Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) - Reviews

Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) Review

BUSINESSRA 2 april 2018, 363 views Product gekocht

Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)

Zelf ooit 2de hands gekocht en nog nooit spijt van gehad

Pluspunten

• Goeie bouwkwaliteit
  • Makkelijk mee te nemen
  • Comfortabel
  • Enigzins waterdicht

Minpunten

• Niet mechanische

Veel toetsenborden met deze functies en kwaliteit zijn echt heel duur. Deze is daar in een markt breker in. RGB verlichting, macro toetsen, pols steun en nog meer. Dit toetsenbord is gewoon fijn ingebruik en is stevig waardoor je hem makkelijk ergens mee naar toe kan nemen. Ik weet niet of dat het bij ze allemaal is, maar na dat ik er een keer cola over heen heb gegooid, heb ik er nooit last van gehad. De toetsen zijn door hun eigen systeem niet gaan plakken. En zijn niet kapot gegaan. De toetsen maken ook zeker voor dit soort typen weinig geluid wat zeker een plus punt is als je veel met andere via een microfoon communiceert. Je kan ook makkelijk met je vingers overal bij.
Daarom is dit gewoon een hartstikke fijn product en zal ik hem zeker aanraden.

Heb jij ook een Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)?

Je koopt een niet-mechanisch toetsenbord met een zachte prijs, maar plaatst vervolgens als min punt dat die niet mechanisch is.
Je bent niet de enige die dat doet, maar bij jou kan ik een reactie kwijt.

Het is simpel in mijn opinie :
Wil je per toets RGB en mechanisch dan prijs > 120 euro
Wil je een goedkopere oplossing met verlichting, dan niet mechanisch.

Je koopt ook geen Fiat om vervolgens te klagen dat het geen Mercedes is, toch ?
Ik snap volledig wat je zegt, maar dat ik hem voor een lage prijs koop, wil niet zeggen dat ik dat niet als minpunt mag zien, toch?
Ik snap dat deze al een zeer lage prijs heeft en dat hij goed is voor de verhouding, maar toch jammer.
Wacht, dus je koopt bewust een toetsenbord dat niet mechanisch is maar benoemt dat vervolgens wel als een van de minpunten? Dat slaat echt nergens op :+

Zoals @Spinner zegt zie je dit wel vaker bij reviews. Als je een bepaald iets als minpunt ziet, koop dan een product dat dat minpunt niet heeft. Soms is dat wat lastig omdat minpunten pas na een tijdje duidelijk worden, maar in dit geval weet je het minpunt op voorhand al. Als ik een manual lens voor m'n camera koop, wetende dat het geen autofocus heeft, dan ga ik toch ook niet melden dat het ontbreken van autofocus een minpunt is :+ Of het moet een uniek soort lens zijn waar geen vergelijkbare modellen mét autofocus voor zijn. Ik heb wel eens een lens gekocht die een stile autofocus zou moeten hebben maar in werkelijkheid was ie niet altijd even stil. Dát is een minpunt. Maar genoeg toetsenborden met mechanische toetsen én RGB, dus als je het ontbreken van mechanische toetsen écht als minpunt ziet, koop dan een mechanisch toetsenbord. Niet opeens achteraf een missende feature van duurdere modellen opeens gaan benoemen als minpunt van het goedkope model.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 17 april 2018 01:51]