JBL Bar 5.1

Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

JBL Bar 5.1 Review

MvdMeiden 3 april 2018, 2.059 views Product gekocht

JBL Bar 5.1

Matige kwaliteit. Treble niet aanpasbaar. Bas overheerst en wanneer je het volume van de subwoofer omlaag doet blijft er een blikkerig geluid over. Daarnaast zijn er een aantal behoorlijk vervelende fouten gemaakt bij het ontwerpen van deze bar.

Pluspunten

• goede bas
  • volledig 5.1

Minpunten

• onhandige achterspeakers
  • slecht design (microUSB poort achterspeakers op rare plek)
  • kwalitatief slechte afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 3
Te duur voor wat je krijgt. Middentonen lijken compleet te ontbreken. Treble niet aanpasbaar. Het volume van de bas is wel aanpasbaar maar als je deze te laag zet (bijvoorbeeld 's avonds om de buren niet tot last te zijn) blijft er een heel schel blikkerig geluid over. Daardoor wordt je eigenlijk gedwongen een equalizer tussen de geluidsbron en de soundbar te plaatsen.

Verder beschikken de achterspeakers over mirco USB poorten zodat je niet elke keer de achterspeakers aan de soundbar hoeft op te laden. Helaas zijn deze poorten zo geplaatst dat het vrijwel onmogelijk is de speakers tegelijkertijd op te laden en aan de muur te hangen (stekker micro USB komt in de weg te zitten). Daarnaast is het onmogelijk om wanneer de speakers opgeladen worden via deze micro usb poort, ze te koppelen aan de soundbar. Om ze te koppelen moet je dus eerst de micro USB stekker uit de achterspeaker halen en daarna kan hij pas gekoppeld worden. Wanneer je er zoals ikzelf voor zou willen kiezen de speakers achter op te hangen en ze daar te laten hangen, is dit dusdanig veel werk dat het makkelijker is de achterspeakers maar gewoon in de soundbar te laten zitten.

Als laatste is de afstandsbediening die wordt meegeleverd misschien wel de slechtste afstandsbediening die ik ooit heb gezien. Hij rammelt en voelt heel erg goedkoop aan. Voor een product van 749,- vind ik dit heel erg ondermaats.

Al met al komt er goed geluid uit als je het product vooral voor het kijken van films wil gebruiken, maar zijn er ook veel nadelen. Het product is niet geschikt voor het beluisteren van muziek op goede kwaliteit. Voor de prijs die je betaalt is dit een zeer matig product.

Heb jij ook een JBL Bar 5.1?

Had deze bar gekocht via de ING winkel voor €399. Wat een ongelooflijke teleurstelling. Zonder een uitgebreide review te schrijven, sluit ik mij bij jou aan.
Na 2 dagen gebruik teruggestuurd.
Is t zo erg? Sta ook op het punt om het te kopen en te testen (ben geen audiofiel en is meer voor films)
Voordat ik de bar aanschafte heb ik veel positieve reviews gelezen, er waren slechts enkele die de ontbrekende middentonen aankaartte. Hierdoor dacht ik zelf dat het niet zo erg zou zijn.

Mijn advies zou zijn, schaf em aan en test het zelf. Hij is namelijk best eenvoudig uit- en in te pakken. Aangezien er geen alternatieven zijn voor een soundbar met achterspeakers, is het het proberen waard.

Ik ben zelf weer teruggegaan maar mijn oude 5.1 set van 2014, de Philips htb5580. Klinkt ook niet super en kostte destijds rond de €300. Maar het klinkt wel een stuk beter dan deze bar.
Ik kan de post hierboven niet meer aanpassen, maar ik bedoelde 'geen alternatieven voor een soundbar met draadloze achterspeakers'