Tweakers zegt: 8,5

Zhiyun Gimbal Smooth Q voor Smartphones Zwart

Specificaties Gimbal (stabilisator) (Universeel-compatible) - Bekijk alle specificaties

Zhiyun Gimbal Smooth Q voor Smartphones Zwart Review

BUSINESSRA 4 april 2018, 414 views Product gekocht

Zhiyun Gimbal Smooth Q voor Smartphones Zwart

Mooie en goeie stabilizer voor je telefoon. Krijgt er mooi beeld door, maar is wat aan de dure kant.

Pluspunten

• Voelt premium aan
  • Zwaar, waardoor het stabieler wordt
  • Lange accuduur

Minpunten

• Maakt soms geluid
  • geen goeie ondersteuning qua apps

Deze stabilizer valt meteen op als je naar eentje opzoek bent en dat is ook zeker terecht. Het is vergeleken met andere stabilizer een goedkoop ding, maar dat dankt de kwaliteit niet af. De kwaliteit van het beeld is altijd nog super smooth en hij beweegt mooi en vloeiend mee. Om het even overzichtelijk te houden en te zorgen dat u makkelijk kan vergelijken zal ik even een rijtje met plus en min punten neer zetten.

Pluspunten:
- Prijs. In vergelijking met andere hoog kwaliteit (telefoon) stabilizer is dit een goed kopen. Hij is bijna de helft van de DJI versie.
- Kwaliteit. Deze gimbal beweegt goed mee met de bewegingen die je maakt en dat is belangrijk. Je kan hem ook via de joystick besturen en dat doet die ook vloeiend genoeg. Mocht net wat beter, maar niet alles kan helemaal goed zijn.
- Materiaal. Hij is van goed materiaal gemaakt en voelt zeker niet goedkoop aan. Hierdoor weet je dat je echt voor iets moois hebt betaald en voelt het niet alsof je hem elk moment kapot kan laten vallen, maar dat die wel tegen een stootje kan (wat ik zelf nog niet heb uitgetest).
- Accu duur. Deze heeft een accu duur van ongeveer 12 uur, wat echt meer dan genoeg is voor een aantal keer filmen. Al ben je een hele dag bezig met het filmen, dan zal die nog niet leeg zijn.

Minpunten:
- Hij maakt bij mij na een aantal keren gebruiken opeens geluid. Ik weet niet of dit bij ze allemaal is, maar is niet helemaal goed. Ik heb er zelf niet veel last van, maar geloof niet dat het helemaal de bedoeling is.
- Prijs. Ja ik heb net nog gezegd dat die goedkoop was in vergelijking met ander, maar alsnog vindt ik het wel aan de prijzige kan. Zodra je veel met video bezig bent is het de investering zeker waard, maar ben je niet veel er mee bezig moet je goed kijken of het wel het geld waard is.
- Software. Er zit software mee geleverd, maar wordt door bijna iedereen afgeraden. Je krijgt lage beeldkwaliteit hieruit, waardoor je beter met de standaard camera app kan filmen. Het enige nadeel daar weer van is dat je niet de zoom functie kan gebruiken.

Conclusie:
Dit is zeker een mooi product in vergelijking met andere stabilizer, maar is toch nog wat aan de prijzige kant. Het is dus echt het overwegen waard of je hem nodig hebt, maar als je er een nodig hebt, zal ik je deze zeker aanraden. Goed product met een levensduur van ongeveer 12 uur per oplaad beurt, dus lang genoeg voor bijna elke shoot.

Heb jij ook een Zhiyun Gimbal Smooth Q voor Smartphones Zwart?

Heb je nog last van dat geluid?
Ik gebruik hem zelf niet dagelijks, dus weet niet of die dat nog doet. Maar de laatste paar keren allemaal wel en heb er daarna niks mee gedaan. Dus ga er vanuit van wel.
Uit China gehaald of hier in NL/BE? Het kan zijn dat een van de motoren het langzaamaan begeeft.
Zelf heb ik hem bij Coolblue gehaald, dus denk ik dat ik daar nog wel garantie over kan gaan vragen. Maar daar heb ik nog niet de moeite voor genomen, omdat ik het zelf niet heel storend vind.
Je weet maar nooit hoe het gaat als je op vakantie gaat en hij gaat opeens kapot ofzo.
Maar ja, veel succes ermee in ieder geval ;)
Dankjewel, ik zal maar eens voor de vakantie terugsturen naar Coolblue