Google Home (Engelse versie) - Reviews

Specificaties + app - Bekijk alle specificaties

Google Home (Engelse versie) Review

erredobble 30 maart 2018, 370 views Product gekocht

Google Home (Engelse versie)

De kracht van een Google Home ga je pas inzien zodra je deze hebt. Wat een potentie zit hierin terwijl het nu nog zo beperkt te gebruiken is....zeker hier in Nl. Heel het huis smart maken...mijn handen jeuken nu al.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mega potentie voor de toekomst
  • Aansturen receiver (chromecast built in)
  • Hele huis smart op termijn

Minpunten

• Geen nederlands
  • Geen whatsapp link
  • Iets teveel bass (weinig EQ opties)
  • Stem te zacht en niet apart volume voor instelbaar
  • Losse commando's in moeten voeren
  • Nog geen bel optie

Kwaliteit Score: 5
Na een twijfel die meer dan een jaar duurde dan toch de Google Home ge´mporteerd. Vooral omdat ik de Onkyo 676 met chromecast built in had gekocht en het aansturen van muziek via stemcommando's mij ideaal leek. Ik had het eerst geprobeerd via Google Assistant maar daarmee lukte het niet. Support van Onkyo gaf aan dat het met Google Home wel ondersteund zou zijn dus dat excuus greep ik graag aan. Uiteindelijk bleek een herinstallatie van de onkyo ervoor te zorgen dat zowel Assistant als de Google Home uitstekend werken om via voice commands muziek op de receiver te starten. Daarmee is in een notendop deze aankoop al geslaagd.

Echter nu ik de Google Home zo'n twee weken gebruik....voornamelijk om muziek af te spelen (ook op de Google Home zelf) vallen mij een aantal zaken op.

1. Het geluid van de Home is erg goed in geval van muziek luisteren. Wel een erg stevige bass en die kun je in beperkte EQ settings wel iets naar beneden zetten. Dat ik regelmatig niet eens de receiver meer aanzet, zegt eigenlijk genoeg over de kwaliteit van deze kleine speaker. De Google (vrouwen) stem is echter te zacht. Als bv muziek op niveau 3 geluisterd wordt dan zou de stem Google eigenlijk op bv niveau 5 moeten antwoorden. Dat is niet los van elkaar in te stellen en zorgt er in de praktijk voor dat ik niet goed hoor wat er nu exact beantwoord wordt zeker als ik op enige afstand ervan sta. Ook bij het goedemorgen ritueel (Hi Google, Goodmorning) is het lastig te verstaan. De microfoon verbaast mij want die pikt de commando's, ook van behoorlijk ver, goed op.

2. Installatie is super easy van de Home zelf. Er is echt een mega waslijst aan instellingen en daardoor heb ik het idee dat ik nog lang niet klaar ben met het optimaal opzetten van de Home. Nadeel is uiteraard het moeten zoeken en googlen als je iets niet kan vinden maar ach dat is ook wel weer het leuke eraan. Nog niet alles is zomaar in te stellen en voor sommige functies zoals een sms sturen via spraak moet weer een tussen app met functies gebruikt worden om specifieke commando's te "programmeren" mbv oa IFTTT app. Dat is nogal arbeidsintensief en daar mag best wat sneller door google in ontwikkeld worden zodat bv.... bellen via de home via je mobiel, whatsapp versturen en oplezen, sms versturen etc heel eenvoudig gaat worden. Uiteraard is Nl ondersteuning ook cruciaal....het is nu schier onmogelijk om bv Piet Piraat voor de kids op te roepen met Engelse instellingen. Dit schijnt met een apart commando dan wel weer te programmeren zijn maar daar moet ik ook nog induiken. Kan ook niet wachten totdat het goedemorgen ritueel ook Nederlands nieuws opties gaat krijgen. Engelstalig Amerikaans of Brits nieuws is toch een stuk minder boeiend op de vroege morgen.

3. De toekomst potentie spat hiervan af. Het werkt redelijk intu´tief om dingen aan te sturen met stem commando's. Zelfs de kleine kinderen hebben het in no time door (en gelukkig spreken ze nog geen Engels). Ik vraag me direct af...wat kan er nog meer behalve muziek, nieuws, aansturing receiver en lichten. Ik merk dat ik ook meteen aan het googlen ben geslagen om te zien of er ontwikkelingen zijn op koelkasten, alarmsystemen, gordijnrailzen etc om het hele huis smart te gaan maken. Wat dat betreft gaat er nog een booming business aankomen hierop. Maar dat weten we allemaal eigenlijk al wel natuurlijk....alleen door de google home te gebruiken...voel ik die potentie nu ook.

Kortom.....een google home is echt een aanrader.

Zodra Nl ondersteuning er is en de Google Home mini in Nl te bestellen is haal ik er nog een paar voor de slaapkamers....lijkt me reuze handig als intercom en je schijnt dan ook specifieke commando's te kunnen geven als... kind sta op, kom eten etc.

Heb jij ook een Google Home (Engelse versie)?