and transfer data onto it. There is not need to run SMART test on it as SMART test is for Solid State Drives. Please refer to the link given below in order to know more about USB flash drives and SMART test:

Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology (S.M.A.R.T.)
USB flash drive support page

Your reference ID for your future references is 4179587. Please reply to this email should you require further assistance. We are glad to help!

Best regards,
Aria Y.
SanDisk® Global Customer Care

Heb jij ook een Sandisk Extreme Pro USB 3.1 256GB Zwart?

Je stelt in je beoordeling dat "S.M.A.R.T. staat aan maar geeft valse meldingen". Dan is het denk ik toch wel best nuttig als je daar in je review zelf iets meer info over geeft over hoe en wat, met welke software je dat geconstateerd hebt, etc.
"S.M.A.R.T. staat aan maar geeft valse meldingen"

Staat niks over in je review. Hoe weet je zeker dat het valse meldingen zijn?
@Ravefiend, @Cave_Boy: Ik heb naar aanleiding van uw vragen de referentielink en quote toegevoegd waarin een Sandisk supportmedewerker aangeeft dat de betreffende SMART-foutmeldingen niet relevant zijn voor hun USB3 flash drives, en worden veroorzaakt omdat er een SSD controller is gebruikt voor deze drive.

Aangezien ik en andere gebruikers dezelfde foutmelding krijgen over SSD life remaining 0% bij een nieuw product mogen we er gezien de support reactie vanuit gaan dat het een false positive is.

[Reactie gewijzigd door Tyrian op 9 april 2018 17:03]

Hmm, ik zag in een review op lifewire dat de Pro op de verpakking met grote letters "SSD" heeft staan. Ik heb naar aanleiding van de reactie van Sandisk techsupp npg eens goed naar die verpakking gekeken, en zie nu dat daar staat "With SSD performance" (alleen is "SSD" in een acht keer groter font gezet dan de rest). Dus ehhh, "basically it is a flash drive" volgens de fabrikant. Dan kan ik dus beter twee goedkopere sticks in RAID10 configureren voor mijn Raspberry Pi, of een echte SSD, zodat ik het overlijden kan zien aankomen. Dank voor het posten van die customer support mail!